Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stroboscoop


Tanguyonderwater

Aanbevolen berichten

Tiens, die link brengt me ergens anders????

Tanguyonderwater, dat werkt heel goed! Ik kocht er 1tje op Kapaza voor 5euro dacht ik.

Wat nog meer is, mijn Vespa heeft niet eens een batterij. Dus kocht ik (ook op Kapaza) een 12V voeding en sloot die aan op de klemmen rood/zwart van de stroboscoop.

Een extra massakabel van de voeding naar de Vespamotor en hups... netjes afgeregeld voor 10euro.

Beter en goedkoper bestaat er niet hoor.

Groeten

Luigi

 

Link naar reactie

Dat zijn allemaal dezelfde chinese strobioscoopjes in een andere behuizing. Ze zijn eigenlijk perfect voor een vespa. Zodra je met een voertuig bezig bent dat een stapje gesofistikeerder is, voldoen ze al een pak minder. Niet enkel door het ontbreken van functies, maar ook gewoon omdat de inductieve pickup niet door geïsoleerde/ontstoorde bougiekabels raakt, te los schuift in plaats van klemt en de kabels niet hittebestendig zijn (vaak lopen bougiekabels in de buurt van uitlaatspruitstukken). 

 

Ik had vroeger enkel een dure van snap-on, en heb er één bijgekocht van draper (ook chinees binnenwerk) voor de vespa. Daar is hij prima voor!

Eén functie die ontbreekt en ik wel mis als ik met de goedkope aan de vespa werk: Toerenteller. 

Link naar reactie

Ja Dmi

Ik wil het nml ook gebruiken om andere dingen zoals mn fiatje 500 en grasmachines end.

wacht nog op verdere reacties voor ik teveel uitgeef. Maar met die gunson kan je voorontsteking instellen er staat wel geen toerenteller op voor deze optie spreek je al vlug over 150€

Dank Tanguyonderwater

Link naar reactie

Als dat er op staat, is het ofwel goedkope marketing, ofwel zit er een toerenteller op. Je ontsteking meet je altijd op cilinder n°1, dus aantal cilinders is niet van toepassing. Bij 4t heb je ofwel wasted spark ontsteking (ook vonk op de uitlaatslag, maar aangezien het merkteken van de krukas dan op dezelfde plaats staat maakt dat niet uit) ofwel vonk om de 4 slagen. Maar dat alles maakt dus niets uit voor het apparaatje ;-)

 

De enige reden waarom ik bij mijn snap-on het aantal cilinders(eigenlijk aantal ontstekingen per revolutie) en 2/4t moet instellen is voor de toerenteller

 

Hoe dan ook zal je er veel plezier van hebben. 

Link naar reactie

Ik heb gisteren een vriend zijn nieuwe ontsteking op zn lambretta met die orange stroboscoop van scootercenter kunnen afregelen , ging prima hoor ;) , 

voor scooters is dat idd goed genoeg ;) 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...