Jump to content
Vespaforum.be

Vespatronic GS160


Bikerke

Recommended Posts

Ik heb ook een vraag over het aansluiten van een Vespatronic .

Ik heb zowel de ontsteking geplaatst als een nieuwe kabelboom (Wiring Loom SIP for conversion). De kleuren die van de Vespatronic komen zijn rood/blauw/Geel/ Wit-rood). Op het schema van de kabelboom staat enkel maar rood/geel/blauw/rood-geel. Aangezien ik geen batterij gebruik heb ik de gele draad niet nodig. De rode en blauwe heb ik verbonden met de HS-spoel. Ik kan de motor starten en terug stil leggen door de rode draad aan de massa te houden.

Welke kleur sluit ik aan op de rood-gele draad voor de verlichting? Ik meet geen spanning tussen massa en  de gele draad en massa en wit-rood draad...

De remschakelaar is ook vervangen!

Link to comment

@Frank: Ik vermoed dat je GS160 een batterij heeft? Dan moet je de remschakelaar niet vervangen (denk ik). Het moet er eentje zijn die in "rust" (ingeduwd dus) geen contact maakt. 

De roodwitte draad die uit de statorplate komt is juist voor de batterij te voeden, die hoef je niet te gebruiken! 

De gele draad gebruik je wel voor de verlichting. De blauwe draad die op de cdi toekomt dient ook als de massa voor de verlichting. 

Best gebruik je dit schema van vespatronic zelf (zie onderaan). 

Groetjes, nero. 

Vespatronic (3).pdf

Link to comment
7 minuten geleden, nero zei:

@Frank: Ik vermoed dat je GS160 een batterij heeft? Dan moet je de remschakelaar niet vervangen (denk ik). Het moet er eentje zijn die in "rust" (ingeduwd dus) geen contact maakt. 

De roodwitte draad die uit de statorplate komt is juist voor de batterij te voeden, die hoef je niet te gebruiken! 

De gele draad gebruik je wel voor de verlichting. De blauwe draad die op de cdi toekomt dient ook als de massa voor de verlichting. 

Best gebruik je dit schema van vespatronic zelf (zie onderaan). 

Groetjes, nero. 

Vespatronic (3).pdf

Thx Nero,

Ik had een batterij maar heb deze weg gelaten.

Wit-rood is niet aangesloten.

Het vreemde is dat ik tussen geel en blauw vanaf de statorplate geen spanning meet met draaiende motor!

Link to comment
  • 2 years later...

Even terugkomen op jouw topic, buiten de remschakelaar heb jij ook het contact vervangen zoals ze bij SIP adviseren of zit het originele contact er nog in?

Kom nu uit op aanpassen kabelboom, claxon (12v), remschakelaar, verlichting, accu.

Ben jij nog tegen zaken aangelopen qua aansluiten, kom namelijk veel verschillende aansluitschema’s tegen, vooral bij het contact.

Link to comment

Dat is duidelijk, originele “maak” remschakelaar kan dus blijven zitten, ben benieuwd, voordat ik 100eu extra uitgeef, of Bikerke idd het contact heeft vervangen of dat er een slimmigheid is om het originele contact te houden.

Link to comment

Ik blijf melding krijgen dat ik geen toegang heb om iets te posten...

Volgende poging:

Ik heb nog geen seconde spijt van de 12V-conversie (Thx Nero)

Mijn remcontact is vervangen (oude was defect). Als ik me nog goede herinner door een N-contact.

Ik heb normaal nog ergens een lijst liggen met alle bestelde onderdelen. Laat maar weten indien ik dit moet checken.

Mijn kabelboom is een 12-kabelboom van SIP.

De claxon is nog de 6V met nu wat meer volume :-)

Op het sleutelcontact gebruik ik enkel de twee uiterste standen.

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...