Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen bij koude start GTS 125 i.e.


pietermann

Aanbevolen berichten

Gisteren naar een officiële Vespa dealer gegaan en het probleem van het moeilijker kunnen vertrekken bij een koude start (van een TGS 125 i.e.) aangekaart en volgens hem heeft Piaggio deze "rodage veiligheid" ingebouwd om er voor te zorgen dat je met je nieuwe Vespa de eerste 20 keer niet als een halve zot kunt vertrekken (en de motor zou kunnen beschadigen).

Wat denken jullie? Klopt dit?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 jaren later...

Na 2jaar heb ik het meegemaakt onlangs bij de dealer geweest voor groot onderhoud en een update gehad...en idd softwarematig was de gts op rodagemodus gezet ging hij net iets meer dan halfgas dealer gebeld hij beveelde mij een 7tal ritten en als hij goed warm is 7xcontact  aan uit zetten.raar maar tis waar geloofde hier tweetal jaren ook niet aan maar blijkbaar wel waar

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

GTS 125 ie heeft dit koude start probleem al jaren (sinds 2009 denk ik) en komt doordat de lambda sonde te veel onverbrande benzine detecteert en de injectie omlaag schroeft.

Ik loste dit vroeger op door een snelle "start and go". Want als je een paar seconden wacht, treedt de sonde in werking en moet je nog langer (een  minuutje) wachten. Succes ermee

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...