Carbonred Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 Ik ben de trotse eigenaar geworden van dit pareltje. Deze staat nog in de originele lak, en zou deze nu graag opkuisen en behandelen. Heeft iemand ervaring met het reinigen en opkuisen van originele oude lak? Ook zou ik graag de motor eens grondig willen reinigen, dus tips zijn van harte welkom. Groeten, Peter Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 http://www.poetsproducten.nl/categories/Zoek-op-merk/Commandant/ Voor de lak, Commandant 4 verkrijgbaar in de autospeciaalzaak. Voor het blokje remmenreiniger ( wel oppassen op rubber ). Knappe Vespa!! Jan Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 Schoon Machine ! Pierre Link naar reactie
Carbonred Geplaatst: 7 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2016 6 minuten geleden, jeansprint zei: http://www.poetsproducten.nl/categories/Zoek-op-merk/Commandant/ Voor de lak, Commandant 4 verkrijgbaar in de autospeciaalzaak. Voor het blokje remmenreiniger ( wel oppassen op rubber ). Knappe Vespa!! Jan Bedankt voor de tip Jan ! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 Zeer mooie vespa , en ik wil zeker niets af doen aan zijn kwaliteiten , maar ik denk niet dat deze nog o lak is , ziet er volgens mij uit als een zeer goede oudere restauratie , er zijn enkele punten op de foto's waardoor ik aan de o lak twijfel . Maar ik kan natuurlijk ook fout zijn hoor grtz sidvespa ps idd commandant 4 is een zeer goede behandeling wel oppassen met decals want deze zijn er niet tegen bestand Link naar reactie
Carbonred Geplaatst: 7 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2016 Is de 2e eigenaar. Hij heeft de vespa zo gekocht in 1995, heeft een beetje gereden en heeft dan altijd binnen gestaan. Aan wat kan je oa zien dat niet de o lak is? Link naar reactie
bertjens Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 mooi ik zou hem ook gewoon oppoetsen Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 Hij blinkt vrij hard om o-lak te zijn , en verder zitten ook de voetrails vast met verkeerde rivetten . dit is wat ik op het eerste zicht zie op de foto's zal zo dadelijk de details nog eens beter bekijken maar dit neemt natuurlijk niet weg dat het een mooi exemplaar is grtz sidvespa Link naar reactie
Carbonred Geplaatst: 7 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2016 19 minuten geleden, sidvespa zei: Hij blinkt vrij hard om o-lak te zijn , en verder zitten ook de voetrails vast met verkeerde rivetten . dit is wat ik op het eerste zicht zie op de foto's zal zo dadelijk de details nog eens beter bekijken maar dit neemt natuurlijk niet weg dat het een mooi exemplaar is grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 De rubber rond de bil is in het verleden ook vernieuwd , normaal zit deze tot net voor de ronding voor de cilinder al deze kleine punten doen mij denken aan een restauratie zoals op deze foto's zien de originele rivetten er uit grtz sidvespa Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 Bijzonder machien! Over o-lak: Ik kan me vergissen maar het kapje op je swingarm lijkt groen - die hoort gewoon alu te zijn, meen ik. Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 Maakt ni uit, prachtige scoot! Groetjes, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 mr 160 , daar ben ik niet echt zeker van ivm de swingarm , mijn vespa is 100% zeker in o-lak en bij mij is deze ook groen , ik ben de 2e eigenaar ik heb hem van de 1e eigenaar gekocht ik weet niet of hij dit in het verleden uitgevoerd heeft of niet eventueel zal ik eens in de technica boeken moeten kijken hoewel daar ook fouten in staan volgens de kenners ;-) grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 november 2016 Delen Geplaatst: 7 november 2016 6 minuten geleden, nero zei: Maakt ni uit, prachtige scoot! Groetjes, nero. Idd Nero , het is enkel om Carbonred te laten weten dat ik mijn twijfel heb over de o-lak , als hij hem echt gekocht heeft met het oog om een o-lak te hebben en hiervoor ook de bijhorend prijzen heeft betaald , kan hij eventueel nog eens met de verkoper gaan praten ( mocht hij hem kennen of een vriend is ) . Is de prijs niet van deze orde , blij zijn dat je zo een mooie vespa hebt kunnen scoren grtz sidvespa Link naar reactie
Carbonred Geplaatst: 8 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2016 14 uren geleden, sidvespa zei: Hij blinkt vrij hard om o-lak te zijn , en verder zitten ook de voetrails vast met verkeerde rivetten . dit is wat ik op het eerste zicht zie op de foto's zal zo dadelijk de details nog eens beter bekijken maar dit neemt natuurlijk niet weg dat het een mooi exemplaar is grtz sidvespa Wat zijn volgens jullie dan de gangbare prijzen voor dit model? Ol en zoals de mijne nu is. Weet wel dat zoveel de zot ervoor betaald, maar er moeten toch ergens richtprijzen zijn/bestaan? heb tevens nog één vraag. Ik krijg de bil aan motorzijde van mijn VM2T niet meer open, waarschijnlijk is er iets misgegaan met de hendel tijdens de laatste sluiten en wil niets forseren... . Link naar reactie
propliner Geplaatst: 8 november 2016 Delen Geplaatst: 8 november 2016 Héél mooi masjientje! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 8 november 2016 Delen Geplaatst: 8 november 2016 heel mooie scooter maar volgens mij ook geen O-lak. de naden lijken me dichtgespoten met verf. Bij de originele is de verf op deze plekken zo dun dat de naden openstaan. Naar mijn mening glimt hij ook veel te hard. De klinknagels op het voetbord zijn niet origineel waardoor je je kan afvragen waarom deze eraf gehaald zijn geweest (in de meeste gevallen om te herspuiten). Maar nogmaals, het is een topscooter Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 8 november 2016 Delen Geplaatst: 8 november 2016 Mmm , de prijzen van een V30 -V32 ik moet zeggen de laatste tijd worden deze modellen minder en minder aangeboden , en is het volgens mij vrij moeilijk om er een prijs op te plakken want welke prijs ga je als referentie nemen , ( en dit gaat eigenlijk voor alle Vespa's en uitbreiding andere voertuigen ) je ziet ze soms op verschillende zoekertjes sites staan voor een prijs maar is deze dan ook de uiteindelijke echte verkoopprijs ??? Drijven vrienden deze prijs eventueel niet op ??? en dan ook een hele belangrijke in welke staat is hij en hoe compleet is hij ?? ook het vraag en aanbod gegeven is een belangrijke factor , en zoals het momenteel is schat ik de prijs van een O-Lak hoger in dan een gerestaureerd model ( mensen die ik ken zoals bvb mijn Colega's die niet zo in het wereldje thuis zijn vinden een restauratie een hogere waarde hebben ) voor de rest stuur ik u een Pm Carbonred grtz sidvespa Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 9 november 2016 Delen Geplaatst: 9 november 2016 Zou in het geval van O-lack de binnekant van het voorspatbord ook niet in rode grondverf moeten zijn? Link naar reactie
yag Geplaatst: 10 november 2016 Delen Geplaatst: 10 november 2016 Of het nu o lack is of niet, zeer mooie vonst. voor de opkuis gebruik ik steeds commander 4, nu bij gamma en auto 5 te vinden. na de behandeling met een goede simonis behandelen en opblinken. je zal niet moeten gaan fitnessen voor de spierkes. Gr, kurt Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 11 november 2016 Delen Geplaatst: 11 november 2016 Idd Speedracer , binnenkant spatbord is bij mij ook rood .Net ook even in de technica 1 gekeken en daar is de swingarmcover ook groen wat dus volgens mij origineel is ( wat niet weg neemt dat er in de technica boeken ook fouten staan volgens kenners ) grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.