Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Druppeltjes olie onder mijn Vespa


Filip Burm

Aanbevolen berichten

Ik rijd sinds onlangs met een nieuw gekochte Vespa GTS Supersport 300.

Sinds afgelopen zaterdag liggen er druppeltjes heldere geurloze olie onder de Vestpa, ongeveer ter hoogt van waar het motorblok start, en nog voor de dubbele standaard.

Als ik de olie opkuis, liggen er na verloop van tijd weer terug druppels. Ik kan nergens onderaan de Vespa enig afloopsspoor vinden of een plaats die vettig aanvoelt.

Aangezien de dealer waar ik gekocht heb vandaag en morgen gesloten is, plaats ik deze vraag al even op het forum.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt voor elke input.

Mvg

Filip Burm

vespa.jpg

Link naar reactie

Vespa's lekken niet,die bakenen hun territorium af…

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Op 23-1-2017 om 20:38, Filip Burm zei:

Ik rijd sinds onlangs met een nieuw gekochte Vespa GTS Supersport 300.

Sinds afgelopen zaterdag liggen er druppeltjes heldere geurloze olie onder de Vestpa, ongeveer ter hoogt van waar het motorblok start, en nog voor de dubbele standaard.

Als ik de olie opkuis, liggen er na verloop van tijd weer terug druppels. Ik kan nergens onderaan de Vespa enig afloopsspoor vinden of een plaats die vettig aanvoelt.

Aangezien de dealer waar ik gekocht heb vandaag en morgen gesloten is, plaats ik deze vraag al even op het forum.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt voor elke input.

Mvg

Filip Burm

vespa.jpg

De spanbandjes voor eenmalig gebruik die fabriek-af op de watertubes geklemd zijn, zijn brol :)  Ik heb ze allemaal reeds vervangen.  Zeker wanneer je zoals ik meestal volgas op autostrades rijdt, krijg je behoorlijk wat waterdruk.  Het begint bij de allerhoogste tube bovenaan het blok (kan je makkelijk aan).  Hij lekt, net genoeg voor wat druppels / plas, op het blok droogt alles netjes op.   Aan alle tubes even wringen om te zien welke loszitten en vervangen door inox briet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo allemaal, ik heb dit ook aan mijn Vespa en het is de barage tussen de pomp en de olie karter die begint door te laten. Hiervoor moet men de volledige deksel met lagers en barage vervangen. Volgen mij een ziekte van de Vespa modellen met waterkoeling. Als de lager een beetje spel krijgt gaat de barage aan de andere kant van de deksel er direct aan. Men mag eigenlijk ook niet meer rijden dan wand er bestaat kans dat deze doorslaat en het volledige koelsysteem leegloopt en de motor heel snel te warm word en onherroepelijk beschadigd.Hier meer info. Mijn vespa heeft dit ook na 6000 km. En het herstel is enorm veel werk en niet goedkoop.  Gr Jos

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...