Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Even mn ongenoegen spuwen over de "regularisatie".

ik heb een pk50, jaren verzekerd.

goed, nu dus een plaat nodig. Gewacht tot het klein formaat er was.

ipv terug via de verzekeraar aan te vragen onee hoor, moeten we over de post. "Sorry maar zonder pvg nummer kan ik geen plaat aanvragen" zegt de lieftallige postdame 

"sorry , maar wij geven geen pvg attest" zegt vervolgens de even lieftallige verzekeringsdame.

" U moet via de Belgische Federatie Oude Voertuigen" niet kostenloos natuurlijk

toch eerst via Rayon manager Piaggio zelf...

Nope "geen belgische pvg attest beschikbaar"

Veel goesting om lente af te wachten...

 

Link naar reactie

ik heb net een 50 special van 1982 ingeschreven. probleemloos als je de juiste stappen volgt:

stap 1: voertuig tonen aan politie welke chassisnr controleert en document opstelt van verlies gelijkvormigheidsattest

stap 2: naar piaggiodealer die document politie opstuurt (of doormailt) naar piaggio benelux welke elke maandag gelijkvormigheidsattesten opmaakt. de prijs hiervan is afhankelijk of de scooter een belgisch GVA heeft gehad of niet (ik dacht 85€ of 150€ maar ben niet meer zeker)

stap 3: je gaat met chassisnr en GVA naar de post voor een inschrijving

stap 4: je gaat naar je verzekeringsagent met het documentje dat je bij de post hebt gekregen, deze kunnen deze meteen online ingeven

stap 5: je wacht tot de postbode je nr-plaat brengt welke je krijgt na betaling

 

   

 

Link naar reactie

1. je kijkt op je typeplaatje welke pvg nr je hebt
2. indien bovenstaande ontbreekt , google even tot je hem hebt
3. schrijf deze nummer op

4. ga naar de post

5. wil de post hem niet inschrijven , ga naar andere post :)
6. inschrijven kan je nu toch niet tot ongeveer half januari

Heb zelf genoeg meegemaakt met die pre registraties , gaat wel , gaat niet , je moet dit of dat , je hebt dat helemaal niet nodig , ... ...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zoals Daxx zegt ander postkantoor.  Blijkbaar zijn er verschillende opties in het programma van de post.  Voor nieuwe scooters heb je een 17 nr lange chassis nr, maar de oudjes varieert het en geeft de "normale" optie een foutmelding.  Daarvoor is er een ander optie waarvan blijkbaar de helft van het personeel bij de post geen weet van heeft. Die sturen je dan naar de DIV waar je helemaal niks te zoeken hebt.  Zelf meegemaakt, bij het derde postkantoor dan toch gelukt.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...