helmet1 Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 Hallo, Kan iemand mij wat meer vertellen over de 50cc-modellen? Wat zijn de verschillen en op wat moet je letten bij aankoop? alvast bedankt, Link naar reactie
Daan Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 In 2 zinnen vraag je om heeel veel info. Waar zoek je naar? Wat is je budget. Er zijn als ik snel tel wel 20 verschillende smallframe modellen (125cc meegerekend). De moeite waard om voor jezelf uit te zoeken of je een pk50xl2, 2e serie 50 special of misschien toch een v50r wil... Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 http://www.smallframes.com/models.htm Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 http://scooterlounge.com/vespa/buyers-guide/vespa-small-frame.shtml Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 19 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2016 Alvast bedankt voor de info! Ik moet mij er mij wat meer in verdiepen. Ik zou mij tegen het voorjaar toch een 50cc willen aanschaffen, zodat ik bij zomers weer nog eens kan rondrijden zonder dat ik mij iets moet aantrekken van de kledijvoorschriften. De wesp moet ook niet snel rijden, gewoon rustig genieten... Voor woon- werkverkeer heb ik mijn andere wespen. Een 50r is precies wel vrij prijzig in vergelijking met een pk50. Maar daar houdt mijn kennis dus op... Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 Een Ciao, Amigo, Motobécane,... rijdt ook leuk als bakker/café vervoermiddel Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 20 november 2016 Delen Geplaatst: 20 november 2016 De Nice , niet vloeken op het vespaforum he ;-) grtz sidvespa Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 20 november 2016 Delen Geplaatst: 20 november 2016 Tiens, er staat op de zijkap van ne Ciao toch duidelijk Vespa PX25 Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 20 november 2016 Delen Geplaatst: 20 november 2016 Ik heb 3 "50tigs" en de "Special" rijdt naar mijn gevoel het prettigste, super wendbaar en een ietsje sneller dan de latere PK modellen... Uiteraard is een PK een pak goedkoper in aankoop. Succes, Jan. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 20 november 2016 Delen Geplaatst: 20 november 2016 Als ik weer een keer een pk50 heb staan voor de verkoop contacteer ik je wel even! Pk50 is in mijn ogen wat luxer uitgerust. Maar goed je moet wel inleveren op looks. Verder is alles van een PK voor relatief weinig te krijgen. Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 20 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2016 De vespa pk 50 vind ik qua look best mooi hoor. Nu moet ik nog de onderlinge verschillen leren kennen. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 21 november 2016 Delen Geplaatst: 21 november 2016 Vergelijk dan de XL en de XL2 maaar eens. je ziet duidelijkd at de XL2 eeen lelijkere kont heeft en een spuuglelijk dashboard. PK50S is mijns inziens nog de mooiste. Mooier zadel, mooier neusje (vierkant zoals de P PX motoren) en zo nog wat afwerkingsdetails. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 21 november 2016 Delen Geplaatst: 21 november 2016 Deze PK50S (rood) is ook mijn favoriet (Mijn 16e Vespa), je herkent ze aan de sloten boven de motorluikjes, daarna aan de stompe neus en kleine teller en de S'jes hebben treeplanklijsten en geen matten zoals bij de XL. Als je goed kijkt zie je ook dat het spatbord voor anders en de handvatten. Dit is mijn eerste Pk50 een Pk50XL, weliswaar met wat uiterlijke veranderingen. (PK50S zadel, sierkam op het spatbord, swingarm afdekkapje) Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 22 november 2016 Delen Geplaatst: 22 november 2016 @Daanik zie dat je knipperlichten vooraan wel zeer naar buiten staan gericht. Is dit typisch voor de Nederlandse markt? Ik heb ook al 2 PK50S'jes gehad, en bij beiden stond dit binnen de treelijst. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 22 november 2016 Delen Geplaatst: 22 november 2016 Mijn eerste PK50XL Automatica. Ook het e.e.a. aan aangepast. Velgjes meegespoten, voorvork zwart, kapje op voorvork, chromen lijstje, spiegels, whitewalls, zijstandaard, rekje achter, geblokte spatlap, knijpclaxon (moest iets verzinnen voor de RDW keuring en dit was goed)... Scooter gekocht in de zomer van 1995 en nog steeds inmijn bezit. Foto's waren tijdens een bruiloft waar de Vespa ingezet is als trouwvoertuig Link naar reactie
Daan Geplaatst: 22 november 2016 Delen Geplaatst: 22 november 2016 14 uren geleden, Thomassker zei: @Daanik zie dat je knipperlichten vooraan wel zeer naar buiten staan gericht. Is dit typisch voor de Nederlandse markt? Ik heb ook al 2 PK50S'jes gehad, en bij beiden stond dit binnen de treelijst. Klopt, voor de Nederlandse markt zijn de uitstekende knipperlichten gemaakt. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 23 november 2016 Delen Geplaatst: 23 november 2016 Weer wat geleerd, wist niet dat dit typisch Nederlands was. Maar dat was de witte kont die Vespa's vroeger moesten hebben ook. Hier een foto uit halverwege jaren 90 (zelfde scooter nog ver voor de restauratie). Net als de gaatjes in het voorspatbord voor het gele plaatje. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 23 november 2016 Delen Geplaatst: 23 november 2016 Mn vroegere PK, weliswaar 125, maar toch de mooiste qua model... Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 23 november 2016 Delen Geplaatst: 23 november 2016 Mijn favoriet, 50 Special... Jan. Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 23 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2016 Al die knappe 50cc-tjes doen mij watertanden Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 november 2016 Delen Geplaatst: 24 november 2016 Ik heb een maatje van me deze geadviseerd, ook een mooi model. de PK125ETS Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 november 2016 Delen Geplaatst: 24 november 2016 Komt die uit Nederland, net over de grens? Als het deze is, serieus wat werk aan de vloerplaat en middentunnel. Ziet er op foto wèl ok uit. Volgende maal vraag ik eerst wat detailfoto's vooraleer ik naar daar rij... Groetjes, nero. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 november 2016 Delen Geplaatst: 24 november 2016 Diegene die hem gekocht heeft, merktte inderdaad op dat er wat roest op zit. Er zit geen kenteken op. Maar wilde ipv zijn p200 terug naar een pk. Ik vertelde dat dit dan een mooi alternatief is. Heb je ervaring met vintage scooters, @nero Bij mijn pk125s zit net een nieuwe.bodem in... wat een werk Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 november 2016 Delen Geplaatst: 24 november 2016 2 uren geleden, Daan zei: Heb je ervaring met vintage scooters, @nero Niet echt... Idd heel veel werk, vloerplaat en middentunnel vervangen, ik probeer wat langer te zoeken of iets meer uit te geven. De kosten van zo'n revisie komen meestal hoger uit dan de meerprijs voor gaaf frame. Ik voel me meer thuis in motorrevisie! Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.