Ga naar inhoud
Vespaforum.be

cilinder monteren


steven1

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn cilinder er af gehaald omdat ik ergen een olie lek heb! een sprint met px200 600 km

Wat mij opviel is dat de 4 stangen (studs) erg los zitten waar de cilinder opschuift...

Mijn vraag is of die goed vast moet gedraaid worden of mogen deze toch los zitten?

Graag antwoord 

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Miserie, heb ze vastgezet, nu blijkt de bovenste  stud ook dieper te zitten dan de rest.

Nu zit mijn motorblok ook nog eens vast en piston zit nochtans los, ervoor draaide wel goed rond

heb de studs nochtans gewoon vastgezet

Wat mut ik doen?

gr steven

Link naar reactie

Beste ,

De stuts hoeven NIET vast. Ze moeten er wel ver genoeg in zitten zodat je ze  niet uit het aluminium trekt bij het vastdraaien. Ze mogen ook niet meedraaien als je vast- of losschroeft. Om dit te voorkomen kan je wat Loctite gebruiken . Je moet ze er nog wel kunnen uitdraaien met een dubbele moer als de cilinderkop eraf is. (dus niet de groene loctite want die komt enkel los door te verwarmen) De stuts moet je er kunnen uitdraaien om je cilinder te demonteren terwijl je blok nog in het frame staat (anders gaat dit niet)

Het probleem dat de motor vast zit zit hem in een stut die je te ver in het blok hebt gedraaid (waarschijnlijk deze die nu merkelijk korter is) Deze stut wringt nu tegen de wang van de krukas.

succes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...