Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS125 gaat niet boven de 35km/u


sigmund

Aanbevolen berichten

Onstekingstijdstip staat goed? Klepstelling goed? Brandstoftoevoer is goed? Afstelling van de carburateur is goed?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb je je carterdeksel er al af gehad en naar je variorollen en geleiders gekeken. Het lijkt in het filmpje dat de rolletjes/geleiders niet lekker meer werken, waardoor de vario ook z'n werk niet meer kan doen.

Een gedetaileerde uitleg over de werking van de vario kan je hier vinden:

http://www.scooterhulp.com/howtos/10089-transmissie-van-de-scooter-werking-rollen-v-snaar-controleren.html

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Had niet gezien dat jullie nog gereageerd hadden , mes excuses...Het probleem is in ieder geval nog niet opgelost

Wat ik tot hier toe heb gedaan:

- Nieuwe carbu

- nieuwe filters

-nieuwe ontsteking stator , coil , bougiekabel en bougie

- variorollen gecheckt (zijn 1 jaar oud)

Na dit alles  blijft het probleem , ik heb de compressie dan eens gemeten en deze was 1:8 , in het boekje staat 1:12

Ik heb dan nieuwe Piston en cilinder gestoken , kleppen heb ik gewoon nagekeken (met blote oog) en die rubbere klepdichtingen vervangen

Timing heb ik afgesteld zoals in boekje staat op de krukas op de '4G' en op het vliegwiel me da pijltje...

echter compressie blijft 1:8 en vespa trekt redelijk goed op tot 35 per uur om dan weer slecht te rijden , als ik van in begin voluit gas geef , haal ik zelfs geen 20

 

Vespa is van 2009 en heeft 47000km

Iemand nog een idee ?

Link naar reactie
12 minuten geleden, sigmund zei:

Had niet gezien dat jullie nog gereageerd hadden , mes excuses...Het probleem is in ieder geval nog niet opgelost

Wat ik tot hier toe heb gedaan:

- Nieuwe carbu

- nieuwe filters

-nieuwe ontsteking stator , coil , bougiekabel en bougie

- variorollen gecheckt (zijn 1 jaar oud)

Na dit alles  blijft het probleem , ik heb de compressie dan eens gemeten en deze was 1:8 , in het boekje staat 1:12

Ik heb dan nieuwe Piston en cilinder gestoken , kleppen heb ik gewoon nagekeken (met blote oog) en die rubbere klepdichtingen vervangen

Timing heb ik afgesteld zoals in boekje staat op de krukas op de '4G' en op het vliegwiel me da pijltje...

echter compressie blijft 1:8 en vespa trekt redelijk goed op tot 35 per uur om dan weer slecht te rijden , als ik van in begin voluit gas geef , haal ik zelfs geen 20

 

Vespa is van 2009 en heeft 47000km

Iemand nog een idee ?

 

gts.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...