Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VNB rijd enkel op choke


DWJ

Aanbevolen berichten

Een paar maand geleden heb ik een ongeval gehad met mijn Vespa VNB. Motorisch leek hij gelukkig nog in orde want ik heb hem nadien nog enkele malen gestart; één maal kickstarter en hij is weg. Nu dacht ik enkele dagen terug om eens een mini-ritje te maken in het straatje achter me maar toen kwam ik tot de conclusie dat hij na enkele meters vermogenverlies heeft en stilvalt... met choke open gaat het echter wel of als ik de opening van de luchtfilter afdek... Voor het ongeval reed hij zonder problemen. Aangezien ik momenteel weinig tijd heb om alles uit te dokteren en ook nog aan een ander project bezig ben dat voorrang heeft wou ik bij jullie eens informeren naar mogelijke oorzaken. Alvast bedankt.

Ik heb reeds:

Carburator (snel) proper gemaakt; Tank lijkt proper; Bougie is in goede staat

Link naar reactie

Carburateur niet geheel proper dus. Ik had ditzelfde ook met mijn PK. Waarschijnlijk het e.e.a. aan vuil in je sproeier. Wat ik te horen kreeg is dat als je de choke opentrek omzeil je een (of andere) sproeier en is dit het gevolg. Carb dus even goed uit elkaar halen (liefst ultrasoon) reinigen en weer in elkaar. Ook dat was mijn eerste fout. Reinigen alleen aan de buitenkant en geen oog hebben voor alle kanaaltjes... En snel proper maken is nooit echt goed proper... 

Link naar reactie

Als hij wel loopt als je de inlaat afdekt, dan ben ik bang dat je een iets groter probleem hebt. Hij zuigt valse lucht aan, wat als je de reguliere luchtinlaat afdekt met een goed werkende motor, dan valt ie uit. Je blok heeft een perfect mengsel nodig van brandstof en lucht. Normaal denk ik aan een keerring, maar omdat je gevallen bent, iets groters zoals schade.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...