Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie vna


stefan vna

Aanbevolen berichten

Plaats de dichting en het glas en de spiegel in de ring, en plak alles stevig vast met plakband, dit geeft je de kans om de veertjes te plaatsen zonder dat alles telkens uit elkaar flipt, is niet gemakkelijk maar een keer dat je het door hebt lukt het wel, veel succes, de pinnetjes moeten onder de rand van de ring zitten terwijl de punt tegen de spiegel drukt.

 

Link naar reactie

Probleem

we trachten de motor teur in gang te krijgen maar zitten met een probleem ik tracht het even uit te leggen.

als we de boegiekabel tegen de cilinder houden hebben we een vonk die overslaat. Als we de kabel aansluiten op de boegie en deze tegen de cilinder houden hebben we ook een vonk die overslaat.  Echter als we de bougie in de cilinder draaien en we houden de boudiekabel op een mm afstand hebben we geen vonk meer.  Is hier een verklaring voor we denken dat de bougie in de cilinder ook geen vonk heeft.  Of is er hier een logische verklaring voor

stefan

Link naar reactie
  • 1 maand later...

vandaag v5a1t gekocht van rufio.

is er eentje voor mijn dochter en ze wilde een olijfgroene dus dacht dat ik een nieuw projectje had.

kom ik er mee thuis en vind ze hem zo mooi dat ik er niets aan mag doen.

daar gaat mijn project

  • Like 5
  • Haha 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ben het blokje van de 50 aan het opendoen.  Nu is er hierdoor een stukje van de zuiger afgebroken.

ik kan nergens een site vinden waar ik afzonderlijk een zuiger kan kopen.

heeft iemand een adres.

wat betreft de vna.  Heb hem 10 weken geleden bij maskes afgezet met de belofte dat het 3 weken gaat duren.  Blijkt toch iets laaaaanger te zijn

Link naar reactie

Mooi geworden hoor...

Afspraak bij de RDW duurt idd meestal een Week of 3...

Succes, AJ

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heb nog een vraagje :

na mijn rit van gisteren merkte ik dat de schroef waar mijn koppelingshendel mee vastzit verdwenen was.  Dit is al de tweede keer dat dit gebeurd doordat ik dit niet stevig kan vastdraaien.

Iemand een idee hoe ik dit het best kan doen.

Zie foto

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

gisteren mijn eerste ritje gaan maken.  na 70 km had ik opeens een heel grote speling op het achterwiel.  ik kan het met de hand ongeveer 1 cm bewegen. heb eerst alle bouten aan de buitenkant nagekeken maar daar is niets te zien.  de kasteelbout stond wat los maar na deze vast te zetten was de speling er nog altijd.  toen ik hem nogmaals wilde starten krijg ik de kickstarter ook niet meer naar beneden.

Heb de schakelklok er ok afgehaald om te zien of er aan deze kant van de as speling was en deze is miniem, mijn eerste gedacht was dat de lager langs deze kant stuk was.  

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?  of moet de motor eronderuit om dit van binnen na te kijken?

alle info welkom

Link naar reactie

Dit geven ze nog mee op scootercenter Keulen:

Drive shaft for Vespa Largeframe models between 1957 and 1968. These models still have a main shaft bearing with multi-part roller bearing (generator side). The later used main shafts of the Sprint Veloce and PX models are not compatible, their bearing surface has a larger diameter.

https://www.scooter-center.com/en/3332493/drive-shaft-oem-quality-m14-vespa-vna-vnb-vbb-vba1t-150gl-vla1t-150-t4-vgla-vglb-sprint150-vlb1t-073899-gt125-vnl2t-60899-super-125-vnc1t-024899-super-150-vbc1t-70199

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...