Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50R


Arno Kremers

Aanbevolen berichten

Het boekje bewijst natuurlijk niks. Als ik een frame heb en die nummers erin sla dan heb ik een Vespa 50 R, want de nummers uit het boekje corresponderen daarmee. 

Mijn idee is dat dit min of meer gebeurt is. 50 Special / Primavera / ET3 frame met andere nummers. Waarom? Papieren kwijt of ingeleverd voor slooppremie (veel gebeurd in Italie). Er zijn dus veel 'spook Vespa's'. Fysiek bestaan ze, op papier vernietigd. 

Als ik goed kijk zie ik een vierkant gat voor het voetrem pedaal. Dit is kenmerkend voor de 2e en latere series 50 Special. Vespa logo voor zit te hoog, dus die is opgeplakt en niet genageld. 

Duitse 50 Special met andere neusje en omgedoopt tot 50 R :) 

Link naar reactie
5 hours ago, JJP said:

Het boekje bewijst natuurlijk niks. Als ik een frame heb en die nummers erin sla dan heb ik een Vespa 50 R, want de nummers uit het boekje corresponderen daarmee. 

Mijn idee is dat dit min of meer gebeurt is. 50 Special / Primavera / ET3 frame met andere nummers. Waarom? Papieren kwijt of ingeleverd voor slooppremie (veel gebeurd in Italie). Er zijn dus veel 'spook Vespa's'. Fysiek bestaan ze, op papier vernietigd. 

Als ik goed kijk zie ik een vierkant gat voor het voetrem pedaal. Dit is kenmerkend voor de 2e en latere series 50 Special. Vespa logo voor zit te hoog, dus die is opgeplakt en niet genageld. 

Duitse 50 Special met andere neusje en omgedoopt tot 50 R :) 

Het logo zit te hoog zeg je!? Als ik op het internet rond kijk lijkt me dit op de juiste plaats te zitten. En bij vele geplakt en niet genageld.

Hij heeft inderdaad een vierkant gat voor het rempedaal.

dus het het is een mixje van verschillende modellen als ik het goed begrijp?

ben in ieder geval blij dat het een Vespa is. ;-))

Link naar reactie

Je heb inderdaad een luikje in je frame, scherp @JJP@JJP een special met opgelaste neus. Zie het vd positieve kant. De v50 heeft daat helemaal niets, en een handschoenenvakje is altijd welkom. Al is het maar voor je slot.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
4 minutes ago, nero said:

Is je fourche onderaan voorzien van het nodige (gat in fourche voor de km-teller, wormwieltjevoorziening)? Anders is een niet werkende speedo nogal frustrerend...

Groetjes, nero.

Ja is volgens mij allemaal voorzien.

alleen moet ik dan het nodige aanschaffen.

is wel makkelijk voor de snelheid en de  aantal km bij te houden voor een onderhoud.

maar de ander vind zonder weer origineler.

IMG_5264.JPG

Link naar reactie
4 minutes ago, nero said:

Is je fourche onderaan voorzien van het nodige (gat in fourche voor de km-teller, wormwieltjevoorziening)? Anders is een niet werkende speedo nogal frustrerend...

Groetjes, nero.

Ja is volgens mij allemaal voorzien.

alleen moet ik dan het nodige aanschaffen.

is wel makkelijk voor de snelheid en de  aantal km bij te houden voor een onderhoud.

maar de ander vind zonder weer origineler.

Link naar reactie
7 minutes ago, Daan said:

Met is altijd handiger vind ik... kilometers controleren, brandstof gemiddelde, flitspalen (Die van mij reed 75)... 

Hoe zit dat eigenlijk met het vervangen van de olie die in het blok zit! Om de hoeveel km? 

En eventueel ander onderhoud? 

Link naar reactie

ik zou dat om de 2000km of iedere 2 jaar volgens voorschrift... Ik zorg zelf dat mijn scooters en motoren er voor de lente altijd goed bij staan. beurtje en carburateur uitgeblaast, vlotternaald evt. vervangen. Nieuwe brandstof... 

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Just now, nero said:

Bedoel je de sproeiermaten of de fijnregeling?

Groetjes, nero.

Sproeiers zitten er in.

maar wil voordat ik hem monteer alvast basis afstellen. Nu kan ik er nog makkelijk bij.

dus lucht schroef hoeveel slagen uit, en en eventueel andere schroeven. 

Dan kan ik vanuit daar verder regelen als ik hem voor de eerste keer ga starten

Link naar reactie

Beide vijzen zijn relatief goed te bereiken na montage. :)

De luchtregelschroef zou ik 1.5 toeren uitdraaien, de relantievijs kan je makkelijk en het best bijregelen bij een draaiende motor.

Voor de rest is er geen bijkomende regeling, behalve de sproeiergrootte.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...