Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie vna


stefan vna

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Als je hem een uur op relanti hebt laten draaien lijkt dit me niet abnormaal.  Door de motor onbelast te laten draaien heb je geen optimale ontbranding waardoor er onverbrande brandstof in de uitlaat terecht komt.  Normaal zal dit over gaan als je een ritje doet en de motor op bedrijfstemperatuur komt.

Als het niet weg gaat kan het zijn dat de carburator iets te rijk is afgesteld of het ontstekingstijdstip niet juist staat waardoor je brandstof niet volledig "op" brandt.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik heb het volgende ook gemerkt:

in de uitlaatkop zit een sleuf zodat deze  rond het uiteinde van de cilinder kan geplaatst worden.  door de moer aan te draaien komt deze dan dicht en klemt zich rond de cilinderuitlaat.

echter merk ik dat de sleuf langer is dan het uiteinde van het stuk op de cilinder zodat er altijd een kleine opening is waaruit olie en uitlaatgas komt.  bestaat er geen koppelstukje om dit op te lossen heb dit precies al eens ergens gezien.

stefan

Link naar reactie

Ja , het plasje bij stationair draaien is bekent, het gaatje die open blijft omdat het sleufje in de uitlaat niet helemaal afsluit kun je dichten stoppen

met GUN GUM van Holts, dit is een reparatiepasta voor uitlaten.

Link naar reactie

Vespa staat eindelijk in de grondlaag na de spuitplamuur maar er zitten heel veel lopers in die ik er opnieuw allemaal moet uitschuren.  Ik heb dan ook beslist om de eindlaag niet bij mij op het werk te laten spuiten.  Zou het zeer erg vinden mocht na al dit werk van maanden het resultaat geen 100% zijn.

heeft er iemand een goed adres waar ik hem kan binnenbrengen. hij moet enkel gespoten en gebakken worden.

stefan

onderstaand een foto van een loper in de grondverf

image.jpg

Link naar reactie

Omdat ik geen andere spuiters via het forum vond toch maar risico genomen om hem door mijn spuiter te laten doen en hem gevraagd om heel voorzichtig te zijn.

onderstaand het resultaat, 1 klein lopertje op het achterlicht maar dat doen we wel opnieuw

 Hij blinkt wel hard ook al hadden ze bij maskes gezegd dat de verf mat zou zijn

IMG_0791.JPG

IMG_0789.JPG

  • Like 6
Link naar reactie

Gisteren begonnen met de opbouw.

ben nu bezig met de voorvok maar krijg het niet in orde.  ik blijf maar hangen bij de veer.

kanp iemand mij even zeggen hoe ik de voorvork opbouw metm eventueel de volgorde?  Ook krijg ik de bout van de veer niet aangedraaid, zit in de veer iemand een tip

onderstaand een foto

stefan

image.jpg

Link naar reactie

HELP

ben bezig met de rempedaal.  in de rempedaal zit een gleuf waar ik de pal moet insteken zodat deze op zijn plaats zit.

echter als ik tot het gat wil komen om de pal er in te steken staat de rempedaal al helemaal naar beneden en kan hij jiet meer naar boven.

heeft er iemand een oplossing want het begint hier wel even tegen te steken niets werkt op dit moment

zie fotos

 

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie

originele zat er niet meer  bij dus aftermarket

heb deze nu uitgeboord zodat de opening veel verder komt en nu lukt het maar heb toch mijn twijfels of er niet genkoeid is met het boompje op het chassis want het gat zit echt op een rare plaats.

de pal moet van onder naar boven

heb even foto bijgedaan van de aangepaste pedaal

stefan

image.jpg

Link naar reactie

Kan je redenering volgen Stef, normaliter moet de pedaal mooi aansluiten met het "boompje" stang op het frame...

Maar de after-market onderdeel, daar heb ik uit ervaring weinig vertrouwen in... maar uiteraard had je hier geen andere keuze!

Succes en volhouden, ze wordt een schoontje!

Jan.

 

 

imag1284_689.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...