Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Roest


Peter.

Aanbevolen berichten

Geen idee of het normaal is, maar mijn nieuwe en bers overgespoten voor spatbord van mijn PK 50 S laat dezelfde sporen zien.

Link naar reactie

Ik vind het toch schandalig veel hoor. Dat hoekje aan het handschoenkastje heb ik ook na 11 jaar, maar that's it. Aan het slotje wat witte krassen maar geen roest. Heb wel al in de showroom gezien dat die recente px'en echt wel slecht gespoten zijn maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook snel moeten roesten. Die blaasjes in de lak beloven niet veel goeds voor de nabije toekomst. En 't is al bij al geen goedkoop brommerke...

Link naar reactie

Italiano collore, kijk die schuur, tril, beweeg plekjes hou je altijd...

En natuurlijk de "dunne" lak...Als ik er een laat spuiten, let de spuiert erop dat hij haar lekker dik doet...

Beetje WD40 en goed poetsen?

Succes, AJ

Link naar reactie

Heb je dit ook al bij je dealer aangegeven? En wat was de reactie van de dealer? Je hebt gewoon 2 jaar wettelijk geregelde (europees) garantie. Dat is de eerste waar ik aan zou kloppen alvorens het hier op het forum te gooien. Ik ga er van uit dat die het netjes voor je op gaat knappen.

Een vriend van me heeft ooit een 2e hands Jaguar uit Duitsland geïmporteerd en die had ook roest! Ondanks dat de wagen 4 jaar oud was en uit Duitsland kwam, viel deze gewoon onder de garantie en is deze in NL hersteld/overgespoten op kosten van Jaguar. 

Link naar reactie

 Ik ga er inderdaad vanuit dat m'n dealer dit gaat oplossen. Deze is ondertussen op de hoogte en gaat dit met Vespa opnemen.

Het is niet de bedoeling om het "op het forum te gooien" en de dealer aan te pakken, deze belooft actie en dat is eerste instantie al de goede weg. Ik wou alleen aftoetsen of dat dit een uitzonderlijk geval is of dat er meer (dagelijkse rijders) al zo vroeg met dit probleem geconfronteerd werden. 

Link naar reactie

Sinds december 2015 heb ik een vespa PX. Staat altijd buiten, heb geen garage. In het begin braaf elke avond onder zeil gezet maar dat hou je ook niet vol. Zeil stonk ook elke morgen naar kattenpis.

Nog altijd geen spatje roest te bespeuren. Enkel op de nadien geïnstalleerde valbaren en voetsteuntje voor de passagier een héél klein beetje een zweem van roest aan de lasnaden. Op de nadien geînstalleerde uitlaat is ook een klein beetje roest te bespeuren. Maar op heel het chasis niks te zien.

Dus als jij na 6 maanden én altijd binnen al zo veel roest hebt, is dat niet normaal zou ik zo denken.

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Op 18-3-2017 om 09:10, Peter. zei:

Alles terug roestvrij en in de lak. Netjes opgelost door Blommaert!

De mijne, een PX 125 touring heeft roest op ongeveer dezelfde plaatsen (voorspatbord en aan de naad met treeplank) en er is ook een claim naar Vespa vertrokken. Ik heb nog geen antwoord? Mag ik vragen hoe ze het hebben opgelost? Hebben ze hen (zelf) herspoten? Heb je een nieuwe gekregen? Plaatselijk of helemaal herspoten?

alvast bedankt!

Link naar reactie

De dealer heeft dat voor mij opgenomen met Vespa en mocht de stukken met roest op terug laten spuiten.

Niet heel de Vespa is onderhanden genomen, enkel de stukken waar roest op hing.

Alleen mag ik een van de weken terug gaan want de naad op het spatbord vooraan vertoont al terug roest na een 2 tal weken.

Ik heb geen idee hoe frequent je uw PX gebruikt maar volgens de dealer kwam het omdat ik tijdens de winter (lees vriezen/strooien) niet genoeg de tuinslang heb boven gehaald om hem te wassen en door het strooizout de roest zich manifesteerde.

Wat ik zelf denk is dat het spuiten niet goed gelopen is, slechte voorbereiding van de ondergrond, te weinig laklagen, geen (goede) grondlaag, eindlaag niet correct, ?

Vespa heeft ook enkel de spuiter betaald zonder het demonteren en terug monteren door de dealer o_O .

Link naar reactie
3 uren geleden, Peter. zei:

De dealer heeft dat voor mij opgenomen met Vespa en mocht de stukken met roest op terug laten spuiten.

Niet heel de Vespa is onderhanden genomen, enkel de stukken waar roest op hing.

Alleen mag ik een van de weken terug gaan want de naad op het spatbord vooraan vertoont al terug roest na een 2 tal weken.

Ik heb geen idee hoe frequent je uw PX gebruikt maar volgens de dealer kwam het omdat ik tijdens de winter (lees vriezen/strooien) niet genoeg de tuinslang heb boven gehaald om hem te wassen en door het strooizout de roest zich manifesteerde.

Wat ik zelf denk is dat het spuiten niet goed gelopen is, slechte voorbereiding van de ondergrond, te weinig laklagen, geen (goede) grondlaag, eindlaag niet correct, ?

Vespa heeft ook enkel de spuiter betaald zonder het demonteren en terug monteren door de dealer o_O .

ik denk dat je wat betreft de matige afwerking van het spuitwerk gelijk hebt. Gewoon wederom onder garantie laten verhelpen.

succes ermee en hopelijk wordt het degelijk verholpen.

Link naar reactie

ik kan mij ook niet voorstellen dat er deze winter veel gestrooid is geweest... wat een kak argument

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...