Ga naar inhoud
Vespaforum.be

standaard, wide of wreed wide


mezzo

Aanbevolen berichten

hallo, 

ik ga voor mijn PX125E tubeless velgen bestellen. De vespa is door mij nieuw gekocht in 2007 en is nog volledig standaard: dus naast O'LAK ook O'alles... geen tuning dus.

SIP heeft 3 opties voor zijn tubeless rims, de eerste 2 zijn er zonder aanpassingen:

1° Voor&Achter standaard 2.10-10

2° Voor&Achter 2.50-10

3° met aanpassen van "pivot swing arm" (1cm inkorten), en dan achter 3.0-11 en voor 2.5-10.

Aanpassing kan ik zelf wel. Wat denken jullie?

aangepast door mezzo
Link naar reactie

1. pivot swing arm aanpassen is zonde

2. bredere banden is volgens mij enkel looks

3. ik ben niet overtuigd van tubeless. Het systeem binnenband heeft volgens mij meer voordelen dan tubeless. Met binnenband kan je zelf monteren en zelfs naast de weg een nieuwe binnenband steken behoort tot de mogelijkheden. tubeless is telkens langs de bandencentrale passeren. Tubeless geeft minder kans op klapband, maar in de 20 jaar dat ik met vespas bezig ben (en toch nogal wat km) heb ik nog nooit een klapband gehad

  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb toch al een klapband gehad,het was mijne scooter niet,dus ik weet niet wat de toestand van de banden was.

Anyway nen klapband van uw voorband op de autostrade is gene kattenpis.

De algemene regel is dat je met Tubeless iets meer tijd (seconden) hebt om adequaat te reageren en dan nog dit is geen garantie om veilig te kunnen stoppen.

Bij lekrijden,heb je normaal gezien nog een reserve bij en er bestaan verschillende reparatie kits die U kunnen thuisbrengen.

Een bandencentrale of goede motorshop is natuurlijk onontbeerlijk bij montage van de band,je kan dit zelf doen,,maar als ik zie hoe de monteurs in de bandencentrale hier op aan het vloeken en zweten zijn,was mijn goesting snel over om het zelf te doen ;).

CHEERS

Link naar reactie

Ik heb 3 keer ne platte gehad 2 maal achteraan en 1 keer vooraan en dat is toch serieus verschieten.

Ben toen overgestapt op tubless en al een keer nen nagel in mijn band gehad. En dat heb ik pas gemerkt toen ik thuis was gekomen. omdat mijn band

wat plat stond. Met binnenbanden lukt de helaas niet. En moest je geen reserve band hebben, er bestaan goede spray's die kan gebruiken bij ne platte.

Grtjs

Makke

Link naar reactie
5 uren geleden, DAXX zei:

Anyway nen klapband van uw voorband op de autostrade is gene kattenpis.

Een klapband achteraan tegen 100km/u bergaf in de Duitse bergen is ook wreed verschieten. Vooral als je dan voor een paar seconden letterlijk superman bent, over je scooter vliegt en dat terwijl die scooter ook nog eens overkop achter je aan vliegt... Sindsdien tubeless en inderdaad vervangen met reservewiel of reparatiekits.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Op 15/3/2017 om 10:25, mezzo zei:

hallo, 

ik ga voor mijn PX125E tubeless velgen bestellen. De vespa is door mij nieuw gekocht in 2007 en is nog volledig standaard: dus naast O'LAK ook O'alles... geen tuning dus.

SIP heeft 3 opties voor zijn tubeless rims, de eerste 2 zijn er zonder aanpassingen:

1° Voor&Achter standaard 2.10-10

2° Voor&Achter 2.50-10

3° met aanpassen van "pivot swing arm" (1cm inkorten), en dan achter 3.0-11 en voor 2.5-10.

Aanpassing kan ik zelf wel. Wat denken jullie?

Hallo Mezzo,

Ondertussen al iets wijzer geworden ivm de velgjes/banden...? Wat is uw keuze dan geworden aub ? 

Grts Joeri

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...