matt Geplaatst: 31 augustus 2016 Delen Geplaatst: 31 augustus 2016 Hallo, Kan iemand mij helpen... Ik weet niet juist hoe de nieuwe kabelboom aangesloten moet worden aan de licht schakelaar. (vespa VBB1T) Meer bepaald contact 9 en 4 op de switch. Leg ik op deze een massa draad naar het frame? Ook is mijn niet duidelijk waar de rode draad (6 op het schema) op de schakelaar moet komen. Soldeer ik die op één van de contacten die doorverbonden zijn met het koper plaatje? Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 31 augustus 2016 Delen Geplaatst: 31 augustus 2016 http://www.scooterhelp.com/electrics/wiring/VBA.after.pdf Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 31 augustus 2016 Delen Geplaatst: 31 augustus 2016 http://www.scooterhelp.com/electrics/wiring/VBB1_VGLA1_VGLB1.pdf 9 rood van bobijn (motor uitschakelen) 4 wit (massa) Link naar reactie
matt Geplaatst: 31 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2016 Hi bedankt, Nieuwe kabelboom zit er in. De kill switch voor de motor werkt maar voor de rest werkt er noppes. Misschien heb ik een fout gemaakt. Ik heb naast de rode en zwarte draad nog geel, blauw en groen uit de motor. - Zwart ligt aan de massa v/d motor ( er is maar 1 contact op m'n hoogspanning spoel - Rood zit op de hoogspanning v/d ontsteking en is ook doorverbonden naar rood v/d kabelboom - Geel ligt aan Geel van de kabelboom - Groen ligt aan Wit van de kabelboom (gaat naar gelijkrichter) - Blauw ligt aan Geel/zwart van de kabelboom Zijn deze aansluitingen juist? Het zal waarschijnlijk voor na m'n vakantie zijn, maar ik ga eens meten of alle spoelen wel stroom leveren en checken op slechte contacten. De 3 spoelen moeten dus elk 6V ac leveren, klopt dit? Groetjes, Matthias Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 1 september 2016 Delen Geplaatst: 1 september 2016 Heeft de vespa een batterij? Link naar reactie
matt Geplaatst: 1 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2016 Hij is voorzien voor een accu. Maar momenteel zit er geen in Link naar reactie
matt Geplaatst: 17 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2016 Eindelijk even tijd gehad om er naar te kijken en alle elektra werkt nu. Oef! Bedankt om me op weg te helpen. Uiteindelijk waren er een paar slechte contacten en een kortsluiting op het remlicht. Natuurlijk je zal nooit anders zien,.. de laatste plaats waar ik keek... De stator die er in zit is dezelfde als op onderstaande foto. Wat wel vreemd is dat het voorlicht minder fel wordt als ik op de rem druk. In principe is dit toch een ander spoel?? - de ontsteking zit op het bovenste spoel (rood) - Headlight en horn AC zitten op het linkse spoel (groen) - achterlicht, pilot lamp voor en speedo bulb zitten op het rechter spoel (geel) - remlicht zit via gelijkrichter op het rechter spoel (blauw) Wat ik wel raar vind is de verbinding tussen het linker spoel en het ontstekingsspoel. Is dit bij jullie ook zo? Deze vond ik nog interessant (toch voor mij als leek)http://www.vespa-klub.dk/EL_english.HTMhttp://modernvespa.com/forum/topic51001 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.