Ga naar inhoud
Vespaforum.be

TomTom Vio


LighScan

Aanbevolen berichten

Ziet er niet slecht uit...Hopelijk begeeft hij het wat minder snel dan de 400 reeks want de mijne heeft de geest gegeven na 1.5 jaar.

Link naar reactie

Als ik het goed begrijp is het zelf geen volwaardige GPS, maar enkel een 'scherm' die de VIO app van uwe smartphone weergeeft. En dan is het nog de vraag of je met die app kaarten kan downloaden of permanent online moet zijn... vrees het laatste.

 

N

Link naar reactie
23 uren geleden, Fendt 4 life zei:

Ik vrees dat men In de app nog kaarten moeten kopen of betalende updates ...commerce eh !!

Ja en nee, met de Vio krijg je "lifetime kaartupdates". Maar bij TomTom houdt dat in "zolang het toestel verkocht wordt". Zodra de Vio niet meer beschikbaar is in de winkel, stoppen de kaartupdates dus (en moet je wel gaan betalen, ja...)

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Iemand van VC Gent had zo'n ding, leuk speelgoed, maar heeft 'm al snel weer verkocht.
In 't stad kan het wel handig zijn, maar enkel om van punt A naar B te rijden en te anticiperen op eventuele files. Werkt wel blijkbaar enkel via de smartphone app? Is de batterij van je smartphone leeg, heb je geen GPS.

Link naar reactie

Dat klopt, de Vio zelf is niet meer dan een schermpje met Bluetooth dat verbinding met jouw apparaat moet maken voor alle gegevens. Ik blijf het vooralsnog nog steeds op de 'ouderwetse' manier doen: mijn iPhone gemonteerd aan de spiegel.

Link naar reactie

Ik zou het eerder gebruiken als "kilometric",vermits ik op al mijn scooters de kabel er uit gooi( ik gooi eigenlijk 30% van nen scooter weg,als zijnde niet nodig,of kan beter),,,een GPS functie is dan mooi meegenomen.

Diene Vio zou dan mooi passen op een blindplaat,daar waar de originele kilometric zat.

CHEERS

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb zo'n TomTom Vio bij mijn nieuwe Vespa erbij gekocht en het werkt prima voor wat het moet doen.

Zeer gemakkelijk in gebruik, vastmaken aan de houder door een kwart draai, aanzetten, app start automatisch op de smartphone, bestemming ingeven en GO...

Voor de mooiere ritten ga ik mij een TomTom Rider aanschaffen, maar ik heb één vraag... logt deze automatisch de rit, zoals bv. een outdoor GPS doet van zodra je hem aanlegt, opdat je dan thuis deze kan inladen op PC en die dan offline eens kunt bekijken?

Link naar reactie
2 uren geleden, RigolleM zei:

logt deze automatisch de rit, zoals bv. een outdoor GPS doet van zodra je hem aanlegt, opdat je dan thuis deze kan inladen op PC en die dan offline eens kunt bekijken?

ik denk het niet, toch niet automatisch. misschien instelbaar?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Het topic is al even niet meer actief, maar toch nog even dit te zeggen over de Tomtom Vio:

Je kan aangeven dat hij routes moet zoeken zonder autostrade. Heel handig als je je leven niet altijd wilt riskeren.

Echter: gisteren stuurt hij me toch de autostrade op! Dus ja, je hebt die feature wel, maar als hij nu ook nog eens zou doen wat je vraagt...

Link naar reactie

Heb de Vio nu een dik jaar in bezit...

De Tom Tom Vio is zeker voor onze moderne Vespa een optie maar ik vind dat Tom Tom wat steken heeft laten vallen in de app. Het is een mooi design en de app heeft zeker potentie alleen heeft het de beloftes niet waar kunnen maken. Heb het idee dat de prioriteiten verlegd zijn naar de Go Mobile, deze app op de telefoon heeft nu al meer functies dan de Vio app.

Zo is het niet mogelijk de Tom Tom Vio aan Mydrive te koppelen zodat er geen zelf gemaakte routes (of GPX) kunnen worden geladen. Iets van de Tom Tom Go Mobile wel kan. Wat is er leuker dan mooie motor en scooter routes te delen met andere, ook dit is iets wat de Vio niet kan en de Go Mobile wel.

Wil men gewoon van A naar B navigeren dan voldoet de Vio zeker, wil je mooie routes rijden dan zijn er betere alternatieven.

Vind het vreemd dat ze dit mooie stukje scooter hardware niet wat meer uitmelken. 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

van de week eentje tweedehands op de kop getikt en een beetje handige harry als ik 😆 

lukt er wel in een weg uit te stippelen om nadien vlotjes af te rijden.     huidige route en dan tussenstop toevoegen.

let wel enkel volledige functionaliteit bij android. met apple is er idd enkel van A naar B te rijden.

vandaag een trip gedaan van 90 km over een viertal uurtjes ( in de vlaamse ardennen , heuvelachtig en vele bochten) 

en de VIo had nog 30% over .

ik vind het een leuk toestelletje. Moest er enkel een telefoontje bij kopen met android. ik heb een red mi 8 gekocht aan 150 euro en na deze rit had die nog 83% batterij!!

have fun with it.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Beeline Moto is de max

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...