sidvespa Geplaatst: 14 december 2016 Delen Geplaatst: 14 december 2016 Omdat ik al een tijdje kamp met een olie probleem in mijn Carter en ik binnenkort een vrij grote rondrit ga mee doen met mijn V32 heb ik besloten om hem nog eens eerst een revisie te geven . De olie verdween uit mijn Carter en ik weet helemaal niet waar heen zie geen sporen of zo aan het Carter en of het frame daarom dacht ik aan een krukasdichting koppelingskant . Nu mijn blok licht open en ik ben terug begonnen met de opbouw , nu zit ik met een volgende vraag hoe gaan jullie te werk of wat is volgens jullie de makkelijkste manier om de veer en de rest van het kickstart sigment in elkaar te knutselen , ik heb hier een oud boekje maar hoe het er daar in staat is het nogal moeilijk volgens mij , in het boekje staat alles op de achteras monteren , de veer opspannen en dan het andere stuk Carter er over plaatsen .maar als ik het zo probeer vliegt het boeltje met de veren enz nogal snel uit elkaar eventueele foto's en oplossingen zijn welkom grtz sidvespa Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 15 december 2016 Delen Geplaatst: 15 december 2016 Blij van deze vraag te zien verschijnen, zit er eigenlijk ook op te wachten voor mijn VL3 motor. Ik dacht, eerst het segment de veer en de tandkroon monteren en dan in het carter helft aan de kant van de kickstarter vastzetten met de stelbout bij het shifterhuis??? Nog niks geprobeerd dus info is ook voor mij welkom. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 15 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2016 jeansprint bedankt voor het filmpje , ( volgens mij was dit ook zijn eerste keer ;-))))) ) ondertussen zit de Carter terug in elkaar gewoon op de wijze die in het boek staat , en eigenlijk is dit vrij vlot verlopen , nu de rest nog :-) grtz sidvespa Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 15 december 2016 Delen Geplaatst: 15 december 2016 Blij van deze vraag te zien verschijnen, zit er eigenlijk ook op te wachten voor mijn VL3 motor. Ik dacht, eerst het segment de veer en de tandkroon monteren en dan in het carter helft aan de kant van de kickstarter vastzetten met de stelbout bij het shifterhuis??? Nog niks geprobeerd dus info is ook voor mij welkom. Wek boekje heb je geraadpleegd ? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 15 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2016 Mestkever ,Ik zal proberen een dezer een scan te maken ( heb het nogal druk momenteel ) is een oud boek " alles over uw vespa " grtz sidvespa Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 16 december 2016 Delen Geplaatst: 16 december 2016 Bedoel je de tekening in bijlage Sid? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 16 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2016 Idd dat is het boekje grtz sidvespa Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 18 december 2016 Delen Geplaatst: 18 december 2016 OK dank u wel Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 19 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2016 Mmm , blijkbaar kent de man er meer van dan ik , ggrmmpokfjrdhfjf, kickstarter komt niet terug naar boven dus van de week alles terug open zeker , iemand eventueel een oorzaak van het probleem ?? grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 december 2016 Delen Geplaatst: 19 december 2016 Al olie in het carter gedaan? Anders kan het eigenlijk alleen maar de kickstartveer zijn die niet goed op zijn plaatst steekt, tenzij de vilt tussen kidkstart en kickstartsegment te hard spant. Groetjes, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 19 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2016 Nero bedankt voor de tip ivm het vilt , is idd wel vrij dik zal morgen of overmorgen eens kijken , grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 19 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2016 Nero Sorry , olie zit er inderdaad reeds in heeft wel nog niet rond gedraaid ,gewoon even gestart op de werkbank grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 december 2016 Delen Geplaatst: 19 december 2016 Kijk ook eens na of de bout met contre- moer die het kickstartsegment op zijn plaats houdt niet te hard aangespannen is (zie foto). Groetjes, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 19 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2016 Mmm ,deze heb ik er idd zo ver als ik kon ingedraaid en dan de counter moer vast gezet bedankt voor het mee denken , gelukkig is er zo iets als het forum grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 19 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2016 Kon het niet houden , net toch even in het tuinhuis gedoken om 2 dingen te cheken , 1 de bout deze heb ik een beetje terug gedraaid .2 ,het vilt aan de kick , deze blijkt inderdaad iets te dik de oude er in gestoken en dan heeft hij het ook nog , zonder komt hij terug , van de week maar eerst eens zorgen dat ook de olie zijn juiste weg en werk kan doen door de vespa even op zijn zijde te laten rusten , mogelijk moet alles nog wat gesmeerd worden of wat zetten zit ook een nieuw kickstartsigment en nieuwe bus als ook de o-ring is nieuw grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.