Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 300 modeljaar 2017 foto's en specificaties.


Cantodea

Aanbevolen berichten

Hierbij de technische gegevens van de Vespa GTS 300 Euro 4, zoals deze op mijn certificaat staan.

1 Cylinder, S arrangement 

Engine Capacity: 278 CC

Maximum Power: 15,6 kW at 7750 min.

Maximim torque: 22 Nm at 5000 min.

Power/Mass 0,098 kW/kg

Fuel Type: E5

Maximum Speed +/- 120 km/h 

Transmission: C 

Gear Ratios: 1:6,24  2:6,24  3:17,60

Sound Level: Stationary: 85dB

                      Drive by 73dB at engine speed 3875 min.

Exhaust emissions measured:

                      CO: 581 mg/km

                      THC: 115 mg/km

                      NOx: 54 mg/km

                      CO2: 77 gr/km

Fuel Consumption idle and free acceleration:

                     3,3l/100 km

Mass: 160 Kg

Maximum mass on front axle: 110 Kg

Maximum mass on raar axle: 230 Kg

Fuel Tank: 9,5 l   +/- 0,5l

 

Ik heb op enkele kilometers na bijna 1000 km op de teller staan.

Het gemiddelde verbruik ligt nu op 3,7l/100km met een vlot rijgedrag, waaronder ik versta: normaal vlot optrekken, anticiperen op het verkeer en binnen de snelheidslimieten blijven zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Ik verleden week woensdag éénmalig de maximum snelheid gereden, waarbij op de teller 126 werd gemeten, de TomTom gaf 122 aan.

Het optrekken en de hernemingen gaan zeer vlot, vooral versnellen van 40 naar 85 gaat superhard. De topsnelheid wordt moeiteloos bereikt. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat de topsnelheid wel eens elektronisch begrensd zou kunnen zijn.

Tussen de 70 en 95 rijdt de Vespa super!

 

Dan nog iets over de prijs: er doen allerlei geruchten over de nieuwe prijs. Die volgens sommigen tot 500 Euro goedkoper zou zijn dan modeljaar 2016. Ik heb mijn Vespa sinds half november die modeljaar 2017 is, aangekocht tegen de prijs van modeljaar 2016, met een mooie korting. Ik heb de invoerder meer uitleg gevraagd over de geruchten die de ronde doen en heb vandaag een antwoord gekregen. Er zijn kort gezegd nog geen nieuwe prijzen officieel bekend gemaakt. Dus alles wat hiertoe is over gezegd, zoals dat model 2017 een goedkopere ophanging heeft is totaal uit de lucht gegrepen. 

Hieronder een ingekorte versie van de mail.

Schermafbeelding 2016-12-27 om 12.35.23.png

 

IMG_0151.jpg

IMG_0152.jpg

IMG_0154.jpg

IMG_0155.jpg

IMG_0156.jpg

IMG_0157.jpg

IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg

IMG_0160.jpg

IMG_0161.jpg

IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg

 

IMG_0164.jpg

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Heb je inmiddels wat meer kilometers gemaakt, en bevalt het nog steeds. ik hoor wat geruchten dat het nieuwe euro4 blok wat storingsgevoeliger is dan het vorige.

En is dit je eerste Vespa of heb je al wat langer Vespa GTS  ervaring. Zijn de foto's allemaal van dezelfde scooter want op de foto's lijken de kleuren te verschillen.

Ik zie bij het voorwiel geen ABS aanduiding maar dat staat misschien iets hoger buiten de foto

 

 

Link naar reactie

De foto's zijn allen van mijn GTS. ABS staat nergens meer op vermeld, maar het zit er wel degelijk op hoor, net als ASR. 

Van waar je de "geruchten" haalt weet ik niet, misschien kun je eens link geven ofzo, maar ten eerste, er zijn waarschijnlijk nog niet zoveel Euro 4 types verkocht en ten tweede, de 300 GTS heeft geen nieuwe motor. Er zijn enkel aanpassingen gebeurt in het motormanagement, waardoor het vermogen wat is teruggeschroefd. In de praktijk merk je daar niks van, enkel de topsnelheid is wat lager, maar hij haalt toch ruim 122 per uur op de TomTom. De 125 cc heeft daarentegen wel een nieuwe motor. 

Ik heb nu bijna 1200 km op de teller. De inrij olie is intussen vervangen en hij of is het een zij, werd volledig nagezien. De Vespa rijdt voortreffelijk, echt een plezier. Reageert pittig bij de minste aanraking van het gashendel. Hij kan heel vlot mee in het verkeer en zelfs meer dan dat. Nogmaals, absoluut geen trillingen, zeer goede baanvastheid en rechtuit stabiliteit en voldoende krachtige en veilige remmen met het ABS. Verbruik zit nu, met een pittig rijgedrag, binnen de snelheids limieten en zonder autoweg, op 3,55l op 100 km. 

Ik vind, dat er nogal wat cowboy verhalen op dit forum de ronde doen over de Vespa GTS 300 modeljaar 2017, zowel over de prijs en die zogenaamde trillingen en nu begint men al over de motor te lullen ook. Sorry hoor, maar er is absoluut niks aan het handje met dit model. Geef me liever eens feiten in plaats van geruchten en veronderstellingen. En als er iets voorvalt met de mijne zal ik de eerste zijn om dit hier te melden.

Link naar reactie

Hallo Cantodea

 

Ik wist niet dat je boos werd. je bevestigd wat ik al dacht. Het komt dat een goede kennis van me is van plan een nieuwe GTS te kopen en is in voor een model 2017. Zij woont in Nederland en kreeg nu van Belgische vrienden of kennissen te horen dat er nogal wat problemen mee waren.

Ik had al gereageerd dat ik dat niet kon geloven maar ik dacht zal het eens vragen aan een ervaring deskundige.

Het is bekend dat er altijd mensen commentaar hebben als er iets nieuws komt omdat zij hun oude/vorige model beter mooier vinden. tot ze er zelf 1 hebben.

Ik vind het jammer dat een fabrikant niet een lijst geeft met alle specificaties/veranderingen.

Ik wens jou nog veel veilige kilometers toe met je fijne Vespa en hoop dat als er meerder zijn die een model 2017 hebben reageren.

 

Met vr gr

Han

 

Link naar reactie
Op ‎24‎-‎1‎-‎2017 om 16:21, Cantodea zei:

De foto's zijn allen van mijn GTS. ABS staat nergens meer op vermeld, maar het zit er wel degelijk op hoor, net als ASR. 

 

Hallo,

Ik kijk nog eens naar je foto's van o.a. de nieuwere voordemper en dan valt me op dat ik in het voorwiel niet zo'n opgewerkte schijf zie die je op de foto van je achterwiel wel ziet.

Op foto's in de ander draadje van de 2017 modellen zie ik zo'n schijf ook in het voorwiel, en daar zit ook zo'n ABS stikkertje op het kunststof schermpje. Zou Vespa dat gewoon doen uit willekeur de ene keer wel en de andere keer niet.

Ik vind overigens dat je een mooie kleur scooter hebt.  Hoe bevalt je hoge scherm kijk je daar door of overheen. Ik heb zelf ook o'n hoog scherm liggen nog niet gemonteerd omdat ik van plan ben hem af te zagen op hoogte dat ik er net overheen kan kijken.

Nu heb ik nog een in hoogte verstelbaar scherm, dat bevalt goed maar ik vind de originele mooier..

Met vr gr

Han2017-01-27_150825.jpg

 

Link naar reactie

De Vespa in het ander draadje is een Vespa GTS 300 Super. Deze verschillen uiterlijk van de gewone GTS 300. Dat zal de reden zijn waarom je bij de ene wel, bij de andere niet. ABS ziet staan op het plastieken kapje. Technisch zijn het compleet dezelfde. 

Vespa heeft overigens nog altijd hun website aangepast voor de nieuwe GTS, waarschijnlijk zal dat iets voor maart gebeuren omdat hij pas in maart officieel zal worden voorgesteld, alsook de bijhorende prijzen. Dit is althans wat de invoerder voor Vespa België me heeft wijsgemaakt. 

De enige Vespa website die up to date is, is de Oostenrijkse, met prijzen en al. En geloof maar niet dat ie goedkoper gaat worden,  zoals hier al vaak wordt veronderstelt. de gewone Vespa zoals de mijne kost daar 6400 Euro!

Ik denk dat ik met het nieuwe model te kopen, tegen de oude prijs en met een mooie korting, de hoofdvogel heb afgeschoten!

http://www.vespa.at/modellauswahl/modelle

 

Link naar reactie

Klopt dat ze eigenlijk allemaal gelijk zijn in ieder geval tecnisch maar de 1 heeft een stikker meer dan de ander,  of een rekje meer of minder. en de kleuren verschillen. Ik heb een Super maar waarom die Super heet of een model Super Sport wat er sport aan is zie ik ook niet een andere kleur met een paar stikkers maakt hem niet sneller. en dat zou bij een Super Sport toch wel mogen vind ik.

Ik heb alleen voor de Super gekozen vanwege de kleur. Ik vind het bruine zadel niet mooi passen bij blauw maar dat is persoonlijk. Mijn dealer wilde het wel gratis omruilen voor een zwarte. maar uiteindelijk gaf de kleur de doorslag.

Dat ze goedkoper worden geloof ik ook niet hoor ik denk dat je een goede koop hebt gedaan door hem nu al te kopen kun je er ook nu al van genieten.

Ik heb toen gewacht tot januari om hem  te kopen maar toen was plotseling een prijsverhoging en die moest ik betalen vond een dealer ondanks dat we hadden afgesproken dat ik Het showmodel in het nieuwe jaar op kenteken wilde en betalen.

Ik hem toen elders gekocht.

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hoi , Ik heb zelf ook een GTS 300 classica van 2017 en inmiddels nu zo'n 300 km gereden, ik heb zelf helemaal niets gemerkt van storingen of zo hij rijd super strak en heel stabiel geen trillingen of andere problemen bij het rijden. Ook ik heb een bruin zadel maar dat staat wel mooi bij de beige kleur die de scooter is. Aangezien het nog niet echt heel mooi weer is geweest heb ik nog geen mooie zonnige foto's kunnen maken maar hierbij een foto van de scoot in zijn huisje ;-). 

IMG_3246.JPG

Link naar reactie

Bij deze kleur is het inderdaad een mooie combinatie. en gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi anders was er nog maar 1 kleur te krijgen. De tas op het kofferrek vind ik ook mooier dan een topkoffer. al hebben ze beide op hun manier voor en nadelen.

 

Veel plezier er mee.

Link naar reactie

Dank je motorhan :) 

ik heb voor de tas gekozen omdat hij in de aanbieding was en goedkoper dan de vespa topkoffer. Verder heb ik het vespa alarm laten installeren en een andere toeter ik vond de standaard toeter nogal een meep meep :) 

ik heb zelf een gps tracking geinstalleerd wat prima te doen was. En ik heb korte spiegels erop gezet wat ik zelf was mooier vind en handiger om tussen het verkeer te navigeren. Oh en ik heb een tom tom vio gekocht omdat die mooi op de scooter past en specifiek voor de scooter is gemaakt die bevalt prima doet precies wat hij moet doen en is makkelijk te installeren en te lezen tijdens het rijden. Gelukkig zit er een usb poort op de scooter en kan ik mijn telefoon laden tijdens het rijden. 

Voor de rest bevalt de GTS echt heel goed rijd als een zonnetje en vlot genoeg om door het stads verkeer te gaan en als het echt moet zelfs de snelweg. :) 

Link naar reactie
23 minuten geleden, x_Willem_x zei:

Dank je motorhan :) 

ik heb voor de tas gekozen omdat hij in de aanbieding was en goedkoper dan de vespa topkoffer. Verder heb ik het vespa alarm laten installeren en een andere toeter ik vond de standaard toeter nogal een meep meep :) 

ik heb zelf een gps tracking geinstalleerd wat prima te doen was. En ik heb korte spiegels erop gezet wat ik zelf was mooier vind en handiger om tussen het verkeer te navigeren. Oh en ik heb een tom tom vio gekocht omdat die mooi op de scooter past en specifiek voor de scooter is gemaakt die bevalt prima doet precies wat hij moet doen en is makkelijk te installeren en te lezen tijdens het rijden. Gelukkig zit er een usb poort op de scooter en kan ik mijn telefoon laden tijdens het rijden. 

Voor de rest bevalt de GTS echt heel goed rijd als een zonnetje en vlot genoeg om door het stads verkeer te gaan en als het echt moet zelfs de snelweg. :) 

Je bedoeld waarschijnlijk een Tom Tom Vio? Mooi is het wel, en voor simpele navigatie is het oké, maar je kan bvb. geen gpx routes inladen, wat voor een tourscooter, die een GTS 300 toch is, ik toch noodzakelijk vind. Anyway, mooie kleur en koffertje staat hem beeldig. Veel veilige km. en veel rijplezier!

Link naar reactie
Op ‎18‎-‎3‎-‎2017 om 14:24, Cantodea zei:

Je bedoeld waarschijnlijk een Tom Tom Vio? Mooi is het wel, en voor simpele navigatie is het oké, maar je kan bvb. geen gpx routes inladen, wat voor een tourscooter, die een GTS 300 toch is, ik toch noodzakelijk vind. Anyway, mooie kleur en koffertje staat hem beeldig. Veel veilige km. en veel rijplezier!

Ik kende die TT Vio nog niet maar best een leuk ding. En dat je er geen routes op kan zetten zal niet voor iedereen een probleem zijn. Zelf heb ik de Zumo 660 daar kan dat wel maar ik gebruik het tegenwoordig nog maar weinig. routes maken en downloaden. en het voordeel is van deze (vind ik dus) dat je de Mp3 muziek via een kabeltje naar je helm kan sturen.

TT heeft wel mooi meegedacht voor een makkelijke spiegelbevestiging. die je niet apart hoeft aan te schaffen.

Link naar reactie

Ja helemaal mee eens ik vind de bevestiging van de Tom Tom Vio helemaal top. Super eenvouding op de spiegel of zoals ik heb gedaan aan de beugel van het windscherm en hij zit muurvast. De bevestiging van het apparaat zelf vond ik in het begin nog wat wennen ( hij lijkt nogal los te zitten op de bevestiging ) maar hij valt er echt niet af. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit routes gedownload en op een gps navigatie gezet dus dat mis ik ook niet.  :)

 

Link naar reactie
Op 19 maart 2017 om 18:06, ice man zei:

vind die nieuwe modellen echt op niks trekken lijkt precies op lx modell die windscherm zal ik maar over zwijgen :-) maja da is mijn mening 

Mmm, ik begrijp het, de superkleuren vind ik wel ok maar de classica's vind ik dit jaar ook niet zo mooi, precies alsof de lichtbruine zadels in promo waren,  al is er wel veel keuze! Ze gaan er op vooruit wat dat betreft. 

Wel goed gedaan van vespa, al bijna 14 jaar met dezelfde body zo'n succes halen! 

Windschermen, beenkleden en ingebouwde handschoenen vind ik ook wel vreselijk :-)

 

Link naar reactie

niks speciaal ze blijven precies hetzelfde kwa uiterlijk zelfs iets lelijker kwa de zadel , vind dat ze het veel beter konden doen .

eerste keer dat ik een super sport zag in 2014 zei van wow sjiek ik kan da nu niet meer zeggen er veranderd precies niet veel ik vind dat ze er achteruit gaan kwa uiterlijk! mijn persoonlijke mening, als ik ne vespa zie dat zegt me niet meer veel vind dat ze de looks nog sjieker moeten maken .zoals meer de richting van de 946!

vind dat de sprint wel iets speciaals heeft kwa looks kan ook de velgen zijn het oogt allersinds goed en die zie ik er niet zoveel rondrijden,kan ook zijn dat er zoveel super sports in de omloop zijn dat ik ze moegezien ben .

Link naar reactie
10 uren geleden, ice man zei:

of het mooi is weet ik niemeer , super sport van 2013 mat zwart korte windscherm met akra uitlaat die af entoe backfire geeft :) 

Oké, nu begrijp ik wat je bedoelt. Je bedoelt de kleuren. De modellen zijn nog steeds heel herkenbaar en dat is de kracht van een merk. kijk eens naar Mercedes die herken je ook meteen.

Ik ben met je eens dat de kleuren vaak tegen vallen. waarom niet alle uitvoeringen in mee keuze kleuren. ze kunnen dan onderscheid maken door b.v. een pakket 13"velgen andere uitlaat rekjes wel of geen scherm. Nu zie je een uitvoering die je wel wilt kopen, maar dan is die alleen in een kleur die je net niet wilt. jammer is dat.

en dan sommige combinaties een blauwe scooter met een bruin zadel 'het zou verboden moeten worden"  Ik vind ook dat b.v. een super sport meer vermogen/snelheid zou moeten hebben en niet alleen maar een extra stikker.

Dat deden we vroeger als je een auto kocht en er een stikker op plakte Turbo, daar ging ie echt niet harder door rijden. Maar ja wat de klant vind daar denken ze bij fabrikanten vaak anders over. het gaat uiteindelijk om centjes verdienen.

 

 

 

Link naar reactie

tja, die herkenbare merken evolueren toch met mooie evoluties. Ik vind een gts tof maar kijk ook niet meer op als ik er eentje zie. Mijn eerste vespa van 2003 zag er zo uit, behalve motorisch en wat stickers of rekjes toch weinig verschil...

IMG_0392.JPG

Link naar reactie
20 uren geleden, Wutsie75 zei:

Windschermen, beenkleden en ingebouwde handschoenen vind ik ook wel vreselijk :-)

Akkoord dat zo'n windscherm niet het allermooiste is, maar als je je Vespa dagdagelijks gebruikt, ook in de winter, om naar het werk te rijden, dan is het best wel nuttig. Het houdt heel wat kou tegen in de winter. Zelfs in die mate dat je je vizier gewoon open kan laten staan en je dan ook geen last hebt van aandampen. Het beschermt me ook heel goed tegen de regen. Voor mij heeft het dus wel degelijk nut.

 

 

Link naar reactie
21 minuten geleden, Cantodea zei:

 

Zo'n hoog scherm vind ik ook niet ideaal omdat je er niet overheen kan kijken,  het lage schermpje is mooi voor sier maar geeft weinig bescherming. Ik heb zo'n verstelbaar scherm van Fawo werkt goed.

Maar ik heb toch zo'n hoog scherm gekocht om deze af te zagen op de gewenste hoogte. vind ik net weer wat mooier. want ik merk nu ik  de juiste hoogte heb ingesteld niet meer verander. 

Ik rijd s'winters niet meer ben nu alleen nog maar een mooi weer rijder en dat heeft te maken met een aantal beperkingen.

Maar als ik swinters zou rijden gaf ik er niks om, om met een beenkleed te rijden en verwarmbare handvatten. waarom zou je afzien als dat nergens voor nodig is.

Warm of koud handschoen draag ik altijd. dat leer je wel als je een paar keer een aardig motor ongeluk hebt gehad. en motorlaarzen draag ik ook altijd. als je valt en hebt gewone schoenen aan dan merk je dat je vel maar heel dun is en van je botten blijft ook niet veel over.

En als je iemand s'winters ziet rijden met een beenkleed en verwarmbare handvatten of verwarmbare handschoenen denk je dan wat een stommeling of eigenlijk wel slim als je zelf met koude benen en  bijna bevroren of stijf geworden vingers rijd.

Ik vind iedereen moet doen wat ie zelf wil en waar ie zich goed bij voelt. en niet te veel over anderen oordelen omdat die iets anders mooier vinden.

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...