Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

hallo vespa vrienden,

ik ben nieuw hier opt forum en ook in de vespa wereld :D

ik wil net een 125cc vespa kopen van '64 met framenummer vbb2t...

maar als ik dit nummer nakijk op een site is dit een 150 cc en als ik dan de motornummer nakijk vnb2M is het een 125cc van '61

maar nu op het roze inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar staat het juist framenummer vermeld met 1ste inschrijving 09/1964 en als motorinhoud 125cc.

 

hoe kan dit ? is dit een probleem ?

van 64 is natuurlijk ook geen gelijkvormigheidsattest om dit na te kijken :mellow:

 hijzelf zegt hier nooit een probleem mee gehad te hebben.

graag jullie mening

 

Link naar reactie

Zoals je reeds vermeldde is het een VBB- frame (150cc).  Nu is het niet zo dat , als men er een 125cc-motor onder steekt deze mag ingeschreven worden als een 125cc- vespa. 

Als men op de DIV niet te nauw kijkt (het chasisnr heeft altijd een T in het nummer terwijl een motornummer een M heeft) zal er zich waarschijnlijk geen probleem voordoen. 

Als je nu vraagt of de papierwinkel in orde is, neen, eigenlijk niet. 

Wat betreft de scoot zelf, voor een vespa die blijkbaar al vele jaren niet meer heeft gereden (zie het stof) vind ik 3000€ wel een heel hoge prijs. 

Ik kan me tevens niet van de indruk ontdoen dat deze vespa een "currygeurtje" heeft, maar alleen duidelijkere foto's kunnen uitsluitsel geven. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Curry- kenmerken: 

- VBB's die ingeschreven worden als vnb's (ivm het motorrijbewijs).

- zadel van verdacht (aziatisch? ) allooi. 

- Glimmend zwarte kleur wordt dikwijls gebruikt bij curry's. 

- tachometer (kan ook hier aangekocht zijn). 

- véél plamuur gebruikt.

- ...  

Idd, best afblijven! 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

volgens mij staat een vbb ook op 8" wielen ipv 10" zoals op deze foto.

Dit lijkt een samenraapsel van verschillende modellen waar dan 125cc papieren voor "geregeld" zijn en lakwerk met een dikke laag plamuur

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...