Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spanningsregelaar?


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Hoi, enkele weken geleden had ik een gesprongen koplamp, en klein lampje. Nieuwe lampjes gestoken en op t eerst e zicht alles ok. Daarnet gestart, met kickstarter en nadien lampen terug stuk. Willen verder rijden op groot licht maar die was bijna ook,onmiddellijk stuk. Achterlicht ook. Als ik meet krijg ik 0,5V op de lamp, als ik gas geef slechts 2 volt. Het is al een tijdje dat de lampen meegaan met de gas en verzwakken wanneer de pinkers branden.

defecte spanningsregelaar? Of iets anders? En hoe verklaar je het springen vd lampjes als er slechts 0,5 tot 2 volt over staat?

alvast bedankt!

Link naar reactie
4 uren geleden, nero zei:

Als de lichten meegaan met het gas kan het zijn dat je batterij ook stuk is. Meet eens voor de spanningsregelaar. 

Groetjes, nero. 

Daar dacht ik ook eerst aan. De batterij geeft 12,5V en ik kan steeds goed starten, ook na 2 weken stilstand. Nu ging het na de 2e elektrische start wel niet meer. Misschien toch ook daar eens voor kijken, is tenslotte bijna 10'jaar oud. 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Tomvdw zei:

Ik ben wel eens benieuwd, heb namelijk net hetzelfde probleem

Morgen wordt de regelaar geleverd. Ik zal het je weten te zeggen. Had jij geen pinkerprobleem? Al een nieuw pinkerrelais gestoken?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nieuwe spanningsregelaar en nieuwe batterij gestoken. Dat laatste was eigenlijk wel nodig, dat eerste weet ik niet. Koplamp gaat nog steeds wat op en neer met de gas en vermindert mee met de knipperlichten. Na starten en geven van eerste gas zie ik precies vonkskes in het koplamplicht, gaat er niet stuk van maar toch raar. 

Vreemd maar soit, rijdt goed, start prima en alles werkt.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 6 juli 2016 om 22:12, Wutsie75 zei:

Morgen wordt de regelaar geleverd. Ik zal het je weten te zeggen. Had jij geen pinkerprobleem? Al een nieuw pinkerrelais gestoken?

idd, ik had een linkerprobleem, en na een tijdje begonnen de koplamp, achterlicht en pinkerlampen het steeds opnieuw te begeven. heb een nieuwe spanningsregelaar gestoken en alle problemen van de baan nu

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...