bajaj! Geplaatst: 26 november 2016 Delen Geplaatst: 26 november 2016 Hallo allemaal, Ik heb een VBA1T van 1959. Die lekt uiteraard altijd wat olie na het rijden. Sinds kort is er echter precies een lekje bijgekomen. Op de foto zie je rechts 2 plekjes olie die 'klassiek' zijn. Het is het plekje links, tegen het wiel aan, dat erbij gekomen is. Ik merk ook dat er een beetje olie langs de velg loopt en in de rand van de velg blijft staan. Wat zou dit kunnen zijn? Iets aan te doen? Nodig? Idem voor de plekjes rechts op de foto trouwens. Ter info: is niet meer de originele motor, is een LML (maar niet nieuw). Merci voor jullie antwoorden! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 november 2016 Delen Geplaatst: 27 november 2016 Links: tijd om je achterasbourage te vervangen! Gezien de hoeveelheid olie op je band, zou'k niet te veel km's meer doen... Rechts: kan vanalles zijn, zelfs gewoon te veel olie bij de laatste oliewissel... Probeer eerst es te achterhalen vanwaar de olie exact komt. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 27 november 2016 Delen Geplaatst: 27 november 2016 Plekken rechts: nieuwe carterdichting plaatsen, langs 1 zijde gelijmd met carterlijm en binnen de 15min. terug dicht schroeven. Indien het nadien nog lekt, langs de andere zijde eveneens een dichting lijmen. Probleem gefixt. Groeten Luc Link naar reactie
propliner Geplaatst: 27 november 2016 Delen Geplaatst: 27 november 2016 carterlijm ? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 27 november 2016 Delen Geplaatst: 27 november 2016 Met carterlijm bedoel ik natuurlijk de Gasket Seal van Soudal, de hittebestendige rubberpakking. Een carter dat ooit es een kleine klap kreeg van een bordure kreeg ik met 2 aparte dichtingen gekleefd met Soudal rubberpakking (niet teveel gebruiken, een klein laagje is al ok!) netjes gedicht. Heb dit niet zelf uitgevonden, maar kreeg ooit die tip van iemand van een Engelse Vespa Club. En het werkt!!! Opgelet, je carter zelf nooit dichtplakken! Link naar reactie
bajaj! Geplaatst: 28 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2016 Bedankt voor de info! Voor alle duidelijkheid, Frederik: ik had net gereden - sporen op de band is vocht + effect van de flits. Neemt niet weg dat rand van de velg glad is van de olie, dus werk aan de winkel... Is dit vergelijkbaar met deze discussie, Frederik? Voor andere olievlekken lijkt suggestie van Luc me een goeie. Ik ga nog eens preciezer uitzoeken. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 Wat betreft de discussie van Patagonista: geen idee Had jij geen LML-nlok? Tracht es (met een spiegeltje) na te gaan of jouw carter ook zo'n drainage gaatje achter de buitenste bourage heeft. Dat gaatje is net bedoeld om (door een lekkende bourage) ontsnappende olie te draineren en niet in de remtrommel te laten eindigen. 't Blijft op basis van deze ene foto grotendeels gissen hoor. Poets je hele blok es (sort of) proper met wat remreiniger. Daarna kan je makkelijk nagaan waar het oliespoor exact start. Link naar reactie
bajaj! Geplaatst: 29 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2016 Haha, wel een lange discussie inderdaad Inderdaad LML-blok, maar ik dacht dat ik van PX-discussie zou kunnen leren hoe Jou begrijp ik beter Ik probeer het uit, laat je weten! Merci! Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 29 december 2016 Delen Geplaatst: 29 december 2016 En, hoe is het nu vergaan? Lek gedicht? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.