Jump to content
Vespaforum.be

wideframe project


geertvespa

Recommended Posts

het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens een projectje was begonnen en dus enkele weken geleden ben ik gestart met een wideframe "racer" projectje. Bedoeling is om hem er langs buiten zo origineel mogelijk te laten uitzien met een betrouwbare motor die meekan in het verkeer. Hier alvast enkele foto's van de start:

 

vespa1.jpg

vespa2.jpg

vespa3.jpg

vespa4.jpg

vespa5.jpg

vespa6.jpg

  • Like 10
Link to comment

klopt sindo, binnenkant volledig met owatrol gedaan. De buitenkant enkel de roestplekken. De plaatsen waar nog lak zit ga ik geen owatrol doen.

Momneteel wacht ik nog op een doosje van SIP om verder te kunnen

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

de volgende meccano ligt al klaar' #wideframeporn

alles proper gemaakt, blok gestraald, nieuwe onderdelen binnen en aangepast

nu enkel nog wachten op de primair repair kit, die waren ze vergeten in de doos te steken

 

motor.jpg

  • Like 2
Link to comment
1 uur geleden, de Makke zei:

Ola wa ligt daar allemaal op tafel?

Grtjs

Makke

wideframe blokje 1956

pinasco 160cc

pinasco power clutch

pinasco krukas

primair Bollag

polini cp carbu met aangepaste gasschuif en gasmechanisme (stoffis)

niet op tafel maar wel voorzien:

pinasco flytech ontsteking

aangepaste sip road

manifold Bollag

Edited by geertvespa
  • Like 5
Link to comment
13 uren geleden, Raffa zei:

Carters al terug in elkaar gezet, ben benieuwd. 

Goe bezig

nee, op een of andere manier krijg ik mijn achteras er niet deftig in. Nu, ik had dit weekend niet echt tijd dus moet dat eens op mijn gemak bekijken

Link to comment

Goe gelukt zie ik. Vandaag mijn carters proberen te monteren. Ik hoop straks ook fotos te plaatsen. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By snellestinus
      nieuwe topic gestart,omdat ik graag de foto reeksen van anderen hun restauratie volg heb ik er zelf ook eentje gestart 😄
      voorlopig uitgevoerd:
      -zandstralen
      -laswerk
      -plamuren frame
      -grondverf frame
       
      Dit is de toestand van aankoop.

      laswerk frame

      onderdeeltjes aangeschaft ( is bijna hele vespa😁)

       

      neusje lassen en soldeerwerk

       
      plamuurwerk

       
      spuitplamuur

       
      grondverf frame

       
      en nu de kleinere onderdelen en motor nog

       
      to be continued....
       
       
       


    • By the-edge60
      Mijn broer heeft nieuw project op de kop getikt nadat de GL150 1964 zo'n beetje klaar is. Dat was de eerste Vespa die we ooit gedaan hebben en dat smaakte naar meer.  Het is er 1 met veel werk, carroserie is behoorlijk krokant maar dat is de uitdaging 😬 eraan. 





    • By Ruff
      Hier liggen 2 projecten maar ik kan de tijd niet vinden. Ik zoek dus iemand die tijd en zin heeft om ze te monteren.
      Struzzo '56, Motor revisie = ok, frame gespoten, alle onderdelen aanwezig, bouten, moeren en kleine montage onderdelen aanwezig. 
      Acma '53, Motor revisie (met Vespatronic) = ok, frame gespoten, 98% onderdelen aanwezig, geen bouten,  moeten of kleine montage onderdelen aanwezig.
      Foto's en dergelijk zijn mogelijk, ook vooraf even langskomen met alle onderdelen enz is mogelijk. 
    • By josse
      Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken.
      1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 
       
      2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)



    • By Vespa Reng Deng Deng Deng
      Hallo allemaal,
      na wat motorische problemen met mijn PK 50 S die zich onder andere uitte in matig stationair lopen en het gevoel dat de fut uit het blok is en er compressie verlies is.
      Aan de hand van deze klachten heb ik besloten het blok uit het frame te halen en te starten met een revisie.

      Het blok is inmiddels verwijderd en staat in een steun.

      Met het verwijderen van de koelkap is er een schroef afgebroken (ondanks WD40), iemand hier nog een idee voor om dit te verwijderen.
      Hij zit helaas in het carter vast 

      Ook het vliegwiel en de ontsteking zijn verwijderd.

      Naar mijn idee is dit (krassen op de zuiger) de reden van het compressie verlies en het futloze gevoel van de motor.

      De documentatie is inmiddels ook al verzameld.
      Via dit topic zal ik de aankomende tijd regelmatig mijn bevindingen posten en om advies vragen.
       
×
×
  • Create New...