Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 125 gtr


Gast VespaJoan

Aanbevolen berichten

Hopelijk zijn die "zwarte belekes" niet overspoten met een vernislaag...anders kan je eens proberen de "prentjes" met een haardroger warm te blazen en er af te pellen.

Sticker-resten kunnen daarna oplossen met een "stickerverwijderaar"...en als niets helpt... en je wil ze er zeker af : schuur-of slijpmachien ;)

Link naar reactie
Gast VespaJoan
5 minuten geleden, Vespaciao zei:

Hopelijk zijn die "zwarte belekes" niet overspoten met een vernislaag...anders kan je eens proberen de "prentjes" met een haardroger warm te blazen en er af te pellen.

Sticker-resten kunnen daarna oplossen met een "stickerverwijderaar"...en als niets helpt... en je wil ze er zeker af : schuur-of slijpmachien ;)

Wel ze staan er op met alcoholstift.

Maar ik wil de lak ook niet teveel beschadigen.

Link naar reactie

Indien het stift is of gewone spuitbus lack kan je zonder gevaar voor de o-lack Aceton gebruiken.

Hoe zit dat nu eigenlijk met die sierlijstjes op voorspatbord en billen? Ik dacht dat deze maar tot de gewone sprint aanwezig waren?

Op de mijn e van 74 zitten ze niet, ook geen gaatjes te vinden.

Link naar reactie
On 2-1-2017 at 9:53 AM, Fireball said:

Indien het stift is of gewone spuitbus lack kan je zonder gevaar voor de o-lack Aceton gebruiken.

Hoe zit dat nu eigenlijk met die sierlijstjes op voorspatbord en billen? Ik dacht dat deze maar tot de gewone sprint aanwezig waren?

Op de mijn e van 74 zitten ze niet, ook geen gaatjes te vinden.

GENE aceton of nagelakverwijderaar ( = aceton ) !!   gebruik Wasbenzine voor alcoholstift... aceton vreet uwe lak WEL op  oppassen dus. Mooie vespa trouwens

Link naar reactie
Gast VespaJoan
9 uren geleden, propliner zei:

GENE aceton of nagelakverwijderaar ( = aceton ) !!   gebruik Wasbenzine voor alcoholstift... aceton vreet uwe lak WEL op  oppassen dus. Mooie vespa trouwens

Jap idd, gelukkig had ik dit vrij snel door! Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Op ‎3‎/‎01‎/‎2017 om 10:30, propliner zei:

GENE aceton of nagelakverwijderaar ( = aceton ) !!   gebruik Wasbenzine voor alcoholstift... aceton vreet uwe lak WEL op  oppassen dus. Mooie vespa trouwens

Nochtans , op een FB forum voor oude koersfietsen , heb ik het er al een paar weten doen , spuitbuslak afhalen met disolvant
En nog niet gehoord dat de originele lak er mee af kwam
Maar kan ook weer afhangen van lak tot lak waarschijnlijk

Link naar reactie
14 hours ago, marcdax said:

Nochtans , op een FB forum voor oude koersfietsen , heb ik het er al een paar weten doen , spuitbuslak afhalen met disolvant
En nog niet gehoord dat de originele lak er mee af kwam
Maar kan ook weer afhangen van lak tot lak waarschijnlijk

9,9 op de 10 hebde prijs met aceton of oplosmiddelen op aceton of keton basis..  met koolwaterstoffen zoals wasbenzine of benzine of thinner  hebde da ni of bijna ni.. altijd  eerst even voorzichtig poberen op stukje dat ge niet ziet.  en dan nog.. voorbeeld  iets afwassen met aceton.. en na een paar dagen uw lak kompleet gekrakeleerd.. aceton maakt de lak zacht.. daarna gaat die terug harden en uitdrogen .. gevolg  barstjes  :-)

Link naar reactie
14 hours ago, marcdax said:

Kan hoor maar nog niks gehoord dat er dat iemand voor had.
Persoonlijk zou ik commandant gebruiken , sla je 2 vliegen in 1 slag ;)

Ja das een prima product natuurlijk :-)

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Op 7-1-2017 om 11:07, propliner zei:

Ja das een prima product natuurlijk :-)

Om in de toekomst mensen te helpen:

aceton krijg je het er af maar beschadig je wel mogelijk de lak.

met commandant werkt het prima! 

Wel nog wa uurtjes werk maar ik laat zeker het resultaat nog zien achteraf!

Link naar reactie

Mooi...

Maffers hunnie die het gedaan hadden...

Prachtige scootert...

Groet, AJ

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...