Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opbouw wide frame motor


sidvespa

Aanbevolen berichten

Omdat ik al een tijdje kamp met een olie probleem in mijn Carter en ik binnenkort een vrij grote rondrit ga mee doen met mijn V32 heb ik besloten om hem nog eens eerst een revisie te geven . De olie verdween uit mijn Carter en ik weet helemaal niet waar heen zie geen sporen of zo aan het Carter en of het frame daarom dacht ik aan een krukasdichting koppelingskant . 

Nu mijn blok licht open en ik ben terug begonnen met de opbouw , nu zit ik met een volgende vraag hoe gaan jullie te werk of wat is volgens jullie de makkelijkste manier om de veer en de rest van het kickstart sigment in elkaar te knutselen , ik heb hier een oud boekje maar hoe het er daar in staat is het nogal moeilijk volgens mij , in het boekje staat alles op de achteras monteren , de veer opspannen en dan het andere stuk Carter er over plaatsen .maar als ik het zo probeer vliegt het boeltje met de veren enz nogal snel uit elkaar 

eventueele foto's en oplossingen zijn welkom 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Blij van deze vraag te zien verschijnen, zit er eigenlijk ook op te wachten voor mijn VL3 motor. Ik dacht, eerst het segment  de veer en de tandkroon monteren en dan in het carter helft aan de kant van de kickstarter vastzetten met de stelbout bij het shifterhuis??? Nog niks geprobeerd dus info is ook voor mij welkom.

 

Link naar reactie

jeansprint bedankt voor het filmpje , ( volgens mij was dit ook zijn eerste keer ;-)))))   ) 

ondertussen zit de Carter terug in elkaar gewoon op de wijze die in het boek staat , en eigenlijk is dit vrij vlot verlopen , 

nu de rest nog :-)

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Blij van deze vraag te zien verschijnen, zit er eigenlijk ook op te wachten voor mijn VL3 motor. Ik dacht, eerst het segment  de veer en de tandkroon monteren en dan in het carter helft aan de kant van de kickstarter vastzetten met de stelbout bij het shifterhuis??? Nog niks geprobeerd dus info is ook voor mij welkom.

 

Wek boekje heb je geraadpleegd ?

 

Link naar reactie

Kon het niet houden , net toch even in het tuinhuis gedoken om 2 dingen te cheken , 1 de bout deze heb ik een beetje terug gedraaid  .2 ,het vilt aan de kick , deze blijkt inderdaad iets te dik de oude er in gestoken en dan heeft hij het ook nog  , zonder komt hij terug , van de week maar eerst eens zorgen dat ook de olie zijn juiste weg en werk kan doen door de vespa even op zijn zijde te laten rusten  , mogelijk moet alles nog wat gesmeerd worden of wat zetten zit ook een nieuw kickstartsigment en nieuwe bus als ook de o-ring is nieuw 

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...