Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip road 2.0 - PX 2015


robocop

Aanbevolen berichten

Dag vespa liefhebbers,

(Niet opnieuw hetzelfde topic hoop ik, aangezien ik toch al wat research heb gedaan op het forum zelf!)

Nu zit ik met een vraag over de uitlaat op de nieuwe px'en:
Bij de SIP road 2.0 zie ik onderstaande aansluiting niet op de uitlaat. Aangezien ik deze graag zelf zou willen aankopen en plaatsen vraag ik me af of dit enig probleem vormt?
Zo ja: wat dient er dan met deze "aansluiting" (geen idee waar dit voor dient, veronderstel EURO3 toestanden) te gebeuren? En wat zijn de alternatieven?
Zo nee:
Wat doe ik met deze aansluiting en

Dit is wat ik uit het forum kan opmaken. Thanks voor de hulp!

Olga39.jpg

Link naar reactie

:lol:  mijn gedacht !!!!

4 minuten geleden, jeansprint zei:

Demonteren en weggooien die handel! Jan.

 

Link naar reactie

Een verbrandingsmotor krijgt nooit 100% van het mengsel opgebrand tijdens de arbeidsslag. Dat wil zeggen dat een deel onverbrand mengsel in de uitlaat terechtkomt, wat erg slecht is voor de uitstoot/milieu. Door de hitte van de uitlaat kan dit onverbrande mengsel eenvoudig volledig opgebrand worden door zuurstof toe te voegen waar de uitlaat de cilinder uitkomt. Daarvoor dient dit systeem. Verse lucht in je uitlaat pompen!

 

Je kan dat alles inderdaad demonteren zonder schade aan de motor te riskeren, MAAR: denk aan je sproeierbezetting. Geen idee bij een PX, maar motoren die ermee zijn uitgerust hebben vaak hoofdsproeiers die een erg arm mengsel voorzien om de temperatuur hoog genoeg te houden in de uitlaat om het systeem naar behoren te laten functioneren. Als je de uitlaat vervangt voor een exemplaar met minder restrictie ga je je mengsel nog meer verarmen. Let op dat hij daardoor niet begint te pingelen. Voor je het weet zit er een gat in je piston.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 1 jaar later...
Op 10-10-2016 om 12:17, freshface zei:

Vraagje, mag je gewoon het gehele egr (groene deel op bovestaanden foto) systeem er af halen?

Of hoeft dit afgedekt te worden?

 

Volgens mij dek je het best af. De kleine aansluiting naar de rubberen slang van het 'groene deel' wordt je uitlaatje. Dit zal warm worden en warme lucht naar je motor blazen. Er liggen daar ook kabels...
Als je kan: dichtmaken.

Link naar reactie

Die ganse zooi erafsmijten!!  Is een soort bedenksel van piaggio om de euro3 norm te halen ... ( werkt eigenlijk voor geen hol!  )

maar tis t gedacht dat telt hé... woow er zit nu een katalysator op de px.. haha

Link naar reactie

Je moet niks dichtmaken hoor. Je zult merken dat op je nieuwe uitlaat geen gaatje zit waar die katalysator op past. Je kunt het ding (het volledige groene stuk op je foto) er dus gewoon van kegelen.

Ben wel benieuwd welke sproeier nu de juiste zal zijn. Wil ook mijn uitlaat vervangen, maar heb geen zin in getsjool achteraf.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...