Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Groot Probleem !!


Delpierro

Aanbevolen berichten

Hallo Vespa mannen, Ben in het bezit van een vnb2 ,gerestaureerd met name , gestraald ,gespoten , kabelboom , alle kabels vervangen  , ontsteking gereviseerd , nieuwe carburator , bougie 

heeft na het monteren even gedraaid en sinds dan krijg ik hem niet meer gestart ,ik dacht stel de vraag eens op het forum vooraleer ik hem bij de schroot werp !!

Bedankt bijvoorbaat ,

Pierre

Link naar reactie

 Hoe krijg ik hem gestart , wat zou  het probleem kunnen zijn ???

apropos : bij het monteren stak de oude Dell'orto carburator er nog in , dacht dat dit de oorzaak was , dus nieuwe gekocht maar zonder resultaat !

 

 

Link naar reactie

Dag iedereen , Om te antwoorden op jullie vragen , der zit naft ,der komt naft uit den darm, heb vonk ,Circlips (nero)? heb er geen verstand af ,krijg er stilaan stenen kloten van !

Wanneer is de volgende revisie dag van het forum !!

Bedankt mannen 

 

Link naar reactie

Hallo Nero , Motor is uitgevallen na paar honderd meter,hij wou daarna precies wel starten maar het komt  zover niet dat hij blijft draaien, nu na zelfs 50  keer kicken niks meer !  Mijn  inziens kreeg die geen benzine , daarom carburator vervangen ???

Link naar reactie

Als ik zo de posts eens lees , dan denk ik dat het grootste probleem "geduld" is en het tweede probleem dat er weinig technische vespa-bagage achter zit.

Ik raad u aan om uw vespa naar iemand te brengen die er verstand van heeft. Oplossingen via het forum zijn moeilijk omdat we geen goed overzicht hebben .

Om een motor te laten draaien zijn er 2 zeer belangrijke voorwaarden:  vonk op het juiste tijdstip en een correct benzinemengsel. Dit is waar er eerst gezocht wordt.

Achteraf komen we bij compressie, valse lucht , ...

Link naar reactie

Los van dit alles

Demonteer uw carb, en maak grondig schoon...

Is echt niet moeilijk om te doen , en als je schrik hebt maak ondertussen veel foto's 

Er zijn ook veel " how to vids " te vinden op het net 

 

Gr

 

Link naar reactie

Ik gok ook op de carburateur. Als de bougie droog is na 50 keer te kicken is er gewoon geen naft toevoer. De kraan staat toch open? Darm gekneld of te oud? Even eraf halen en zien of de naft mooi doorloopt? Als dat ok is, toch de carburateur open doen en kuisen? Kijk eens op scooterhelp.com, een wereld van informatie. Succes...

Link naar reactie

uw naft stropt toch ergens in de carburator.dan ... ..nieuw of niet  vuil is niet kieskeurig wat dat betreft.

Is uw tank met coating behandeld ?

Er zijn al verschillende gevallen hier op de site gemeld over stilstaande vespas waar de coating van oplost,  en die de carb doet verstoppen

Link naar reactie

Delpierro,

wat ik ook ooit gelezen heb op het forum, aangezien je hem herspoten hebt dat het gaatje van uw benzine dop toe gespoten is en dat uw tank vacuüm trekt? Maar wat  er hier al gezegd is dat uw carburator de oorzaak zou kunnen zijn.

Link naar reactie

zoals Jean zegt,spuit is wat startpilot of remmen reiniger in zijn luchtfilter en probeer zo eens...

als'm dan efkes aanpakt zal er wel iets met de carbu zijn...die staat toch rijk genoeg afgesteld neem ik aan ?

Link naar reactie

En pakt hij dan ook niet aan ?

dat is wel raar,want als je een deftige vonk hebt aan de bougie,dan moet 'm efkes aanpakken

dat wil niet zeggen dat hij goed gaat draaien of blijven draaien maar wel een teken van leven moet geven.

als de luchtfilter eraf is en je kickt met wat gas open,sproeit er dan benzine in de carbu ?

 

Link naar reactie

Misschien kortsluiting met je killswich rode kabel . Als je niet wil starten met startpilot. Of wel je zuigerveren kapot  ! Misschien ook druk verlies aan je carburateur. 

Mvg Gio 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...