Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50R


Arno Kremers

Aanbevolen berichten

1 minute ago, nero said:

Beide vijzen zijn relatief goed te bereiken na montage. :)

De luchtregelschroef zou ik 1.5 toeren uitdraaien, de relantievijs kan je makkelijk en het best bijregelen bij een draaiende motor.

Voor de rest is er geen bijkomende regeling, behalve de sproeiergrootte.

Groetjes, nero.

Merci.

Link naar reactie
On 29-1-2017 at 8:29 PM, Arno Kremers said:

Hoe zit dat eigenlijk met het vervangen van de olie die in het blok zit! Om de hoeveel km? 

En eventueel ander onderhoud? 

Ik vervang mijn boite olie om de pakweg 6000KM of  ...anders 2jaar is ook een goede regelmaat

ik persoonlijk zou er ook een teller opzetten :-)

Mooi masjientje trouwens.. véél plezier ermee

Link naar reactie

Misschien de remkabel die niet goed zit? Of anders een verkeerd afgestelde stationairschroef van je carb, als die geheel dicht staat dan kun je er ook niet aan draaien. 

Link naar reactie

Die soort "veer" is eigenlijk een kabelklem waar gaskabel en choke kabel en dergelijke meer doorgaan.

Hou de kabels allemaal beetje samen op de motor.  Kan géén kwaad als uw gaskabel hier niet mee doorloopt

succes met uwe keigave vespa

Link naar reactie
16 minutes ago, propliner said:

Die soort "veer" is eigenlijk een kabelklem waar gaskabel en choke kabel en dergelijke meer doorgaan.

Hou de kabels allemaal beetje samen op de motor.  Kan géén kwaad als uw gaskabel hier niet mee doorloopt

succes met uwe keigave vespa

Die kabel klem die zit er netjes aan aan de onderkant. Die veer op de foto komt van de stuur (gas) stang aan het stuur. 

Dus exact naast het handvat zit dat ding. Maar denk persoonlijk niet dat het kwaad kan dat hij eruit is.

toch bedankt voor de hulp 

Link naar reactie
  • 3 weken later...
50 minutes ago, Adrian said:

Zijnde ? 

Normaal redelijk basic een 50 zonder pinkers ...

Heb alles correct aangesloten naar mijn mening. Maar als ik de koplamp er in steek maakt hij kortsluiting met het metaal en start hij niet meer.

koplamp eruit start hij wel. 

Heb al heel het plan nagelopen en met meerdere gekeken maar een lastig probleem. 

Ook moeilijk uit te leggen

Link naar reactie

waarschijnlijk heb je toch een fout gemaakt , je hebt waarschijnlijk de rode draad die bedoelt is om de scooter stil te leggen aan de massa van de koplamp verbonden , 

Link naar reactie
16 minutes ago, roufio said:

waarschijnlijk heb je toch een fout gemaakt , je hebt waarschijnlijk de rode draad die bedoelt is om de scooter stil te leggen aan de massa van de koplamp verbonden , 

Maar ga het toch wel een keer nakijken. Misschien kloppen de kleuren niet en heeft de vorige eigenaar daar iets aan veranderd. 

Bedankt

Link naar reactie

maak uw boom 1st eens los aan je onsteking.

Start hem dan, en maak een brugje met de voedingsdraad. tov chassis.

> Als je stilvalt is je statorbekabeling fout/versleten.

> Als het werkt kun je best heel  de kabel boom doormeten, of ze ergens contact met massa maakt

gr

ad

 

 

 

Link naar reactie
7 minutes ago, Adrian said:

maak uw boom 1st eens los aan je onsteking.

Start hem dan, en maak een brugje met de voedingsdraad. tov chassis.

> Als je stilvalt is je statorbekabeling fout/versleten.

> Als het werkt kun je best heel  de kabel boom doormeten, of ze ergens contact met massa maakt

gr

ad

 

 

 

En kan je eens uitleggen wat de bobine doet? En waar dat rode draadje voor dient wat er aan zit. 

Link naar reactie

De rode draad die aan je bobine zit dient om je motor stil te leggen.

Deze word bevestigd  aan de enige rode draad die inde boom zit , en die normaal gesproken aan je killswitch is bevestigd.

Het enige dat de killswitch doet is contact maken met chassis als je ze indrukt. Waardoor je stilvalt  .

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...