Ga naar inhoud
Vespaforum.be

white wall banden


IvesWesp

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik rijd nu al een tijdje met een vespa px 125,en heb ook een smalframe waar ik graag mee toer,aangezien dit van mijn vrouw is.

maar mijn vraag is eigenlijk,dat ik zou willen white wall banden leggen op mijne px,en dewelke zou ik moeten leggen en is dit wel veilig,is dat veilig genoeg waar bestel ik deze.

Link naar reactie

Véééél kuiswerk om ze proper te houden  vooral de achterste.. en  inferieure kwaliteit van band.. leg er michelin s 1 op  en ge zult betere baanligging hebben vooral als het nat is

Link naar reactie

Op mijn vrouw hare Vespa liggen ook van die krengen (Shinko), over de wegligging bij regenweer ben ik helemaal niet te spreken...onveilig!

Geef mij maar een Michelin S83, nog nooit problemen mee gehad ;-) 

Link naar reactie

Heb zelf die contis op mijn p200e liggen en bevallen goed. Zou niet weten waarom deze onveilig zijn. De Schwalbes op mijn pk50 zijn wel van mindere kwaliteit vmaarcdatvis gewoon de wegligging en stijfheid vd band.IMG_20160724_142012081_HDR.jpg

Link naar reactie

Ik rij op het loopvlak niet op de zijkant en die is bij deze band exact hetzelfde als bij de niet whitewall versie van dit type.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

wat is er in godsnaam mis met shinko ? De sport die ik vroeger deed wou ik perse "de shinko" voor bepaalde omstandigheden  .

Dat je in de regen minder grip hebt komt door de regen , niet door de band .

En ik moet de eerste nog zien die de white wall als loopvlak gebruikt :)

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Oro zei:

wat is er in godsnaam mis met shinko ? De sport die ik vroeger deed wou ik perse "de shinko" voor bepaalde omstandigheden  .

Dat je in de regen minder grip hebt komt door de regen , niet door de band .

En ik moet de eerste nog zien die de white wall als loopvlak gebruikt :)

Daar zit een heel klein beetje waarheid in...maar er zijn wel degelijk zeeeer grote verschillen in de bandjes(merken) onderling en op een nat wegdek komen die verschillen al snel naar boven.

Welk merk men kiest moet ieder voor zich uitmaken , hier worden alleen maar ervaringen/tips van andere gebruikers uitgewisseld,sommigen nemen deze ter harte en anderen leggen dit naast zich neer.

 

 

Link naar reactie

schwalbe HS... Deze bandjes bestel ik keer op keer op keer. vorig jaar 450km regen gereden op deze banden (Belgie,Fr,Duitsland) Geen kick of geen slippertje ondervonden. Nadeel: slijten als sneeuw voor de zon. +- 2000 km per achterband (niet gewisseld) 

Heb gereden met:

Michelin S1: Tevreden

Sava white wall: laten we hier niet over spreken

Shinko white wall: (gts 300) droogweer top. Nat: af en toe een slippertje

Dunlop: tevreden

Schwalbe HS White wall: Tevreden

Schwalbe Raceman: band iets te hard... droog: top... nat: slippertjes...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...