Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Donderdag heb ik voor het eerst een Vespa GTS250ie gekocht, iemand al ervaring mee ?


starlight

Aanbevolen berichten

Een Vespa 250 GTS is zeker geen slechte aankoop en krachtig genoeg om met het huidige verkeer vlotjes mee te kunnen.

En Piet...de Vespa is prijs-kwaliteitsverhouding echt de moeite waard...veel plezier ermee en proficiat met de aankoop :)

Link naar reactie

Goede keuze en zeker als je hem nog aan de goede prijs hebt kunnen kopen :-)

Ik heb september 2016 de overstap gemaakt van een moto naar de Vespa GTS250 en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Ik was de Vespa ook heel snel gewoon en het is al gebeurd dat de zijpoot de grond raakt in de bochten.

Heb er ondertussen 3600 Km mee gereden en ben er zeer tevreden over.

Nu dat ge op de gewestwegen nog maar 70 moogt rijden is deze Vespa meer dan vlot genoeg en zal zelfs velen achter zich laten bij vertrek aan de stoplichten :-)

En met een verbruik van 3 L op 100 Km is hij ook nog goedkoop om te rijden en benzine 95E10 geschikt.

Ik heb er een laag scherm en een GIVI topcase opstaan, de koffer voor het gemak, mooi is anders :-)

Voor de rest laat ik hem standaard want ben er zo tevreden mee

Ik wens u nog veel en veilige kilometers

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Mijn 250 GTSie ABS van 2007 heeft er ondertussen 40.000 Km op zitten en draait nog als nieuw. Heb wel twee jaar geleden nieuwe voorvering moeten laten steken (is die van de 300 geworden) en een nieuwe koppeling. Tja, shimmy bij lage snelheid blijft een beetje vervelend als je het stuur niet met beide handen vast houdt. Volgens mijn 'garagist' hebben ze inmiddels op de recentste modellen de hoek van de stuuras gewijzigd wat het euvel zou verbeterd hebben.

Met hoog scherm haalt hij vlot 120 Km op de autostrade (voorschrift scherm zegt wel niet over de 100 Km/u te gaan maar dat heeft alleen te maken met mogelijke zijwindproblemen) zodat je het autoverkeer goed kan volgen. Verbruik is altijd 3,82 l/100 geweest, of je nu gezapig bolt of de gashendel als een aan/uit knop gebruikt maakt quasi niets uit zin het verbruik.

Link naar reactie

Ik was de Vespa ook heel snel gewoon en het is al gebeurd dat de zijpoot de grond raakt in de bochten.

Dat is een bekend 'probleem'. Zet de Vespa op de middenpoot zodat de zijpoot omhoog, van de grond af, staat. Met wat kracht kan je dat zijding waar je uw voet op zet om de zijpoot naar beneden te duwen, met je handen omhoog duwen. Dat zal voorkomen dat de zijpoot nog de grond raakt in scherpere bochten.

Dit moet je af en toe herhalen als je de zijpoot gebruikt, want doordat je met je voet dat ding naar beneden duwt, gaat dat mettertijd terug langzaam een beetje naar beneden plooien.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...