Atom Geplaatst: 12 augustus 2016 Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 Upgrade schokdempers, maar ... Standaard zijn de schokdempers voor een 150pxe lusso 3 cm langer dan diegene die ik er op wil zetten(pinasco). Achteraan zeker en ik denk die van vooraan ook. Is het raadzaam om hier dan een soort van afstandsbus op te zetten ter compensatie? Of zet ik er bitubo's onder die ongeveer even lang zijn als de standaard schokdempers? Wat me wat meer euro's gaat kosten ... Alvast bedankt Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 12 augustus 2016 Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 Meestal moet je de " silent-blocks " van je oude dempers overbouwen op je nieuwe, heb je deze afstand meegerekend? Block achteraan. Afstandsbus voor een PX. Houder rubberring vooraan. Groeten, Jan. Link naar reactie
Atom Geplaatst: 12 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 Achteraan kan je inderdaad met die afstandsbussen werken. Als je bv op de site van SIP kijkt dan zie je dat de meeste schokdempers achteraan rond de 335 - 340 lang zijn. Er zijn afstandsbussen van 48 en 52 mm. Als ik die er onder steek, zit ik dus te hoog ?! Ik kan die natuurlijk afslijpen op 30 mm. Als ik niets verander, dan neem ik aan dat mijn band tegen spatbord komt. Vooraan weet ik niet hoe lang die Pinasco is. Ik zie alleen op de samenstellingstekening van SIP dat er vooraan geen afstandsbussen worden gebruikt. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 12 augustus 2016 Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 Afslijpen lukt niet Link naar reactie
Atom Geplaatst: 13 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 dus met die pinasco's zou ik 3cm lager tegen de grond rijden? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 13 augustus 2016 Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 Dat kan, je zwaartepunt zal dan veranderen. Dit heeft zijn voor, maar ook zijn nadelen... http://motorfun.jouwweb.nl/rijvaardigheid/bochten/zwaartepunt-en-gewicht Groeten, Jan. Link naar reactie
Atom Geplaatst: 13 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 lol theorie van het motorrijden. Leuke site! Heeft er bij toeval iemand ervaring met pinasco schokdempers? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 13 augustus 2016 Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 Ik heb ooit een set gemonteerd op een PX van een kennis, paste alleszins perfect... had toen wel niet de indruk dat de scooter " verlaagd " was na de montage. Qua looks zijn ze toppie, net zoals alle sportdempers ( al zie je er achteraan bitter weinig van ). De meerwaarde aan de wegligging/comfort is mijn inzien een kwestie van smaak/goesting. Je scooter gaat hard en oncomfortabel worden.. de wegligging zal normaliter verbeteren, maar aangezien het geringe vermogen van een Vespa is de meerwaarde voor de openbare weg te verwaarlozen. Mijn ervaring: ik heb ooit een P200E gehad met Bitubo's en zou de investering nu niet meer doen. ( was een cut-down ). Jan. Link naar reactie
Atom Geplaatst: 13 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 dus evengoed wat goedkoper zoals carbone of yss , allee dus alles rond de 50 euro? Ik rij met standaard 150px Ik merk wel dat mijn wegligging met standaard vering een beetje wobbelig wordt bij hogere snelheden ( dus als de wind mee zit ;-) ) Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 13 augustus 2016 Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 dus evengoed wat goedkoper zoals carbone of yss , allee dus alles rond de 50 euro? Ik rij met standaard 150px Naar mijn gevoel wel Atom... Link naar reactie
Atom Geplaatst: 13 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 thanx man Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 13 augustus 2016 Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 Ik zou vanachter de nieuwe Bitubo's zetten ( valt af te regelen kwestie hardheid,,,maar toch een stevige demper,,die het gewicht aan kan),,,en van voor idd een carbone,,,dit is mijn ideale set up,,,maar smaken en set up's verschillen. CHEERS Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 14 augustus 2016 Delen Geplaatst: 14 augustus 2016 Even off-topic... Voor de gevoelige kijkers, dit was de basis voor de Cut-Down. Een vertimmerde GS200. Link naar reactie
Atom Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2016 Het is vooral zo dat, zoals gezegd bij 80km/h en hoger , de wesp naar mijn gevoel wat minder grip heeft . Heeft de achtervering hier veel mee te maken, of vooral de vering vooraan? Staat ze stil, duw ik ze vooruit en rem met de voorrem, dan duikt de vooras serieus in. Dus daarom dacht ik eerst vooraan de schokdemper te vervangen. Ik denk trouwens dat de originele schokdempers van '84 er nog onder hangen. (lees wel dat ze lang kn meegaan...) grtn Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 14 augustus 2016 Delen Geplaatst: 14 augustus 2016 Heb zelf die YSS van SIP rondom geplaatst. Bevalt zeer goed. Ook het feit dat ze in te stellen zijn.. okay je moet wel even de kappen verwijderen voor je er achter bij kan maar ik vond het super rijden op vakantie met een hele puist kampeermeuk erop. Merkte wel dat als de veer stug stond en ik er geen bagage op had dat ik wel veel sneller slipte. even de keus maken dus hoe je 'm instelt voor de rit, met of zonder bagage of duo. Link naar reactie
Atom Geplaatst: 14 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2016 dus hoe strakker de vering, hoe sneller je slipt? Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 augustus 2016 Delen Geplaatst: 14 augustus 2016 Volgens mij ligt het slippen vooral aan de kwaliteit van de banden, integendeel hoe "strakker" de vering hoe minder men de neiging heeft om te slippen (zie maar naar voertuigen voor op het racecircuit). In het kort kan men stellen: hoe strakker de vering, hoe beter de wegligging en hoe korter de remafstand. De kunst is om een goede verdeling te vinden tussen deze gegevens en het rijcomfort, zeker op de Belgische wegen. Groetjes, nero. ps: ik heb achteraan bitubo's steken en ben daar heel tevreden over. Vooraan nog altijd de originele (vrij strakke) vering. De schommelarm bij een ss180 is wel een stuk korter waardoor het duiken miniem is. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.