Gast VespaJoan Geplaatst: 1 januari 2017 Delen Geplaatst: 1 januari 2017 Bij deze met trots, mijn nieuwe aankoop: VESPA 125 gtr 68'! iemand een idee met welk product ik de tekeningen er af kan krijgen? thnx! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 1 januari 2017 Delen Geplaatst: 1 januari 2017 Hopelijk zijn die "zwarte belekes" niet overspoten met een vernislaag...anders kan je eens proberen de "prentjes" met een haardroger warm te blazen en er af te pellen. Sticker-resten kunnen daarna oplossen met een "stickerverwijderaar"...en als niets helpt... en je wil ze er zeker af : schuur-of slijpmachien Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 1 januari 2017 Delen Geplaatst: 1 januari 2017 5 minuten geleden, Vespaciao zei: Hopelijk zijn die "zwarte belekes" niet overspoten met een vernislaag...anders kan je eens proberen de "prentjes" met een haardroger warm te blazen en er af te pellen. Sticker-resten kunnen daarna oplossen met een "stickerverwijderaar"...en als niets helpt... en je wil ze er zeker af : schuur-of slijpmachien Wel ze staan er op met alcoholstift. Maar ik wil de lak ook niet teveel beschadigen. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 2 januari 2017 Delen Geplaatst: 2 januari 2017 is dan niet makkelijk met disolvant af te halen ? Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 2 januari 2017 Delen Geplaatst: 2 januari 2017 Met een goede simoniz zijn ze er zo vanaf ! Mooie gtr trouwens , ik heb net dezelfde ☺. Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 2 januari 2017 Delen Geplaatst: 2 januari 2017 Indien het stift is of gewone spuitbus lack kan je zonder gevaar voor de o-lack Aceton gebruiken. Hoe zit dat nu eigenlijk met die sierlijstjes op voorspatbord en billen? Ik dacht dat deze maar tot de gewone sprint aanwezig waren? Op de mijn e van 74 zitten ze niet, ook geen gaatjes te vinden. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 2 januari 2017 Delen Geplaatst: 2 januari 2017 Met een goede simoniz zijn ze er zo vanaf ! Mooie gtr trouwens , ik heb net dezelfde ☺. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 2 januari 2017 Delen Geplaatst: 2 januari 2017 Sierlijstjes zijn bij mij net hetzelfde . Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 3 januari 2017 Delen Geplaatst: 3 januari 2017 Intussen wat opzoeking gedaan, het achterlogo is eind 73 veranderd door een horizontaal zwart plaatje met chroom letter er op (https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Logo-125-gtr) vermoedelijk is de sierlijst op de billen toen achterwege gelaten. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 3 januari 2017 Delen Geplaatst: 3 januari 2017 On 2-1-2017 at 9:53 AM, Fireball said: Indien het stift is of gewone spuitbus lack kan je zonder gevaar voor de o-lack Aceton gebruiken. Hoe zit dat nu eigenlijk met die sierlijstjes op voorspatbord en billen? Ik dacht dat deze maar tot de gewone sprint aanwezig waren? Op de mijn e van 74 zitten ze niet, ook geen gaatjes te vinden. GENE aceton of nagelakverwijderaar ( = aceton ) !! gebruik Wasbenzine voor alcoholstift... aceton vreet uwe lak WEL op oppassen dus. Mooie vespa trouwens Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 3 januari 2017 Delen Geplaatst: 3 januari 2017 9 uren geleden, propliner zei: GENE aceton of nagelakverwijderaar ( = aceton ) !! gebruik Wasbenzine voor alcoholstift... aceton vreet uwe lak WEL op oppassen dus. Mooie vespa trouwens Jap idd, gelukkig had ik dit vrij snel door! Bedankt voor de tip! Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 5 januari 2017 Delen Geplaatst: 5 januari 2017 Op 3/01/2017 om 10:30, propliner zei: GENE aceton of nagelakverwijderaar ( = aceton ) !! gebruik Wasbenzine voor alcoholstift... aceton vreet uwe lak WEL op oppassen dus. Mooie vespa trouwens Nochtans , op een FB forum voor oude koersfietsen , heb ik het er al een paar weten doen , spuitbuslak afhalen met disolvant En nog niet gehoord dat de originele lak er mee af kwam Maar kan ook weer afhangen van lak tot lak waarschijnlijk Link naar reactie
propliner Geplaatst: 6 januari 2017 Delen Geplaatst: 6 januari 2017 14 hours ago, marcdax said: Nochtans , op een FB forum voor oude koersfietsen , heb ik het er al een paar weten doen , spuitbuslak afhalen met disolvant En nog niet gehoord dat de originele lak er mee af kwam Maar kan ook weer afhangen van lak tot lak waarschijnlijk 9,9 op de 10 hebde prijs met aceton of oplosmiddelen op aceton of keton basis.. met koolwaterstoffen zoals wasbenzine of benzine of thinner hebde da ni of bijna ni.. altijd eerst even voorzichtig poberen op stukje dat ge niet ziet. en dan nog.. voorbeeld iets afwassen met aceton.. en na een paar dagen uw lak kompleet gekrakeleerd.. aceton maakt de lak zacht.. daarna gaat die terug harden en uitdrogen .. gevolg barstjes :-) Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 6 januari 2017 Delen Geplaatst: 6 januari 2017 Kan hoor maar nog niks gehoord dat er dat iemand voor had. Persoonlijk zou ik commandant gebruiken , sla je 2 vliegen in 1 slag Link naar reactie
propliner Geplaatst: 7 januari 2017 Delen Geplaatst: 7 januari 2017 14 hours ago, marcdax said: Kan hoor maar nog niks gehoord dat er dat iemand voor had. Persoonlijk zou ik commandant gebruiken , sla je 2 vliegen in 1 slag Ja das een prima product natuurlijk :-) Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 5 februari 2017 Delen Geplaatst: 5 februari 2017 Op 7-1-2017 om 11:07, propliner zei: Ja das een prima product natuurlijk :-) Om in de toekomst mensen te helpen: aceton krijg je het er af maar beschadig je wel mogelijk de lak. met commandant werkt het prima! Wel nog wa uurtjes werk maar ik laat zeker het resultaat nog zien achteraf! Link naar reactie
Gast VespaJoan Geplaatst: 6 februari 2017 Delen Geplaatst: 6 februari 2017 De tekeningen zijn weg! :-) Link naar reactie
AJ Geplaatst: 6 februari 2017 Delen Geplaatst: 6 februari 2017 Mooi... Maffers hunnie die het gedaan hadden... Prachtige scootert... Groet, AJ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.