nero Geplaatst: 10 januari 2017 Delen Geplaatst: 10 januari 2017 Ziet er al veel beter uit! Groetjes, nero. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 10 januari 2017 Delen Geplaatst: 10 januari 2017 Plezier en succes met opbouwen... Groet, AJ Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 16 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2017 Vraagje: heb net de koelkap een stukje afgeschuurd en onder de roest is dit nog heel mooi metaal. was de originele kap gewoon metaalkleur? Dan laat ik ze liever zandstralen dan spuiten onderstaand een foto Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 16 januari 2017 Delen Geplaatst: 16 januari 2017 volgens mij zwart, een soort van krimplak zie : http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Krimplakken-koelkap Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 16 januari 2017 Delen Geplaatst: 16 januari 2017 Ja mat zwart ! fototecn.docx Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 25 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2017 even een update-je, alle onderdelen staan in de grondverf en zijn opgeschuurd. Het chassis nu in spuitplamuur dus nog even wat schuren. De bodem nog een steenslag op ter bescherming en dan kan hij eindelijk gespoten worden. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 25 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2017 Nog vergeten melden : de motor draait 2 Link naar reactie
Stijn1976 Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 De originele koelkap is metaalkleur. Dit is mijn originele VNA-blok... Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Probleempje ik heb mijn motor een klein uur later draaien. Ik heb een lekje tussen de aansluiting van de cilinder op de uitlaat. Hij sputtert altijd een beetje olie. iemand een idee hoe ik dit oplos. De bout kan ik niet verder aandraaien. stefan Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 februari 2017 Delen Geplaatst: 12 februari 2017 Als je hem een uur op relanti hebt laten draaien lijkt dit me niet abnormaal. Door de motor onbelast te laten draaien heb je geen optimale ontbranding waardoor er onverbrande brandstof in de uitlaat terecht komt. Normaal zal dit over gaan als je een ritje doet en de motor op bedrijfstemperatuur komt. Als het niet weg gaat kan het zijn dat de carburator iets te rijk is afgesteld of het ontstekingstijdstip niet juist staat waardoor je brandstof niet volledig "op" brandt. Groetjes, nero. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2017 ik heb het volgende ook gemerkt: in de uitlaatkop zit een sleuf zodat deze rond het uiteinde van de cilinder kan geplaatst worden. door de moer aan te draaien komt deze dan dicht en klemt zich rond de cilinderuitlaat. echter merk ik dat de sleuf langer is dan het uiteinde van het stuk op de cilinder zodat er altijd een kleine opening is waaruit olie en uitlaatgas komt. bestaat er geen koppelstukje om dit op te lossen heb dit precies al eens ergens gezien. stefan Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 13 februari 2017 Delen Geplaatst: 13 februari 2017 Ja , het plasje bij stationair draaien is bekent, het gaatje die open blijft omdat het sleufje in de uitlaat niet helemaal afsluit kun je dichten stoppen met GUN GUM van Holts, dit is een reparatiepasta voor uitlaten. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 17 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2017 Vespa staat eindelijk in de grondlaag na de spuitplamuur maar er zitten heel veel lopers in die ik er opnieuw allemaal moet uitschuren. Ik heb dan ook beslist om de eindlaag niet bij mij op het werk te laten spuiten. Zou het zeer erg vinden mocht na al dit werk van maanden het resultaat geen 100% zijn. heeft er iemand een goed adres waar ik hem kan binnenbrengen. hij moet enkel gespoten en gebakken worden. stefan onderstaand een foto van een loper in de grondverf Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 20 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2017 Omdat ik geen andere spuiters via het forum vond toch maar risico genomen om hem door mijn spuiter te laten doen en hem gevraagd om heel voorzichtig te zijn. onderstaand het resultaat, 1 klein lopertje op het achterlicht maar dat doen we wel opnieuw Hij blinkt wel hard ook al hadden ze bij maskes gezegd dat de verf mat zou zijn 6 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 21 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2017 Ik kan eindelijk met de opbouw beginnen. Ik heb in een item al eens de volgorde gelezen van hoe je best de opbouw kan doen. Kan iemand mij deze even doorsturen? Volgende week een weekje vakantie dan kan ik hierin vliegen. Alvast bedankt Stefan Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2017 Gisteren begonnen met de opbouw. ben nu bezig met de voorvok maar krijg het niet in orde. ik blijf maar hangen bij de veer. kanp iemand mij even zeggen hoe ik de voorvork opbouw metm eventueel de volgorde? Ook krijg ik de bout van de veer niet aangedraaid, zit in de veer iemand een tip onderstaand een foto stefan Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 Weet niet als je iets hebt aan deze foto. Grts Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 Veer eerst bovenaan vastzetten en dan de as erdoor... Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2017 HELP ben bezig met de rempedaal. in de rempedaal zit een gleuf waar ik de pal moet insteken zodat deze op zijn plaats zit. echter als ik tot het gat wil komen om de pal er in te steken staat de rempedaal al helemaal naar beneden en kan hij jiet meer naar boven. heeft er iemand een oplossing want het begint hier wel even tegen te steken niets werkt op dit moment zie fotos Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 Originele pedaal of een after-market? Link naar reactie
dave Geplaatst: 28 februari 2017 Delen Geplaatst: 28 februari 2017 je probeert van aan de foute kant me dunkt, pal moet erin van achter naar voor, niet? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2017 originele zat er niet meer bij dus aftermarket heb deze nu uitgeboord zodat de opening veel verder komt en nu lukt het maar heb toch mijn twijfels of er niet genkoeid is met het boompje op het chassis want het gat zit echt op een rare plaats. de pal moet van onder naar boven heb even foto bijgedaan van de aangepaste pedaal stefan Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 1 maart 2017 Delen Geplaatst: 1 maart 2017 Kan je redenering volgen Stef, normaliter moet de pedaal mooi aansluiten met het "boompje" stang op het frame... Maar de after-market onderdeel, daar heb ik uit ervaring weinig vertrouwen in... maar uiteraard had je hier geen andere keuze! Succes en volhouden, ze wordt een schoontje! Jan. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen