Ga naar inhoud
Vespaforum.be

aansluiten kabelboom


matt

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan iemand mij helpen...
Ik weet niet juist hoe de nieuwe kabelboom aangesloten moet worden aan de licht schakelaar. (vespa VBB1T)
Meer bepaald contact 9 en 4 op de switch. Leg ik op deze een massa draad naar het frame?
Ook is mijn niet duidelijk waar de rode draad (6 op het schema) op de schakelaar moet komen. Soldeer ik die op één van de contacten die doorverbonden zijn met het koper plaatje?

wiring diagram3.jpg

9520085(2).jpg

Link naar reactie

Hi bedankt,

Nieuwe kabelboom zit er in. De kill switch voor de motor werkt maar voor de rest werkt er noppes.
Misschien heb ik een fout gemaakt. Ik heb naast de rode en zwarte draad nog geel, blauw en groen uit de motor.
- Zwart ligt aan de massa v/d motor ( er is maar 1 contact op m'n hoogspanning spoel
- Rood zit op de hoogspanning v/d ontsteking en is ook doorverbonden naar rood v/d kabelboom
- Geel ligt aan Geel van de kabelboom
- Groen ligt aan Wit van de kabelboom (gaat naar gelijkrichter)
- Blauw ligt aan Geel/zwart van de kabelboom

Zijn deze aansluitingen juist?
Het zal waarschijnlijk voor na m'n vakantie zijn, maar ik ga eens meten of alle spoelen wel stroom leveren en checken op slechte contacten.
De 3 spoelen moeten dus elk 6V ac leveren, klopt dit?

Groetjes,
Matthias

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Eindelijk even tijd gehad om er naar te kijken en alle elektra werkt nu. Oef!
Bedankt om me op weg te helpen. Uiteindelijk waren er een paar slechte contacten en een kortsluiting op het remlicht.
Natuurlijk je zal nooit anders zien,.. de laatste plaats waar ik keek...

De stator die er in zit is dezelfde als op onderstaande foto.
Wat wel vreemd is dat het voorlicht minder fel wordt als ik op de rem druk. In principe is dit toch een ander spoel??
- de ontsteking zit op het bovenste spoel (rood)
- Headlight en horn AC zitten op het linkse spoel (groen)
- achterlicht, pilot lamp voor en speedo bulb zitten op het rechter spoel (geel)
- remlicht zit via gelijkrichter op het rechter spoel (blauw)

Wat ik wel raar vind is de verbinding tussen het linker spoel en het ontstekingsspoel.
Is dit bij jullie ook zo?

Deze vond ik nog interessant (toch voor mij als leek)
http://www.vespa-klub.dk/EL_english.HTM
http://modernvespa.com/forum/topic51001   

VBB stator.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...