Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhoud PX


Benitio7

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Ik ben nieuw op het forum en heb al direct een vraagje. Ik heb sinds 4,5 jaar een Vespa PX bj 2004 en heb sinds de aankoop enkele kleine onderhoudjes zelf gedaan. 

Ik gebruik mijn Vespa door weer en wind en merk dat er nu enkele kleine mankementen beginnen ontstaan waar ik te weinig verstand van heb. Zo blijft de rempedaal van de achterrem soms hangen, is de draaibeweging van mijn stuurkolom wat stroever enz.. 

Kunnen jullie me tips geven waar ik mijn Vespa op (betrouwbaar) onderhoud kan brengen. Liefst niet te ver van Kontich! 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie

WD40 doet wonderen... onderhoud is niet allen beurtjes geven (of laten geven) maar ook gewoon de boel schoonhouden en smeren. Rempedaal werkt heel simpel, als dit blijft hangen is er echt iets niet goed schoongemaakt lijkt me.  

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 7 maanden later...

Ennekens in Nijlen is een vriendelijke man, had destijds echt de indruk dat die mij gewoon de duurste wou verkopen... Los daarvan kent hij zijn business zeker en vast.

Die In Boechout (Vespacenter Antwerpen) is degene waar ik naartoe ga. Heeft best wel veel onderdelen in stock om het zelf te doen. Het is maar welke locatie voor jou het gemakkelijkste is natuurlijk. Je hebt ook nog De Pauw in Gent, heb geen ervaring mee en dan nog Vespa Cras (Brecht of Sint-Job) is meer gericht op maintenance en oldtimers. Uiteraard zijn er nog zoveel meer die je kunnen verder helpen. Ben eens benieuwd wie er nog andere kan "recommenden" ? Greetz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...