Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie vespa pk50xl automatica


Jan94

Aanbevolen berichten

wordt een mooie pk! Mooi dat je ook weer het originele beenshild lijst hebt gemonteerd. Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig. 

Ga zo door! 

Link naar reactie

Goedenavond allen!

Vanavond en gisteravond nog aan de slag gegaan. Eindelijke alle electra weer gemonteerd. Best een klus en gepriegel. Gelukkig veel foto's gemaakt die me hielpen de draad (haha) weer op te pakken. Zie onderstaande foto's.

20160927_201054.jpg

20160927_221914.jpg

20160927_221920.jpg

20160927_201101.jpg

20160928_214922.jpg

20160928_214942.jpg

Link naar reactie

Daarnaast nog twee vragen,

wie heeft er een nieuw glas/km teller voor de vespa pk50xl?

wie weet er wat het kan zijn dat mijn nieuw geplaatste slot rond draait. Pas wanneer ik fors duw wil hij switchen naar on/off/stuurslot. Anders draait hij dol in het niets?

 

 

20160928_215007.jpg

20160927_222516.jpg

Link naar reactie

Ik denk dat ik nog een aantal goede tellers heb... Over 14 dagen ben ik thuis en zal ik eens kijken. Voor je slot moet je even goed aan de achterkant kijken. Ik denk als ik het zo zie, dat je slot 180 graden gedraaid moet worden.

Link naar reactie

@Daan, top! Ik ben benieuwd! zucht..betekent het dan dat mijn voorvork weer moet zaken om dat hulsje om te draaien? Dat grapje heb ik nu al een keer moeten uithalen namelijk. Ik had alles gemonteerd tot ik er achter kwam dat je slot gemonteerd moet worden voordat je voorvork in je balhoofd gaat..aaaahh :(

Inmiddels ook weer verder gegaan en het begint echt wat te lijken zo! Even wat showfoto's..ben stiekem toch wel trots. 3 x kicken en hij liep, alleen moet ik de kabels nog even lekker afstellen..nu werkte dat nog niet naar behoren. 

 

20160930_192729.jpg

IMG-20160930-WA0018.jpg

IMG-20160930-WA0017.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

@Eddo en @Daan, ik heb alles laten spuiten bij een vrachtwagenspuiter bij ons in Katwijk. Alles in de 2 componentenlak, oersterk. Ik heb de kleurcode laten mengen aan de hand van een kleurkaartje dat mijn vrouw had uitgekozen bij de gamma. Olijfgroen genaamd. Dit was muurlak en in matte kleur afgebeeld. Dus de spuiter heeft zelf een kleur bijeen gemengd die heel dicht bij dat van olijfgroen uitkomt. Ben zelf wel heel blij met het eindresultaat.

Inmiddels heeft de vespa ook al gereden. Alles werkt tot zover goed. Wel even geklooid met het licht, ik kwam er achter dat de verlichting past werkt als alles aangesloten is. Nu nog wachten op de achterlichten en de bekabeling zelf nog GOED afstellen..best een werkje.

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ha Mannen,

Even een kleine update. Inmiddels gereden, doet het best goed al zo. Maakt nog een hoop herrie i.v.m. de gaten in de uitlaat en het verwijderen van de foam in de wielkast achter. Dus waarschijnlijk toch het blokje er weer uit om weer foam aan te brengen. Ook het blokje loop redelijk.

Wat kleine puntjes waar jullie wellicht even over mee kunnen denken.

- volgas loopt hij belabberd... het lijkt wel of hij verzuipt.. in ieder geval houdt hij in en hoor je bwaapphh.. bij gas terug loopt hij weer prima. Wanneer ik op volle snelheid het gas er op blijf houden "verzuipt" hij en hoor je soms een plof uit de uitlaat. Wat kan dit zijn?

- Hij zakt traag en nauwelijks volledig terug in zijn stationaire toeren. Wanneer ik met de hand onder op het blok het "gashendeltje" help zakt hij wel. Ik heb de veer al wat strakker gezet.. maar het helpt nog niet echt. Hebben jullie ideeën? Nu is hij soms lastig in zijn versnelling te zetten omdat hij niet voldoende terug wil zakken in toeren.

- Hij start overigens ook nog niet binnen 1 keertje kicken, maar waarschijnlijk heeft dit te maken met de benzinetoevoer. Het lijkt wel alsof er een "luchtbel" in de benzineslang zit die je er eerst uit moet kicken. Pas na 5 keer kicken krijgt hij een beetje compressie..wanneer dat gebeurt is hij met 2 keer kicken aan.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.. plus nog twee filmpjes. Met het vrouwtje als testrijder ...haha.

 

 

VID-20161007-WA0017.mp4

VID-20161007-WA0018 (1).mp4

Link naar reactie
  1. Je moet je bougie eens bekijken als deze zwart ziet of nat is, grote kans dat je een te grote sproeier hebt
  2. Je stationair staat iets te hoog, of je moet een sterkere veer kopen voor je gasschuif. Een nieuwe kabel (zowel binnen als buiten) helpt ook vaak mee aan aan het rijcomfort
  3.  er zijn weinig Vespa's die in 1 kick starten. 
  4. Leuke testrijdster!
  5. koop een 75cc pinasco cilinder... als het blok er toch onderuit moet! 
aangepast door Daan
Link naar reactie

 LOL gaten in de uitlaat, > kan het zijn dat ze die erin geboord hebben omdat de uitlaat mischien zo dicht zit als wat ? Vandaar de bwaaap, etc

Een nieuwe uitlaat dan ook maar ineens , sito plus voor automatica

 

gr

 

 

Link naar reactie

Erg netjes geworden! Als je zo veel gaten in de uitlaat hebt een sito eronder gooien (met tussenknikje past dit). Rijdt ie gelijk 10 km/uur harder! (netjes 55 dus wat ook geen gezeik oplevert bij controles). je zadel maak je nog af of er komt een ander op? 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

@Daan, haha punt 4 vindt ik wel het leukst! had jij overigens nog een km.teller liggen?

Bedankt voor de tips..kga toch maar een sito plus met knik bestellen. Dit eerst maar eens monteren en kijken hoe het dan loopt en klinkt..als het dan alsnog een herrie is wil ik de binnenkuip ook isoleren met (spuit?)schuim.. als dat bestaat althans. Bedankt overigens voor alle leuke reacties! Helaas de laatste weken echt ontzettend druk op het werk en prive. Verder krijgen we 30 december de sleutel van ons nieuwe huis..dus daar ben ik ongelooflijk druk mee.. Het leuke is wel dat ik daar een schuur van 9 meter lang en 4 meter breed krijg.. met garagedeur. Dus sleutelen geblazen. Ik houd jullie in de loop van de tijd op de hoogte. 

 

Link naar reactie

Ik heb bij mijn restauratie ook al dat schuim of wat er nog van over was verwijdert van de binnenkant en tevens met extreme stickeroplosser de oude lijmlaag verwijdert. Daarna de body pas geschuurd, in de Fertan (roestomvormer), primer en lak zodat ook de binnenkant goed beschermd is. 

SitoPlus met knikje wat past maakt niet eens heel veel meer herrie dan standaard. Mijne werd er gewoon mee goedgekeurd door de RDW.  Bij mij was er wat afgebroken aan de cylinder dus vandaar de niet standaard boutjes en moertjes constructie. 

NEpTRcC.jpg

zVymA7z.jpg?1

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

@allemaal, Ik heb inderdaad ook het schuim verwijderd en de binnenkant mee laten spuiten. Maar ik wil toch weer iets van foam in de binnen kuip hebben. a. omdat dit het geluid dempt, b. omdat dit origineel is.

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Dag allen. 

Schandalig lang geleden! 2016 is de vespa in rolbare staat gestrand. Een verhuizing, verbouwing en 2 dochters verder, de draad maar weer eens oppakken. 

Een aantal vragen :

- @Daan, heb jij nog een km glas tot je beschikking? 

- de uitlaat is inmiddels gelast om te testen of de motorproblemen over zijn. Hij start, loopt, maar zodra hij warm word houd hij in bij de 35 km pu en lijkt uit te willen vallen. Trek ik dan de choke open, gaat hij weer pruttelen. Maar volgas lopen wil hij niet. Gezien mijn geringe kennis: wie o wie wil er tegen vergoeding mijn vespablokje goed afstellen en nakijken en indien nodig onderdelen vervangen? 

Groetjes en hoor graag van jullie. 

 

Jan

Link naar reactie

Zo ik ken het, echt alweer een hele tijd niet meer actief op het forum. Ik heb nog wel wat tellers liggen, alleen geen puntgave meer helaas!

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...