Delpierro Geplaatst: 8 juli 2016 Delen Geplaatst: 8 juli 2016 Hallo Vespa mannen, Ben in het bezit van een vnb2 ,gerestaureerd met name , gestraald ,gespoten , kabelboom , alle kabels vervangen , ontsteking gereviseerd , nieuwe carburator , bougie heeft na het monteren even gedraaid en sinds dan krijg ik hem niet meer gestart ,ik dacht stel de vraag eens op het forum vooraleer ik hem bij de schroot werp !! Bedankt bijvoorbaat , Pierre Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 juli 2016 Delen Geplaatst: 8 juli 2016 Een adres van de schroothandelaar? Circlips van de piston eruit gevlogen? Groetjes, nero. Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 8 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2016 Hoe krijg ik hem gestart , wat zou het probleem kunnen zijn ??? apropos : bij het monteren stak de oude Dell'orto carburator er nog in , dacht dat dit de oorzaak was , dus nieuwe gekocht maar zonder resultaat ! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 8 juli 2016 Delen Geplaatst: 8 juli 2016 Allee, Heb je vonk ? Is uw bougie nat ? Zit er naft in de tank ?... . Gr Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 9 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Dag iedereen , Om te antwoorden op jullie vragen , der zit naft ,der komt naft uit den darm, heb vonk ,Circlips (nero)? heb er geen verstand af ,krijg er stilaan stenen kloten van ! Wanneer is de volgende revisie dag van het forum !! Bedankt mannen Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Is de motor uitgevallen of je kon gewoon niet meer starten nadat je hem hebt stilgelegd? Groetjes, nero. Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 gaat nie goe komen ,ik ben schroothandelaar en zal hem komen halen Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 9 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Hallo Nero , Motor is uitgevallen na paar honderd meter,hij wou daarna precies wel starten maar het komt zover niet dat hij blijft draaien, nu na zelfs 50 keer kicken niks meer ! Mijn inziens kreeg die geen benzine , daarom carburator vervangen ??? Link naar reactie
yag Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Is uw bougie nat als je 20 keer gaat kicken of is ze steeds droog, start hij als je een beetje benzinne direct in het bougiegat doet, zeer weinig naft natuurlijk. kurt Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 9 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Bougie blijft droog ! Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Als ik zo de posts eens lees , dan denk ik dat het grootste probleem "geduld" is en het tweede probleem dat er weinig technische vespa-bagage achter zit. Ik raad u aan om uw vespa naar iemand te brengen die er verstand van heeft. Oplossingen via het forum zijn moeilijk omdat we geen goed overzicht hebben . Om een motor te laten draaien zijn er 2 zeer belangrijke voorwaarden: vonk op het juiste tijdstip en een correct benzinemengsel. Dit is waar er eerst gezocht wordt. Achteraf komen we bij compressie, valse lucht , ... Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 9 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Heb geen technische vespa-bagage , maar wel veel geduld teveel, maar zal je raad opvolgen ,bedankt ! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Los van dit alles Demonteer uw carb, en maak grondig schoon... Is echt niet moeilijk om te doen , en als je schrik hebt maak ondertussen veel foto's Er zijn ook veel " how to vids " te vinden op het net Gr Link naar reactie
ticce Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Ik gok ook op de carburateur. Als de bougie droog is na 50 keer te kicken is er gewoon geen naft toevoer. De kraan staat toch open? Darm gekneld of te oud? Even eraf halen en zien of de naft mooi doorloopt? Als dat ok is, toch de carburateur open doen en kuisen? Kijk eens op scooterhelp.com, een wereld van informatie. Succes... Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 9 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Hallo, Benzine darm is nieuw , benzine stroomt uit darm ,carburator is nieuw , bougie is nieuw ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 uw naft stropt toch ergens in de carburator.dan ... ..nieuw of niet vuil is niet kieskeurig wat dat betreft. Is uw tank met coating behandeld ? Er zijn al verschillende gevallen hier op de site gemeld over stilstaande vespas waar de coating van oplost, en die de carb doet verstoppen Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Ik denk dat ook dat er ergens in uw carbu de naft niet doorkomt , als uw bougie droog blijft grtz Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 9 juli 2016 Delen Geplaatst: 9 juli 2016 Start ze eens op met "Start Pilot"... https://www.auto5.be/nl/product/startvloeistof-start-pilot-300ml_348025.html Link naar reactie
Maranoa Geplaatst: 10 juli 2016 Delen Geplaatst: 10 juli 2016 Delpierro, wat ik ook ooit gelezen heb op het forum, aangezien je hem herspoten hebt dat het gaatje van uw benzine dop toe gespoten is en dat uw tank vacuüm trekt? Maar wat er hier al gezegd is dat uw carburator de oorzaak zou kunnen zijn. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 10 juli 2016 Delen Geplaatst: 10 juli 2016 zoals Jean zegt,spuit is wat startpilot of remmen reiniger in zijn luchtfilter en probeer zo eens... als'm dan efkes aanpakt zal er wel iets met de carbu zijn...die staat toch rijk genoeg afgesteld neem ik aan ? Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 10 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2016 Dag Domi, Ook al geprobeerd (startpilot) heb hier al 2 carbu liggen ,de oude grondig schoongemaakt en nieuwe , benzinetank is ook grondig gereinigd ! Link naar reactie
Domi Geplaatst: 10 juli 2016 Delen Geplaatst: 10 juli 2016 En pakt hij dan ook niet aan ? dat is wel raar,want als je een deftige vonk hebt aan de bougie,dan moet 'm efkes aanpakken dat wil niet zeggen dat hij goed gaat draaien of blijven draaien maar wel een teken van leven moet geven. als de luchtfilter eraf is en je kickt met wat gas open,sproeit er dan benzine in de carbu ? Link naar reactie
Gio Geplaatst: 10 juli 2016 Delen Geplaatst: 10 juli 2016 Misschien kortsluiting met je killswich rode kabel . Als je niet wil starten met startpilot. Of wel je zuigerveren kapot ! Misschien ook druk verlies aan je carburateur. Mvg Gio Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.