Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke sproeier bij een PX125 met polini 177 kit


Boschy86

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

Ik rijd al een tijdje zonder problemen rond met een polini 177 kit.

Onlangs had ik met mijn standaard carbu wat pech. Het dekseltje van de vlotterkamer kwam los (schoefdraad in de carbu was stuk)
Ik besloot deze dus te vervangen door een Spaco 24/24 carbu. stommerik dat ik ben, heb ik natuurlijk geen grotere sproeier gestoken en is de boel vast gelopen.

Cylinder zelf was nog in orde maar de piston moest vervangen, na het steken van een grotere sproeier vertrok ik vol goede moed. Na ongeveer 5km rijden, blokkeerde de boel heel kort op nieuw maar geraakte het weer in gang, geen compressie verlies, geen verdere moeilijkheden.

Op aanraden van de shop heb ik getest met een 130, een 135 en een 140. De 130 leidde tot stevig sputteren. De 140 zorgde ervoor dat zelfs met de regelschroef boven op de carbu volledig ingedraaid, de vespa nauwelijks op toeren geraakte.

Conclusie? Steek die 135 er in. Vooreerst leek dit voldoende maar bij een grotere rit, merkte ik dat hij bij continue snelheden stottert, schokt. Niet echt comfortabel! zeker niet aangezien ik in september een rit van 500km op 1 dag gepland heb in Italie.

Er steekt ondertussen ook gloed nieuwe polini uitlaat onder met een originele look. Deze is nog niet zo lang uit.


heeft er iemand tips betreffende het vinden van de geschikte carbu instellingen? Zodat ik mijn betrouwbare vespa van weleer terug heb? moet hem echt wel kunnen vertrouwen aangezien ik ook heel regelmatig woon werk verkeer doe met mijn pxje.

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...