Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stel mezelf even voor...


Heidi Milis

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Heidi en ik twijfelde af en toe al eens om een moto 125cc te kopen maar nooit in de praktijk gebracht. Tot ik nu op vakantie een ritje maakte met een Lml star in de bergen. Wat een fantastische dag was dat! Zaterdag thuis gekomen en naar de winkel gereden om te kijken of ik nu een Vespa gts of een Lml star wou. Daar bleek al snel dat ik te klein ben voor de gts , beentjes een 10 tal cm te kort. Ik zet me om Lml zegt de verkoopster het is misschien toch nog wat nipt, er bestaat ook nog de Lml star lite. Awel diene zat als gegoten. Blauw was niet echt de kleur waarmee ik mezelf zie rondrijden dus hup naar de volgende winkel. Binnen gekomen valt mijn oog op de grijze versie met witte banden. Bankkaart in het gleufje en binnen 10dagen staat hij voor de deur! Wat zullen dat lange 10 dagen worden. 

Ik vind op dit forum weinig tot niets van de lite. Iemand hier ervaring mee?

groetjes, Heidi 

Link naar reactie

ben ook benieuwd eigenlijk. Volgens mij ben je ook de eerste LML lite eigenaar op dit forum.

Link naar reactie
1 uur geleden, dave zei:

Een Lite is qua frame gebaseerd op een 'Vespa PK' uit de jaren tachtig, maar met een totaal andere motor. Ben benieuwd!

Een andere motor? In de winkel zeiden ze dat het dezelfde motor is dan de Lml star. Haja een andere dan de Vespa PK waarschijnlijk 

 

33 minuten geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

ben ook benieuwd eigenlijk. Volgens mij ben je ook de eerste LML lite eigenaar op dit forum.

Daarom dat ik er dus niet van vind ;-)

Link naar reactie

Hangt ervan af

3 uren geleden, Heidi Milis zei:

Een andere motor? In de winkel zeiden ze dat het dezelfde motor is dan de Lml star. Haja een andere dan de Vespa PK waarschijnlijk 

misschien dezelfde als de LML Star Automatic vanaf 2013, maar volledig anders dan alle tweetakt en viertakt versies van de Star van tussen 1997 - 2013 me thinks

Link naar reactie

rijdt standaard zeer goed tegenover een 125  2 takt standaard. Houdt mijn 95 kg berg op en af goed op de 70 km per uur zelfs in rodage.

Zadel is veel comfortabeler, maar voor mij iets te zacht. Veel mobieler als een px frame, zeer grote aanpassing dat je niet moet schakelen.

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, arti-bella zei:

rijdt standaard zeer goed tegenover een 125  2 takt standaard. Houdt mijn 95 kg berg op en af goed op de 70 km per uur zelfs in rodage.

Zadel is veel comfortabeler, maar voor mij iets te zacht. Veel mobieler als een px frame, zeer grote aanpassing dat je niet moet schakelen.

 

Ha super te lezen dat jij er content van bent. Dan zal het met mijn 55kg ook wel lukken. 

Het is mijn eerste scooter dus voor mij lijkt het zelfs makkelijker dat ik niet zal moeten schakelen. 

Link naar reactie
41 minutes ago, Heidi Milis said:

Tja als ge maar 1,50m zijt moet ge daar rekening mee houden he. 

Nu vraag ik me dan wel af hoe een man kiest...

Een man kiest juist 't zelfde: eerst de maat maar dan van de monteur -> groter is beter, en dan de kleur...

Link naar reactie
2 uren geleden, arti-bella zei:

ik heb een lml lite 125, rijdt niet slecht.

Heb je ook een foto van de LML lite? Volgens mij zijn ze hier in NL niet te koop.

Link naar reactie
29 minuten geleden, arti-bella zei:

 

14689969109417626516.jpg

Ziet er goed uit! Lijkt inderdaad op mijn PK :)

En duur zijn ze ook niet. €2400,- voor een nieuwe 125cc is niet veel geld in mijn ogen.

Link naar reactie
1 uur terug, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Ziet er goed uit! Lijkt inderdaad op mijn PK :)

En duur zijn ze ook niet. €2400,- voor een nieuwe 125cc is niet veel geld in mijn ogen.

Stuur is meer het gewone px stuur maar met toerenteller en naft meter. De billen zijn iets ronder. Achterlicht is niet zo mooi. Grondclearance is iets minder als een pk door de staander. Spatbord lijkt beetje op een half pk spatbord maar fijner en met uitsparing voor vering.  Zoals je wel eens ziet op een v50 met schijf. Qua kwaliteit is dit wel iets minder dan de vespa,'s maar goed dat weegt niet op tegen het verschil in prijs. 

Link naar reactie

Er is bij sip scooter shop een verstevigingsplaatje te krijgen om dit indeuken/door buigen te voorkomen.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...