Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 125 touring 2015 upgrade


Easydeluxe

Aanbevolen berichten

Hey guys,

 

Ik wil me alvast verontschuldigen voor de rookie questions...Maar zelfs na uitgebreid de zoekfuncties te gebruiken zie ik het bos door de bomen niet meer.

Ik, mijn liefje en onze ritjes met de Vespa...It's a love affair. Zo erg dat we beslist hebben om van de zomer met twee op onze PX 125 touring op reis te gaan.

Dus, vermits we samen toch zo'n 165 kg wegen zonder bagage wou ik een aantal dingen upgraden. Maar de originele looks, daar wil ik afblijven.

 

Wat ik wil: 

-meer kracht (cylinder, uitlaat, carburator), maar géén racemachine die kei-veel lawaai maakt. Ik wil het ook goed hebben en betrouwbaar. Mag wat kosten, ik doe het liever ineens tegoei. Het moet er ook een beetje origineel uitzien (de uitlaat) Welke cylinder? DR? Polini? Iets anders? En wat is de allerbeste en betrouwbaarste combo met carbu en uitlaat?

-Betere vering/demping. We slagen met onze gezamelijke 165 kg wel eens door de vering achteraan. Wat is goed? Alleen achteraan of ook vooraan? Is het SIP huismerk goed? Of Bitubo? Is dat niet teveel "koersgerief"?

-Andere bandjes, de originele gaven niet echt vertrouwen. Wat is de beste band voor een PX met standaard velgjes die nogal geladen gaat toeren? Michelin?

Mille grazie!

Geoff

 

 

Link naar reactie

Ik ben ongeveer (met hulp) met zo'n zelfde klus bezig met mijn P200E uit 82. Komende zomer wil ik er 4 weken mee door Frankrijk gaan rijden (inclusief Alpen). Waar gaat die van jullie heen? 

Wat er bij mij aan gebeurt (of al is gebeurt) is:

- Nieuwe voorwiellagers

- Nieuwe balhoofdlagers + schalen

- Alle kabels vervangen

- Continental 3,50 x 10 whitewalls + nieuwe binnenbandjes (op mijn Suzuki DL 1000 V-Strom erg goede ervaring met dit merk en zelfs op mijn gazelle ligt dit merk wat ook erg goed bevalt)

- Nieuwe schokbrekers YSS van SIP (voor zit er al in, achter is besteld)

- Nieuwe koppeling (cosa2), oude was echt versleten (hoop ik) nog niet mee gereden maar voelt vele malen lichter aan 

- Nieuw schakelhuisje

- Zijstandaard (mocht een van de kabels losgaan dan heb je net iets meer ruimte onderweg)

- Sip Road 2 uitlaat (besteld moet nog gemonteerd worden)

- Nieuwe carburateur

- Nieuwe luchtfilter

Ik heb een heel lelijk Yankee zadel (wat wel lekker zit, mocht je interesse hebben mag weg voor weinig) vervangen door een origineel. Misschien dat ik hier na wat testritten voor de lange tochten van de zomer nog een schaap over span. 

Foto's van alle klussen staan op: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/409600/Vespa-P200E-projectje-1.html

Link naar reactie

Wij gaan naar noord Frankrijk / Normandië en dan naar de UK met een paar daagjes Londen.

Er moet toch een set up zijn waarmee je geen te grote toegeving doet aan de kwaliteit/betrouwbaarheid? Ik hoopte zelfs op meer betrouwbaarheid omdat het blokje minder moeite hoeft te doen? Zonder meteen een heel andere motor te steken.

Een 200, tja...dan koop ik liever ooit eens een tweede scooter bij denk ik...misschien een 200 rally vanhet zelfde bouwjaar als ik :) 

Anders moet ik gewoon de uitlaat vervangen door eentje zonder KAT en kijken of dat iets uitmaakt? De Vespa rijd en start eigenlijk heel heel goed. Hij komt alleen wat "adem" te kort als we er met twee op zitten...

Link naar reactie

Ik zou er vooral afblijven als je het betrouwbaar wil houden. Uitlaat vervangen door eentje zonder katalysator is inderdaad een goede optie. Wel niet vergeten de sproeiers en setup van de carburator ook aan te passen.

Als je echt voor tuning wil gaan, rijden er velen al jaren tevreden rond met een DR177. 

Wat betreft bagage : verdeel die goed over de scooter, niet alles op een rekje achteraan. Zo'n waterdichte zak/buis tussen je benen is handig, rekje vooraan voor kleine spullen. En je vriendin geen zware rugzak aangeven, als je relatie je lief is ;-)

( Vergeet vooral niet dat je een motorrijbewijs nodig hebt, mocht je nu gebruik maken van de Belgische uitzondering van het rijbewijs-B en 125cc. )

Link naar reactie

Met rugzak rijden zou ik sowieso afraden. Of je moet er alleen heel zacht spullen instoppen. Als je een schuiver maakt en gaat glijden wil je geen harde voorwerpen in je rug hebben want die kunnen funest zijn voor je ruggegraat!

Link naar reactie
Op 31-3-2016 om 09:19, pdvd zei:

 

ik zie dat er hier iemand whitewals heeft , ik heb al gehoord dat dit gevaarlijk rijden is.Ik zou dat ook steken, maar ze raden mij dat af, en toch als je er een reis meemaakt,levensgevaarlijk als het nat ligt.

Link naar reactie

ik zie dat er hier iemand whitewals heeft , ik heb al gehoord dat dit gevaarlijk rijden is.Ik zou dat ook steken, maar ze raden mij dat af, en toch als je er een reis meemaakt,levensgevaarlijk als het nat ligt.

Link naar reactie

Wat is er gevaarlijk aan whitewalls als het nat is? Ik rij op het zwarte gedeelte van de band niet op het witte. Enige nadelige van Conti's K62 is de prijs. De whitewall is exact dezelfde band als de normale K62 alleen dan met een andere kleur zijkant: http://www.conti.nl/motor/scooterbanden/k-62/#technisch

Schwalbe's hebben echter wel een slechte reputatie, maar niet alleen de whitewalls: https://www.facebook.com/groups/330693193724049/

IMG_20160116_144405379.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, IvesWesp zei:

ik zie dat er hier iemand whitewals heeft , ik heb al gehoord dat dit gevaarlijk rijden is.Ik zou dat ook steken, maar ze raden mij dat af, en toch als je er een reis meemaakt,levensgevaarlijk als het nat ligt.

Ik ben ook wel benieuwd naar waarom de whitewalls gevaarlijk zijn met nat weer. Ik rij niet op whitewalls maar dit heeft puur te maken met dat ik whitewalls niet zo mooi vind.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...