Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gestolen lml star


Croughs

Aanbevolen berichten

Mijn lml is gisteren gestolen teruggevonden door de politie. Heeft in een sloot met water gelegen en er zou iets aan de versnellingen kapot zijn.. 

Buiten het carrosserie werk is dit nog te herstellen qua motor aangezien hij volledig in water heeft gelegen 

Link naar reactie

Alles is te herstellen, alleen is het verantwoord om het te doen.

Ik bedoel als de kosten hoger oplopen dan de waarde van de scooter, zou ik er niet aan beginnen.

Succes! Jan.

 

Link naar reactie

Is er iemand wat een ruwe schatting kan doen voor de herstelling?

Slot is kapot. Voorste spatbord is krom. 

Carrosserie werk beenschild is gedeukt

Wangen zijn gedeukt. Water in de motor gekomen 

Heb nu een bod van 450 zo mee te nemen met papieren. 

Link naar reactie

het hangt er maar vanaf wat je zelf kan en wil doen. Alles laten doen gaat je aardig wat kosten.

het stuurslot vervangen bijvoorbeeld is niet zo moeilijk maar je voorvork moet er uit dus daar ben je wel enkele uren mee bezig

het feit dat schakelen niet meer gaat heeft waarschijnlijk met je kabels te maken.

Link naar reactie

...en in welke staat wil je hem terug laten rijden? Hoe oud is de LML? Als hij pakweg 8-9-10 jaar oud is, krijg je daar in prima staat max 1500€ voor. Snel gerekend mogen je kosten om hem terug in die prima staat te krijgen dan niet hoger oplopen dan 1000€. Als je het niet zelf kunt doen en zien als een projectje, zou ik er niet aan beginnen...

Link naar reactie

Waarde goede staat 1500 euro?

Nieuwprijs 3000 euro - 21% btw ( want dat ben je kwijt als particulier en dat vergeten veel mensen ) = 2370 euro bij het buitenrijden van de garage.

Een voertuig van 2 jaar is 50% van zijn waarde kwijt 2370 : 2 = 1185 euro.

Elk jaar ( in dit geval 2 jaar ) erbij is 10% dat je aan waarde inboet dus 1185 - 10% = 1066.50 - 10% = 959.85 euro waarde die er nu nog rest.

Als je er zelf niet kan aan beginnen is deze scooter een totaal verlies, sorry voor de desolutie, maar dit is de realiteit.

Jan.

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, jeansprint zei:

Waarde goede staat 1500 euro?

Nieuwprijs 3000 euro - 21% btw ( want dat ben je kwijt als particulier en dat vergeten veel mensen ) = 2370 euro bij het buitenrijden van de garage.

Een voertuig van 2 jaar is 50% van zijn waarde kwijt 2370 : 2 = 1185 euro.

Elk jaar ( in dit geval 2 jaar ) erbij is 10% dat je aan waarde inboet dus 1185 - 10% = 1066.50 - 10% = 959.85 euro waarde die er nu nog rest.

Als je er zelf niet kan aan beginnen is deze scooter een totaal verlies, sorry voor de desolutie, maar dit is de realiteit.

Jan.

 

Jan,,

als ge zo berekent(en het klopt wel eigenlijk zenne) kom ik uw scooters wel kopen zenne .

Als ik de jaartallen van uw scooters bekijk en wat ze toen hebben gekost zal ik een geste doen en moet ge er niets bij opleggen :P

(grapje)

 

 

Link naar reactie

Dat klopt inderdaad maar geen enkel voertuig gaaat na 3 maand voor meer dan 21% goedkoper de deur uit... En dan gaan al die gts'en van 3 a 4 jaar veel te duur weg en vroeg de leasemaatschappij 2000€ te veel voor mijn vw passat cc na 4 jaar en 180000km. T is wat de zot ervoor geeft, en zeker bij dit soort scooters. 

LmL is uiteraard geen vespa en ik baseerde me op wat ik zag op 't internet. Conclusie blijft hetzelfde, als je het niet zelf kunt, niet aan beginnen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...