Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop nieuwe Vespa


kimsamsara

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen,

Ik zou graag mij een allereerste Vespa ooit willen aanschaffen en heb hier al heel wat informatie opgestoken.

Ik woon in Antwerpen en heb gezien dat Vespas Cras hier wel eens over de tongen gaat, iemand daar ervaring mee bij de aankoop van een nieuwe ?

Verder heb ik ook geïnformeerd bij verschillende dealers en daar zaten kortingen tot 12% bij. Deze waren wel niet in de provincie.

Weet er iemand welke dealer in het Antwerpse kortingen geeft van 10% ? Op de Vespa zelf uiteraard eventueel één die moet besteld worden. (voor stockmodellen krijg je soms wel 10% korting maar heb nog geen in stock gevonden die ik wil)

En daarbij dan ook nog een "normale" service geeft, dus zijn korting niet op één of andere manier wil "terugverdienen".

En ik zou gaan voor een Primavera 125cc in witte kleur. Met of zonder ABS weet ik nog niet, graag ook hier jullie mening over of dit de meerprijs waard is.

Graag jullie ervaringen, reacties en/of tips !

Mij deftig voorstellen zal ik doen met de nieuwe Vespa op foto uiteraard ! ;)

Alvast bedankt !!

Link naar reactie
12 minuten geleden, kimsamsara zei:

En daarbij dan ook nog een "normale" service geeft, dus zijn korting niet op één of andere manier wil "terugverdienen".

temptation island niveau alert!

Link naar reactie

Ik persoonlijk zou vooral letten op de service die je krijgt bij een dealer en of ik nu bij dealer X 150€ meer moet betalen dan bij de Y dat laat me koud. Een goede betrouwbare service achteraf is voor mij van groter belang dan enkele € minder te moeten betalen en ik rij met veel plezier elke keer 45km naar mijn dealer wanneer dit nodig is.

Ik lees her en der genoeg fratsen hier op het forum ...sommige mensen laten zich jammer genoeg echt voor de gek (onwetend) houden .

Zoals Geertvespa al aangaf kies zeker voor een officiële dealer !

Enfin... . denk er goed over na  en succes met je aankoop !!

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Fendt 4 life zei:

Zoals ik zei is het mijn eerste Vespa dus heb geen ervaring met dealers.

Die Vespas Cras is geen officiele dealer ? En dus geen goed keuze voor de aankoop van een nieuwe Vespa ?

Ik persoonlijk zou vooral letten op de service die je krijgt bij een dealer en of ik nu bij dealer X 150€ meer moet betalen dan bij de Y dat laat me koud. Een goede betrouwbare service achteraf is voor mij van groter belang dan enkele € minder te moeten betalen en ik rij met veel plezier elke keer 45km naar mijn dealer wanneer dit nodig is.

Ik lees her en der genoeg fratsen hier op het forum ...sommige mensen laten zich jammer genoeg echt voor de gek (onwetend) houden .

Zoals Geertvespa al aangaf kies zeker voor een officiële dealer !

Enfin... . denk er goed over na  en succes met je aankoop !!

 

 

 

Link naar reactie

Officiële dealer of niet (die heb je enkel nodig in geval van garantie, maar dan heb je hem ook écht nodig). Een garagist moet zijn brood verdienen. Ofwel doet hij dat door winstmarges te rekenen op de verkoop van nieuwe voertuigen, ofwel door zijn uren door te rekenen, ofwel door je te belazeren waar je bij staat. Een eerlijke garagist die je veel korting geeft én goedkoop is in service bestaat niet (of zeker niet lang)

Link naar reactie

idd te goedkope dealers die je onderhoud doen kijken minder naar de piaggio normen en vereisten ! achteraf word goedkoop duurkoop die dealer kan lekker sleutelen eraan terwijl jij de rekening betaalt! en maar denken tis een dealer die mannen weten alles ! heb het meegemaakt en vind dat er sommige dealers niet de normen opvolgen die piaggio beschrijft in de handleiding! dus ik doe zelf mijn onderhoud ben ik 100% zeker dat er verse en de juiste vloeistoffen worden gebruikt die piaggio aangeeft! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...