Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Raar geratel geluid motor


Masterfp

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn px motor maakt sinds kort een ratel geluid. Samen met een mede forum lid zijn we aan het zoeken. Maar we kunnen het geluid er maar niet uitkrijgen. Iemand ervaring mee? Bekijk het filmpje voor het geluid. Het geluid is dicht bij de cilinder. Qua rijden voel ik niets. Als ik gas loslaat hoor je het feller.

 

Groetjes Francesco

IMG_8929.MOV

Link naar reactie

Kan het ook zijn dat de krukaslager niet goed geplaatst is of niet vervangen is geweest? Of kan het ook zijn dat de krukas niet mooi in het midden is gecentreerd. Dat misschien de wang iets tegen de carter schuurt? Heeft iemand deze al voor gehad? Mvg  Gio 

Link naar reactie

Aan koppeling niet geraakt omdat ik te weinig kennis heb hiervoor (heb wel de haynes werkboek ma toch). Ik denk ook dat het probleem in de koppeling zit zoals hierboven gemeld werd ... zie onderstaande video: als ik mijn koppeling induw is het geluid eig weg, en als ik de koppeling loslaat is dit er weer. Koppelt ook wel stroef maar de vorige eig heeft er een nieuwe koppeling ingestoken dus dit zijn nog maar de eerste KM op de nieuwe (komt wel losser) 

kan verder rijden kwaad? Tis enkel het geluid.

 

groetjes en ne goe weekend

Francesco

IMG_8961.MOV

Link naar reactie

Demonteer alleen je koppelingsdeksel eens (opletten dat je de koppeling niet induwt terwijl je het deksel eraf haalt, anders kan de duwpen in het carter belanden, eerst de kabel lossen) en bekijk de binnenzijde van het deksel. Zie je hier krassen dan moet je waarschijnlijk wat dremelen. Controleer ook of je koppeling nog mooi vast zit. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
22 minuten geleden, nero zei:

Demonteer alleen je koppelingsdeksel eens (opletten dat je de koppeling niet induwt terwijl je het deksel eraf haalt, anders kan de duwpen in het carter belanden, eerst de kabel lossen) en bekijk de binnenzijde van het deksel. Zie je hier krassen dan moet je waarschijnlijk wat dremelen. Controleer ook of je koppeling nog mooi vast zit. 

Groetjes, nero. 

Ga ik morgen doen, hou je op de hoogte. Moge Haynes en het forum me morgen bijstaan en het geratel verbannen :D

Link naar reactie
10 uren geleden, Masterfp zei:

@Daan Er zit geen speling op het vliegwiel .. Maar als ik hem met de hand lichtjes draai hoor ik zo een tik dieper in de motor/koppeling .. (Zie onderstaande video)

IMG_8958.MOV

Ja heb het gezien maar omdat je geen gereedschap had, kon je dit misschien al uitvoeren...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...