Peter. Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Na 6 maanden en 2,5k km is er al roest te vinden op mijn "nieuwe" PX. Binnen 500km moet ik op onderhoud en kan de dealer er naar kijken maar valt dit onder "de charme" van het merk? Link naar reactie
Freddy Rotten Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 staat die binnen op stal ? grt Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 8 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Die staat 's nachts altijd binnen in een garage en overdag staat ie op het werk in een ondergrondse garage. Enkel bij het woon-werkverkeer komt er regen of opspattend water op. Link naar reactie
NielsPX Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 VESPA 70° ANNIVERSARY "RAT LOOK EDITION" Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Geen idee of het normaal is, maar mijn nieuwe en bers overgespoten voor spatbord van mijn PK 50 S laat dezelfde sporen zien. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Volstrekt normaal zou ik zeggen... Jan. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Ik vind het toch schandalig veel hoor. Dat hoekje aan het handschoenkastje heb ik ook na 11 jaar, maar that's it. Aan het slotje wat witte krassen maar geen roest. Heb wel al in de showroom gezien dat die recente px'en echt wel slecht gespoten zijn maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook snel moeten roesten. Die blaasjes in de lak beloven niet veel goeds voor de nabije toekomst. En 't is al bij al geen goedkoop brommerke... Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Een aantal jaren geleden had Fajes hetzelfde voor met een witte PX . Als ik mij goed herinner, dan is deze op kosten van Piaggio hersteld, wat mij niet meer dan normaal lijkt. Ik kan me niet voorstellen dat men het normaal vindt dat een vespa zo snel roest. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Italiano collore, kijk die schuur, tril, beweeg plekjes hou je altijd... En natuurlijk de "dunne" lak...Als ik er een laat spuiten, let de spuiert erop dat hij haar lekker dik doet... Beetje WD40 en goed poetsen? Succes, AJ Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Heb je dit ook al bij je dealer aangegeven? En wat was de reactie van de dealer? Je hebt gewoon 2 jaar wettelijk geregelde (europees) garantie. Dat is de eerste waar ik aan zou kloppen alvorens het hier op het forum te gooien. Ik ga er van uit dat die het netjes voor je op gaat knappen. Een vriend van me heeft ooit een 2e hands Jaguar uit Duitsland geïmporteerd en die had ook roest! Ondanks dat de wagen 4 jaar oud was en uit Duitsland kwam, viel deze gewoon onder de garantie en is deze in NL hersteld/overgespoten op kosten van Jaguar. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Je dealer moet dat zo snel mogelijk in orde brengen... want het is "not done" dat een nieuwe Vespa al staat op te roesten in de "folder"... Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 9 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Ik ga er inderdaad vanuit dat m'n dealer dit gaat oplossen. Deze is ondertussen op de hoogte en gaat dit met Vespa opnemen. Het is niet de bedoeling om het "op het forum te gooien" en de dealer aan te pakken, deze belooft actie en dat is eerste instantie al de goede weg. Ik wou alleen aftoetsen of dat dit een uitzonderlijk geval is of dat er meer (dagelijkse rijders) al zo vroeg met dit probleem geconfronteerd werden. Link naar reactie
Wim Claessen Geplaatst: 10 februari 2017 Delen Geplaatst: 10 februari 2017 Sinds december 2015 heb ik een vespa PX. Staat altijd buiten, heb geen garage. In het begin braaf elke avond onder zeil gezet maar dat hou je ook niet vol. Zeil stonk ook elke morgen naar kattenpis. Nog altijd geen spatje roest te bespeuren. Enkel op de nadien geïnstalleerde valbaren en voetsteuntje voor de passagier een héél klein beetje een zweem van roest aan de lasnaden. Op de nadien geînstalleerde uitlaat is ook een klein beetje roest te bespeuren. Maar op heel het chasis niks te zien. Dus als jij na 6 maanden én altijd binnen al zo veel roest hebt, is dat niet normaal zou ik zo denken. Link naar reactie
Filientje! Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Hier zou ik heel ongelukkig van worden... die van mij is uit 1982 en heeft evenveel roest... hopelijk gaat jou dealer tot het uiterste! Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 18 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2017 Alles terug roestvrij en in de lak. Netjes opgelost door Blommaert! Link naar reactie
Easydeluxe Geplaatst: 30 maart 2017 Delen Geplaatst: 30 maart 2017 Op 18-3-2017 om 09:10, Peter. zei: Alles terug roestvrij en in de lak. Netjes opgelost door Blommaert! De mijne, een PX 125 touring heeft roest op ongeveer dezelfde plaatsen (voorspatbord en aan de naad met treeplank) en er is ook een claim naar Vespa vertrokken. Ik heb nog geen antwoord? Mag ik vragen hoe ze het hebben opgelost? Hebben ze hen (zelf) herspoten? Heb je een nieuwe gekregen? Plaatselijk of helemaal herspoten? alvast bedankt! Link naar reactie
Peter. Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2017 De dealer heeft dat voor mij opgenomen met Vespa en mocht de stukken met roest op terug laten spuiten. Niet heel de Vespa is onderhanden genomen, enkel de stukken waar roest op hing. Alleen mag ik een van de weken terug gaan want de naad op het spatbord vooraan vertoont al terug roest na een 2 tal weken. Ik heb geen idee hoe frequent je uw PX gebruikt maar volgens de dealer kwam het omdat ik tijdens de winter (lees vriezen/strooien) niet genoeg de tuinslang heb boven gehaald om hem te wassen en door het strooizout de roest zich manifesteerde. Wat ik zelf denk is dat het spuiten niet goed gelopen is, slechte voorbereiding van de ondergrond, te weinig laklagen, geen (goede) grondlaag, eindlaag niet correct, ? Vespa heeft ook enkel de spuiter betaald zonder het demonteren en terug monteren door de dealer o_O . Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 31 maart 2017 Delen Geplaatst: 31 maart 2017 3 uren geleden, Peter. zei: De dealer heeft dat voor mij opgenomen met Vespa en mocht de stukken met roest op terug laten spuiten. Niet heel de Vespa is onderhanden genomen, enkel de stukken waar roest op hing. Alleen mag ik een van de weken terug gaan want de naad op het spatbord vooraan vertoont al terug roest na een 2 tal weken. Ik heb geen idee hoe frequent je uw PX gebruikt maar volgens de dealer kwam het omdat ik tijdens de winter (lees vriezen/strooien) niet genoeg de tuinslang heb boven gehaald om hem te wassen en door het strooizout de roest zich manifesteerde. Wat ik zelf denk is dat het spuiten niet goed gelopen is, slechte voorbereiding van de ondergrond, te weinig laklagen, geen (goede) grondlaag, eindlaag niet correct, ? Vespa heeft ook enkel de spuiter betaald zonder het demonteren en terug monteren door de dealer o_O . ik denk dat je wat betreft de matige afwerking van het spuitwerk gelijk hebt. Gewoon wederom onder garantie laten verhelpen. succes ermee en hopelijk wordt het degelijk verholpen. Link naar reactie
blen Geplaatst: 1 april 2017 Delen Geplaatst: 1 april 2017 Die roest zit tussen je naad en overspuiten zal weinig helpen vrees ik. Slechts een lapmiddel voor een paar weken/maanden... Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 1 april 2017 Delen Geplaatst: 1 april 2017 Ja, ik vrees het ook. Kan dat ook iets te maken hebben met het ijzererts? De plaatbewerking en voorbehandeling? Link naar reactie
blen Geplaatst: 1 april 2017 Delen Geplaatst: 1 april 2017 Voorbehandeling is het belangrijkst en waar meestal op bespaard wordt wegens niet direct zichtbaar... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 ik kan mij ook niet voorstellen dat er deze winter veel gestrooid is geweest... wat een kak argument Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.