Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS300 2016 of 2017


VespaMichie

Aanbevolen berichten

Hallo Vespisti en Vespiste, 
 
2017 komt eraan, alsook mijn nieuwe (en eerste) Vespa… Ik zit echter vol twijfels over welke Vespa GTS 300 aan te schaffen; model 2016 of model 2017…
Voor elk model valt er wel iets pro en contra te zeggen, maar er zijn 2 grote punten waarover ik ENORM twijfel, en daardoor dus maar geen beslissing kan nemen; ik word er bijna gek van…
 
1. De nieuwe (of moet ik zeggen de “oude”  (en goedkopere?) voorvering op model 2017; misschien is die inmiddels verbeterd, maar hij lijkt alleszins hetzelfde als die (problematische) van vóór 2015; ik ben bang voor de beruchte en moeilijk op te lossen ‘wobble’ (trilling). De voorophanging van de modellen 2015 en 2016 zouden veel beter zijn… Of hebben die ook euvels?
2. Het euvel van de sidestand (zijpikkel) van de GTS 300 zou bij het model 2017 opgelost zijn…
 
En nu ik toch jullie aandacht heb, nog 2 kleine bijvraagjes:
 
1. Wat is jullie mening over de nieuwe Euro4 motor?
2. Welke (officiële) Vespa dealer raden jullie mij aan? Ikzelf twijfel tussen Smeyers (Diest) en Vespafun (Hoeselt)… of een andere dealer in Limburg?
 
Alle info en commentaar is welkom, maar liefst zo snel mogelijk; bij voorkeur zou ik willen wachten tot het Autosalon 2017, maar als het een model 2016 zou worden, is het nu hoog tijd vermits de stocks stilaan uitgeput raken… en als jullie rapidamente antwoorden, staat er bij mij misschien zaterdag al een Vespa onder de kerstboom ;-)
 
Alleszins prettige feesten, en tot op een van de treffens in 2017…
 
Ciao
 
Link naar reactie

Beste, 

Ik rij sedert 15 november 2016 met een modeljaar 2017, één van de eerste. Over de voorophanging, er is absoluut geen trilling waarneembaar, bij gelijk welke snelheid en ongeacht het wegdek. De Vespa stuurt uiterst precies en heeft een uitstekende wegligging. De rechtuit stabiliteit vind ik ronduit indrukwekkend. 

De zijpikkel dan, je kan de Vespa niet meer starten met de zijpikkel uit.

De motor: Ik heb testgereden met een Euro 3 en er is eigenlijk geen verschil te merken met de nieuwe. Ik heb nu zo'n 850 km (dus hij is nog aan het inrijden) erop zitten met een gemiddeld verbruik van 3,7 l en dat bij een vlot rijgedrag. Hij kan zuininger, maar dan heb je er ook niet veel plezier meer aan, dan koop je beter een gewoon scootertje. De hernemingen zijn ronduit schitterend, hij accelereert vliegensvlug van bvb. 40 naar 90 per uur. 

Kwa afwerking, het zadel is iets veranderd (en ben ik vol lof over, want het zit uitstekend) en de montage van de spiegels op het stuur is ook veranderd (mooier geworden, maar bij breuk waarschijnlijk kostelijker om te vervangen). De afwijking op de snelheidsmeter is realistischer geworden, met name zo'n 4km/h.

Standaard heeft het modeljaar 2017 ABS en een uitschakelbaar ASR. De remmen zijn trouwens zeer krachtig en goed doseerbaar. 

Ik heb natuurlijk weining ervaring met een Vespa van 2016 of eerder, maar ik kan je alvast het modeljaar 2017 aanbevelen. Het is een schitterend rijdende motorfiets, die precies doet wat je ervan vraagt, uitstekende wegligging, comfortabel, zeer goede zithouding en een vinnige en zuinige motor die bovengemiddeld stil is bij een kruissnelheid van 80 à 90 per uur.

Zowel 2016 als 2017 zijn in alle opzicht uitstekend rijdende Vespa's. Toch zou ik persoonlijk het model 2017 kiezen, alleen al vanwege het standaard ABS/ASR, maar dat is mijn persoonlijk keuze en gebasseerd op het feit dat ik de Vespa gebruik voor woon-werk verkeer, ook tijdens winterse omstandigheden.

Alvast veel plezier bij en met je eventuele aankoop. Probeer alleszins om er ene test te rijden.

Met vriendelijke groet.

 

 

IMG_0106.jpg

Link naar reactie

Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar de verschillen tussen een GTS 2015 en 2017.

De spiegelbevestiging heb ik gezien, en verder gelezen dat de voorvering veranderd zou zijn maar geen duidelijke omschrijving of afbeeldingen gevonden.

beschikbare kleuren heb ik ook gevonden.

Ik zoek dus eigenlijk een reden waarom ik hem zou willen inruilen. Wete4n jullie een site waar alle veranderingen staan vermeld. bij voorkeur in het Nederlands.

Bedankt voor elke reactie.

 

Met vr gr

Han

 

 

Link naar reactie

@Cantodea

bedankt voor je gedetailleerde uitleg; ik ben blij voor jou dat je geen nadeel ondervindt van de nieuwe voorophanging en dat je vooral zeer tevreden bent over het nieuwe model.

Zelf heb ik al test gereden op een GTS300 van 2016, en is was inderdaad verwonderd over de rechtuit stabiliteit; in de bochten was ik echter wel erg voorzichtig, omwille van nog een beetje onwennig met de kleine wielen; mijn eerste motorfiets was nl. een Pan European (tot 2005)... Nu ik slechts behoefte heb aan een korte-afstand-motorfiets, is een Vespa ideaal, maar misschien moet ik wel een custom zadel laten maken owv mijn gestalte (1,91m)... Iemand die daar ervaring mee heeft? en bij welke firma?

Op 19-12-2016 om 10:06, Cantodea zei:

Standaard heeft het modeljaar 2017 ABS en een uitschakelbaar ASR

is dit ook niet zo op de 2016 versie? ik dacht dat het verschil enkel zat in een aparte ASR-knop...

Op 19-12-2016 om 10:06, Cantodea zei:

De zijpikkel dan, je kan de Vespa niet meer starten met de zijpikkel uit.

dit had ik inderdaad gelezen in je vorige post, maar het euvel waar ik naar verwees is het vrij gemakkelijk inklappen van de zijpikkel (modellen <2017) als de scooter er op steunt; ik heb zo enkele verhalen gelezen op het internet en ken zelf iemand wiens scooter zo is omgevallen ;-(

Op 19-12-2016 om 10:06, Cantodea zei:

en de montage van de spiegels op het stuur is ook veranderd (mooier geworden, maar bij breuk waarschijnlijk kostelijker om te vervangen)

montage is inderdaad mooier, maar als je andere spiegels wil monteren op de handvat-uiteinden, is het oorspronkelijke "gat" moeilijker mooi af te dekken; bij de vorige modellen kun je daar een ander "kapje" op zetten (alhoewel die "kapjes" dan weer een beetje lullig moeten vastgezet worden met een schroefje)...

Zolang er nog een GTS300 ABS-ASR van 2016 beschikbaar is, zal ik waarschijnlijk blijven twijfelen... maar reacties blijven welkom...

mvg

VespaMichie

 

Link naar reactie
1 uur terug, VespaMichie zei:

@Cantodea

bedankt voor je gedetailleerde uitleg; ik ben blij voor jou dat je geen nadeel ondervindt van de nieuwe voorophanging en dat je vooral zeer tevreden bent over het nieuwe model.

Zelf heb ik al test gereden op een GTS300 van 2016, en is was inderdaad verwonderd over de rechtuit stabiliteit; in de bochten was ik echter wel erg voorzichtig, omwille van nog een beetje onwennig met de kleine wielen; mijn eerste motorfiets was nl. een Pan European (tot 2005)... Nu ik slechts behoefte heb aan een korte-afstand-motorfiets, is een Vespa ideaal, maar misschien moet ik wel een custom zadel laten maken owv mijn gestalte (1,91m)... Iemand die daar ervaring mee heeft? en bij welke firma?

is dit ook niet zo op de 2016 versie? ik dacht dat het verschil enkel zat in een aparte ASR-knop...

dit had ik inderdaad gelezen in je vorige post, maar het euvel waar ik naar verwees is het vrij gemakkelijk inklappen van de zijpikkel (modellen <2017) als de scooter er op steunt; ik heb zo enkele verhalen gelezen op het internet en ken zelf iemand wiens scooter zo is omgevallen ;-(

montage is inderdaad mooier, maar als je andere spiegels wil monteren op de handvat-uiteinden, is het oorspronkelijke "gat" moeilijker mooi af te dekken; bij de vorige modellen kun je daar een ander "kapje" op zetten (alhoewel die "kapjes" dan weer een beetje lullig moeten vastgezet worden met een schroefje)...

Zolang er nog een GTS300 ABS-ASR van 2016 beschikbaar is, zal ik waarschijnlijk blijven twijfelen... maar reacties blijven welkom...

mvg

VespaMichie

 

Gewoon kijken wat is het prijsverschil tussen 2016 en 2017 in vergelijkbare uitvoering. en dan zien of je de extra's van de 2017 dat verschil waard vind. probeer ook vast te stellen welke en of de 1 straks bij verkoop/inruil meer of minder opbrengt. In ieder geval veel wijsheid gewenst bij je beslissing.

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Han Tosses zei:

Gewoon kijken wat is het prijsverschil tussen 2016 en 2017 in vergelijkbare uitvoering. en dan zien of je de extra's van de 2017 dat verschil waard vind. 

 

prijsverschil tussen model 2016 en 2017 is 500€; model 2017 is (vanuit de invoerder en tegen de verwachting/logica in) 500€ goedkoper; vermoedelijk door de goedkopere voorophanging; gereedschapssetje en regenhoes voor het zadel ontbreekt ook... Maar ik kan het model 2016 ook aan die prijs krijgen (einde reeks)

6 uren geleden, Han Tosses zei:

er ook vast te stellen welke en of de 1 straks bij verkoop/inruil meer of minder opbrengt.

... is koffiedik kijken...

6 uren geleden, Han Tosses zei:

In ieder geval veel wijsheid gewenst bij je beslissing

thnx

Link naar reactie
2 minuten geleden, Tanguyonderwater zei:

s de 250 gts nog steeds verkrijgbaar? Stuk goedkoper . ik en mijn vrouw hebben er elk een bouwjaar 2015 geen abs maar genoeg power voor woon werkverkeer (20km)

ja, is nog links en rechts te vinden, maar ABS (en vooral ASR)  is voor mij wel belangrijk...

toch bedankt voor de reactie

Link naar reactie
10 uren geleden, VespaMichie zei:

prijsverschil tussen model 2016 en 2017 is 500€; model 2017 is (vanuit de invoerder en tegen de verwachting/logica in) 500€ goedkoper; vermoedelijk door de goedkopere voorophanging; gereedschapssetje en regenhoes voor het zadel ontbreekt ook... Maar ik kan het model 2016 ook aan die prijs krijgen (einde reeks)

... is koffiedik kijken...

thnx

Waar heb je vernomen dat modeljaar 2017, 500 Euro goedkoper is? Ik heb voor de mijne toch evenveel betaald als voor modeljaar 2016!

Link naar reactie
3 uren geleden, Cantodea zei:

Waar heb je vernomen dat modeljaar 2017, 500 Euro goedkoper is? Ik heb voor de mijne toch evenveel betaald als voor modeljaar 2016!

 

14 uren geleden, VespaMichie zei:

prijsverschil tussen model 2016 en 2017 is 500€; model 2017 is (vanuit de invoerder en tegen de verwachting/logica in) 500€ goedkoper; vermoedelijk door de goedkopere voorophanging; gereedschapssetje en regenhoes voor het zadel ontbreekt ook... Maar ik kan het model 2016 ook aan die prijs krijgen (einde reeks)

... is koffiedik kijken...

thnx

Waar haal je het vandaan dat de ophanging van model 2017 anders is dan die van 2015/16. dat gereedschap setje stelt echt niks voor en voor een regenhoed volstaat ook een plastic vuilniszak en voor 500€ kun je er veel kopen. pluspunt voor 2017 is toch o.a. de verbeterde zijstandaard. de geringe afwijking van de snelheidsmeter en er zullen er nog wel wat zijn.

Ik zou nog steeds een overzicht willen van alle aanpassingen 2017 tegenover 2015/16.

En als de 2017 goedkoper of hetzelfde kost als het oude model altijd voor de nieuwe gaan.

 

Link naar reactie

De ophanging voor het model 2017 is inderdaad anders, om deze reden is er volgens de dealer voornamelijk de prijsdaling van 500 euro.

Ik heb zelf beslist om een van de laatste GTS 300 supersport in grigio titanio te kopen en niet te wachten tot het model 2017. Ik had geen nood aan een aparte knop voor ASR af te zetten.

Ook de zijpikkel gebruik ik nooit daar ik hem altijd op middenbok zet. Momenteel nog zeer tevreden van mijn aankoop.

Link naar reactie
15 minuten geleden, Skyloop1 zei:

De ophanging voor het model 2017 is inderdaad anders, om deze reden is er volgens de dealer voornamelijk de prijsdaling van 500 euro.

Ik heb zelf beslist om een van de laatste GTS 300 supersport in grigio titanio te kopen en niet te wachten tot het model 2017. Ik had geen nood aan een aparte knop voor ASR af te zetten.

Ook de zijpikkel gebruik ik nooit daar ik hem altijd op middenbok zet. Momenteel nog zeer tevreden van mijn aankoop.

Op wat foto's die ik heb gezien lijkt het inderdaad op dat de voorwiel ophanging/vering terug is naar het oude systeem van voor 2015. en toen waren ze er zo enthousiast over dat de vering sterk verbeterd was en dan nu terug naar het oude merkwaardig.

Als het nieuwe model bij mijn dealer staat zal ik het eens gaan bekijken waar die 500€ nu echt in kan zitten, of hebben ze dat gedaan omdat ze denken dat ze zich uit de markt prijzen.

Ik moet zeggen mijn super van 2015 rijdt voortreffelijk prima wegligging.

 

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, motorhan zei:

Op wat foto's die ik heb gezien lijkt het inderdaad op dat de voorwiel ophanging/vering terug is naar het oude systeem van voor 2015. en toen waren ze er zo enthousiast over dat de vering sterk verbeterd was en dan nu terug naar het oude merkwaardig.

Als het nieuwe model bij mijn dealer staat zal ik het eens gaan bekijken waar die 500€ nu echt in kan zitten, of hebben ze dat gedaan omdat ze denken dat ze zich uit de markt prijzen.

Ik moet zeggen mijn super van 2015 rijdt voortreffelijk prima wegligging.

 

 

Dus een 2017 Vespa 300 GTS zou de catalogusprijs (zonder korting dus) eigenlijk  5095 in plaats van 5595 Euro? Kan iemand dit officieel bevestigen?

Mijn Vespa 300 GTS die wel degelijk een modeljaar 2017 is, staat op mijn factuur als 5595 Euro gefactureerd. Ik heb hierop wel een korting gehad.

Link naar reactie
11 uren geleden, Cantodea zei:

Waar heb je vernomen dat modeljaar 2017, 500 Euro goedkoper is? Ik heb voor de mijne toch evenveel betaald als voor modeljaar 2016!

zie officiële prijslijsten Vespa (o.a. juni, augustus en november): ik heb wel enkel gekeken naar de GTS 300 Super ABS/ASR; van 5999€ naar 5499€  en daar krijg ik dan nog 10% korting op...

Augustus_2016.png

November_2016.png

Prijslijst_Vespa.png

juni2016.png

Link naar reactie
1 uur geleden, Cantodea zei:

Op wat foto's die ik heb gezien lijkt het inderdaad op dat de voorwiel ophanging/vering terug is naar het oude systeem van voor 2015. en toen waren ze er zo enthousiast over dat de vering sterk verbeterd was en dan nu terug naar het oude merkwaardig.

 

... en daar ben ik net zo bang van...

 

1 uur geleden, motorhan zei:

Als het nieuwe model bij mijn dealer staat zal ik het eens gaan bekijken waar die 500€ nu echt in kan zitten, of hebben ze dat gedaan omdat ze denken dat ze zich uit de markt prijzen.

volgnes mijn dealer is de voorophanging 2015-2016 duurder; is ook iets complexer; zie bijgevoegde foto's

img3615 is model 2017; img3616 (grijze SuperSport) is model 2016...

IMG_3615.jpg

IMG_3616.jpg

Link naar reactie
8 uren geleden, motorhan zei:

Ik zou nog steeds een overzicht willen van alle aanpassingen 2017 tegenover 2015/16.

2017: aparte ASR knop (zie zwarte Vespa) + "cravatte" vooraan is ook platter + bevestiging spiegel (groene Vespa)

2017: Euro 4, verbeterde zijpikkel, afstandsbediening

2017: en? (aan te vullen wie het weet)

IMG_3631.jpg

IMG_3633.jpg

IMG_3632.jpg

IMG_3613.jpg

Link naar reactie
8 uren geleden, motorhan zei:

En als de 2017 goedkoper of hetzelfde kost als het oude model altijd voor de nieuwe gaan.

Somes is het: "Better the devil you know", want nieuw is niet altijd beter;  kennis heeft een nieuwe Landrover gekocht en toch al enkele serieuze problemen gehad (o.a. water dat binnensijpelt), en zelf heb ik 2 jaar geleden een nieuwe Nissan Qashqai gekocht en de eerste 6 maanden erg veel problemen gehad met de elektronica (nu doet de parkeersensor nog regelmatig vervelend) ...

Die 500€ minder voor de nieuwe GTS 300 Super ABS/ASR kan inderdaad zijn dat hebben gedaan omdat ze denken dat ze zich uit de markt prijzen (zoals MotorHan reeds zei), en zal niet louter liggen aan het ontbreken van het gereedschapssetje of het zadelovertrek

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Skyloop1 zei:

ik had geen nood aan een aparte knop voor ASR af te zetten.

Ook de zijpikkel gebruik ik nooit daar ik hem altijd op middenbok zet. Momenteel nog zeer tevreden van mijn aankoop.

dus de ASR kan wel degelijk uitgezet worden op model 2015-2016? 

ik heb tot 2005 met een Pan European gereden, en meestal de middenbok gebruikt, maar soms is de zzijpikkel gewoon handiger...

Link naar reactie

Dus, als ik die prijslijsten goed bekijk, heb ik zeker niet teveel betaald.

Ik heb mijn Vespa GTS 300 Dolomiti Gris aangekocht eind augustus. Dan ging het op dat moment wel degelijk om model 2016. De catalogus prijs was 5595 Euro - 10% korting, dus 5035 Euro en dat was onze overeenkomst die ik op dat moment heb getekend.

Begin oktober kreeg ik telefoon van mijn dealer, dat ik geen 2016 ging krijgen, maar modeljaar 2017. De productie was namelijk in oktober al omgeschakeld naar modeljaar 2017. De dealer heeft mij dan tevens ook op de hoogte gebracht over de wijzigingen aan het model. Ik heb dus modeljaar 2017 gekocht aan een prijs van 5035 Euro. 

De vraag is natuurlijk wat de prijs zal zijn vanaf januari 2017? Het zou me niet verwonderen, dat ie duurder wordt dan 5595 Euro. Moest hij dan toch goedkoper worden, dan kan ik hier toch niks tegen beginnen, want ik heb mijn overeenkomst in augustus 2016 met de toen geldende voorwaarden ondertekend.

Anyway, ik gelukkig en tevreden met mijn mooie Vespa, die bovendien super rijdt.

Nog even dit over de ASR knop op model 2017: Telkens als je de motor start, knippert het  ASR waarschuwingslampje. Door de knop even ingedrukt te houden schakel je ASR in. De ASR functie is dus nooit actief bij het starten, je moet het zelf activeren. Je kan de ASR ook tijdens het rijden aan -en uitschakelen.

Nogmaals over de voorophanging, of die goedkoper is of niet dat weet ik niet, maar die is absoluut de perfectie zelve, niks stuiterend of wobbelig rijgedrag. Vespa rijdt zeer stabiel en baanvast op rechte stukken en ook op slechte wegen heb je geen springerige scooter. Absoluut geen trillingen in het stuur. De Vespa stuurt uiterst precies de bochten in en uit, zo precies dat het wennen is in het begin, als je van een ander merk scooter komt. De ophanging is dus ruim voldoende voor deze Vespa. Je moet echt al domme dingen gaan doen om de Vespa op zijn limiet te krijgen.

Ohja, ik raad nog steeds af om de zijpikkel te gebruiken, zeker als hij langs een voetpad staat. Een Vespa wordt blijkbaar nogal eens vlug betast door voorbijgangers en een ongeluk is gauw gebeurt...

Link naar reactie
15 uren geleden, Cantodea zei:

Waar heb je vernomen dat modeljaar 2017, 500 Euro goedkoper is? Ik heb voor de mijne toch evenveel betaald als voor modeljaar 2016!

als ik het goed begrijp/zie, heb jij een GTS300 ABS (dus niet de Super); volgens de officiële prijslijsten zou die dus 305€ goedkoper moeten zijn dan model 2016... Maar misschien heb jij je Vespa besteld vóór de nieuwe prijzen die gelden vanaf november? Dan kan het zijn dat je prijs nog gemaakt is op de oudere prijslijst :-(

ik zie dat je net al deze opmerking zelf hebt gepost ;-) , maar ga er toch even verder op in; jouw overeenkomst was voor een model 2016, dus gebaseerd op deze prijs, maar je krijgt een 2017 (niet volgens de overeenkomst, dus ook niet de correcte prijs, want hij is goedkoper); ik zou alleszins eens bij de dealer langslopen en dit ter sprake brengen; als hij redelijk is, zal hij wel open staan voor dit argument... Een neen heb je, een ja kun je krijgen... (of misschien iets er tussenin...). Wat natuurlijk ook mogelijk is, is dat de dealer zelf nog de "oude" prijs heeft betaald aan Vespa; tja, dan zal hij die doorrekenen aan jou natuurlijk... Keep us updated...

Als ik echter toch zou beslissen een model 2016 te bestellen, krijg ik die aan dezelfde prijs als model 2017 (5490€), dus doet de dealer daarop een "verlies" van 500€, want hij heeft voor model 2016 zelf nog 5999€ betaald...

anyway, je bent tevreden over je Vespa, en hebt er plezier mee, en dat is eigenlijk het allerbelangrijkste...

zo, nu zijn we beiden weer wat slimmer geworden sè ;-)

grts

Link naar reactie
14 uren geleden, VespaMichie zei:

dus de ASR kan wel degelijk uitgezet worden op model 2015-2016? 

ik heb tot 2005 met een Pan European gereden, en meestal de middenbok gebruikt, maar soms is de zzijpikkel gewoon handiger...

Ik moet de zijpikkel wel gebruiken omdat ik minder stabiel ben. Ik kan dan voorzichtig afstappen en de scooter rechtop zetten om hem op de middenstandaard te zetten. Als ik dat niet doe hou ik hem niet meer in balans en val ik of de scooter of beiden om. Ja ouderdom komt soms met gebreken.

 

Bedankt voor al jullie aanvullingen en foto's. bij de Nederlandse dealers vind ik nog niks aan gegevens. en mijn huidige dealer reageert niet eens op een mailtje met de vraag of hij al een model 2017 heeft of wat de veranderingen zijn.

Wil zeker niet meer verkopen??????

 

Met vr gr

Han

Link naar reactie
22 uren geleden, Cantodea zei:

Nogmaals over de voorophanging, of die goedkoper is of niet dat weet ik niet, maar die is absoluut de perfectie zelve, niks stuiterend of wobbelig rijgedrag. Vespa rijdt zeer stabiel en baanvast op rechte stukken en ook op slechte wegen heb je geen springerige scooter. Absoluut geen trillingen in het stuur.

Ik had dit een tijdje geleden nog ergens op het internet gevonden; het is wel in het Duits, maar er wordt uitgelegd wat er aan de voorophanging veranderd is en waarom...

Bei der Vorderradführung kehrt Vespa bei allen Hubräumen und bei allen Modellen (auch Sprint und Primavera) wieder zum Prä-2014-System mit gezogener Kurzarmschwinge, aber einer Umlenkung weniger, zurück. Die Begründung dafür ist, dass die mit dem letzten GTS-Facelifting eingeführte Variante von den Kunden nicht so gut angenommen wurde wie erhofft, und dass die jetzt „neu“ wiederverwendete vereinfachte Aufhängung so modifiziert wurde, dass sie ebenfalls sensibel und mit geringem Losbrechmoment federt;

de ophanging is inderdaad zoals het oudere systeem (ook bij de Sprints en Primavera's blijkbaar), maar wel aangepast, vandaar het goede rijgedrag van jouw Vespa...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...