Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn eerste Vespa (GTS 300)


Cantodea

Aanbevolen berichten

Dag iedereen. Mijn naam is Johan, 48 jaar en wonende in Kortemark, West-Vlaanderen. Gelukkig getrouwd en vader van twee volwassen kinderen, zoon en dochter, die beiden het huis uit zijn. 4 jaar terug kocht ik mij een tweedehands Chineesje (Neco) om mijn dagelijkse verplaatsing naar het werk te maken. Dit beviel me dermate goed, zodat ik regelmatig ook in het weekend op stap was met mijn 125cc scootertje. De Chinees is deze week overleden en dus was het uitkijken naar iets nieuws. Binnen gegaan bij de plaatselijke Vespa dealer, waar ik een goede babbel had en een drie kwartier later, was ik al op weg met een GTS 250 voor een testrit. Deze 250 heeft al ruim 47000 km op de teller staan, maar daar was niks van te merken. Wat een souplesse heeft dat ding en dan die wegligging en handelbaarheid. De Neco is hierbij een zwalpend schip. Na een halfuur rijden met de GTS 250 was ik volledig om. Terug bij de dealer heb ik dan een Vespa GTS 300 besteld. Ik heb de 300 gekozen voor de verhoogde veiligheid in de vorm van ABS en ASR, omdat ik ook tijdens slecht weer de scooter moet gebruiken om naar het werk te gaan. De scooter krijgt een topkoffer en windscherm als extras. Het kleur is dolomiti. Het zal nu nog effen wachten zijn op de scooter, maar dat is niet erg want in tussentijd trek ik nog twee weken naar het zuiden en de zon. Met een beetje geluk staat hij bij thuiskomst reeds op me te wachten.

VESPA GTS 300 ABS 1.jpg

Link naar reactie

Proficiat met je 300, dat rijdt lekker en gaat goed vooruit. Ik had 3 Italjets Formula voor de aankoop van m'n GTS, en dat rijdt veel beter en stabieler door de bochten dan al die oude brol. Ik ben nl nogal een doorpeerder :rolleyes: Voor woon/werkverkeer is plastiek ook een goede optie, dan moet je er niet mee zitten om in de regen mee te rijden en dat je scoot wegroest waar je bijstaat.

Welke gsm houder heb je gekocht? Zoek ook zo'n ding voor een Iphone 6, heb geen zin om geld uit te geven aan een gps, ik heb dat toch te weinig nodig... Kosten/baten ;) Nog mensen die wat aanraden? Heb op het forum gezocht, maar kon niet direct wat vinden.

Link naar reactie

Veel succes met je aankoop. Een 300 is zeker een goede keuze voor dagelijks verkeer. Die van mij heeft na een jaar ook 10000 km gebold en me onder andere al naar de Stelvio gebracht. Zeker ook welkom bij Vespa club Roeselare. Een leuke club met gemoedelijke sfeer. Morgen is er een rit met vertrek in Torhout. Altijd welkom om de sfeer eens te komen opsnuiven aan de start!!

Link naar reactie
Op 3 september 2016 om 11:19, Julo zei:

Veel succes met je aankoop. Een 300 is zeker een goede keuze voor dagelijks verkeer. Die van mij heeft na een jaar ook 10000 km gebold en me onder andere al naar de Stelvio gebracht. Zeker ook welkom bij Vespa club Roeselare. Een leuke club met gemoedelijke sfeer. Morgen is er een rit met vertrek in Torhout. Altijd welkom om de sfeer eens te komen opsnuiven aan de start!!

Dank je. Ik overweeg een aansluiting bij een Vespa club, dat lijkt me wel leuk. Ik denk dat mijn overbuur eveneens bij jullie is aangesloten.

Link naar reactie
Op 29 augustus 2016 om 07:36, Cantodea zei:

Dag iedereen. Mijn naam is Johan, 48 jaar en wonende in Kortemark, West-Vlaanderen. Gelukkig getrouwd en vader van twee volwassen kinderen, zoon en dochter, die beiden het huis uit zijn. 4 jaar terug kocht ik mij een tweedehands Chineesje (Neco) om mijn dagelijkse verplaatsing naar het werk te maken. Dit beviel me dermate goed, zodat ik regelmatig ook in het weekend op stap was met mijn 125cc scootertje. De Chinees is deze week overleden en dus was het uitkijken naar iets nieuws. Binnen gegaan bij de plaatselijke Vespa dealer, waar ik een goede babbel had en een drie kwartier later, was ik al op weg met een GTS 250 voor een testrit. Deze 250 heeft al ruim 47000 km op de teller staan, maar daar was niks van te merken. Wat een souplesse heeft dat ding en dan die wegligging en handelbaarheid. De Neco is hierbij een zwalpend schip. Na een halfuur rijden met de GTS 250 was ik volledig om. Terug bij de dealer heb ik dan een Vespa GTS 300 besteld. Ik heb de 300 gekozen voor de verhoogde veiligheid in de vorm van ABS en ASR, omdat ik ook tijdens slecht weer de scooter moet gebruiken om naar het werk te gaan. De scooter krijgt een topkoffer en windscherm als extras. Het kleur is dolomiti. Het zal nu nog effen wachten zijn op de scooter, maar dat is niet erg want in tussentijd trek ik nog twee weken naar het zuiden en de zon. Met een beetje geluk staat hij bij thuiskomst reeds op me te wachten.

VESPA GTS 300 ABS 1.jpg

Het wachten duurt lang, net nu ik nog in verlof ben en zo'n mooi weer wordt voorspeld 

Link naar reactie
7 uren geleden, Julo zei:

Zo vreemd, bij Geert in Torhout? Welke kleur??

Ja bij Geert, vriendelijke gast overigens. Mocht direct met ene proefrijden en de mens had mij nog nooit gezien. De fabriek is ook maar terug opgestart op 1 september en ik heb de scooter besteld op 23 augustus, toen de fabriek nog gesloten was, het zijn Italianen hé, hoe sympathiek ook, je kan die mannen niet opjagen (heb er ervaring mee).

Dolomiti, hij stond verleden week donderdag nog niet op de leverlijst. Hij had er eerst één in die kleur besteld, achteraf heeft hij er nog een tweede in die kleur bijbesteld. Denk dat dit de reden is dat het langer duurt. Hij mag er aan komen van nu af aan, want 's ochtends om 5:00 een 45 minuten fietsen naar het werk.. misschien wel gezond, maar moet er wel bijna een uur vroeger voor opstaan en sporten die ik sowieso al genoeg. Bovendien raken de mooie dagen om ritjes te maken ook langzaamaan op.. hoewel, de koude schrikt mij niet af!

Link naar reactie

Je roept maar als je eens in de regio een ritje wil doen als hij er is. De mijne is na een 1.5 jaar goed gerodeerd met 12000 km. ZIt trouwens al 2000 km over de limiet voor de onderhoudsbeurt. Woeps!

IMG_20160703_145758123.jpg

Link naar reactie
10 uren geleden, Cantodea zei:

Als newbie, valt het me op dat ik veel foto's zie van Vespa's met andere uitlaten. Is er iets niet oké met de originele uitlaat?

Bij mij is de voornaamste reden dat de uitlaatdichting na 3000 km er al door zat. Op dat moment stond ik ergens midden frankrijk, niet zo handig dus. Na de reis dan maar beslist om voor een uitlaat te gaan die dat soort dichtingen niet vraagt... Voor de rest wel leuk geluidje :-).

Link naar reactie

De koolstof dichting/pakking tussen de uitlaatbocht en de originele uitlaat moet zeer voorzichtig gemonteerd worden of ze is al gedeeltelijk vernield tijdens de montage en dan gaat de dichting niet lang meer mee. Alles hangt dus af van de montage/monteur.

Afbeeldingsresultaat voor vespa uitlaat afdichting

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...