Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen Vespa PK 50S


bart.123

Aanbevolen berichten

Hoi

mijn dochter haar Vespa heeft problemen. Heeft er 3 jaar zonder problemen mee gereden en ging 14 dagen geleden binnen voor een onderhoudje. Toegegeven, het starten ging wat moeizamer de laatste tijd. Ze moest nogal veel kicken voor hij startte. Vandaag zijn we hem gaan halen in de garage en kregen te horen dat hij het niet meer doet en na 100 meter stilvalt. Nochtans reed ze er tot en met de dag dat hij binnen ging probleemloos elke dag mee naar unief van Lint naar Wilrijk. Enkel het starten was wat moeizamer. Ze betaalde mooi de onderhoudskosten van 200€ voor oa een nieuwe achterband, lampjes, vidange, pakketring, bougie. We zijn er niet mee thuis geraakt helaas en staat nu ergens in Boechout langs de kant. Waar er vroeger misschien iets te veel weerstand was bij het kicken is er nu amper weerstand bij het kicken en moet heel snel 20 keer na mekaar kicken voor hij start. Als dat al lukt. 

Weet iemand raad of kent er iemand in de buurt van Lint iets van deze Vespa. Hij is dacht ik van 86. Doodjammer voor haar. De Vespa deed het goed bij het binnenbrengen en nu krijgt ze te horen dat de motor op is.  Zelf kennen we er helaas niks van zodat we moeten vertrouwen op het oordeel en kennis van anderen.

Alvast bedankt om het even gelezen te hebben.

gr

bart

 

Link naar reactie

29000 km , wordt eens tijd ☺ . Laten doen is altijd duurder. prijs weet ik niet voor een pk . ik schat 400€ zonder werkuren. 

In die regio is me onbekend. 

Misschien kan daan jou helpen, is ook een forumlid. 

Grtjs Gio 

Link naar reactie
Op 16 juli 2016 om 22:15, Adrian zei:

Daan zit in een ver land tot oktober...

Scooter service in Berlaar, is ook redelijk in de buurt

Sorry voor de late reactie. Deze ochtend ben ik met mijn dochter terug gaan proberen, maar helaas. Heb hem dan maar in mijn ford S-max gestoken (Wat een gedoe...) en hem afgezet bij een vriend. Een uurtje geleden van een kale reis teruggekomen. De vespa niet gestart gekregen. Wel een hele leerrijke avond gehad. Op mijn 47 jaar een eerste keer een carburator tot in het detail gekuist en uitgespoten en terug gemonteerd...en het was zelfs leuk te doen. Ook bougie vervangen en getest maar helaas zonder resultaat. Vermoedelijk te weinig compressie denkt hij.  Misschien is een volledige revisie dan niet nodig, dat kan later nog. Nu moet hij nog een paar jaar dienst doen voor mijn zoon.

ik contacteer de man uit Berlaar of hij het ziet zitten een nieuwe cilinder te steken en wat dat dan moet kosten.

bedankt voor het advies.

Gr

bart

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...