Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro Basso, twee voor de prijs van eentje...


yag

Aanbevolen berichten

Moeilijk te zien, maar het lijkt toch roest op spatbord en billen. Bij een 53'er moeten die eigenlijk aluminium zijn. Van beide vespa's kloppen de zadels niet (beugel en veren horen chrome te zijn en hebben een andere bolling. Bij de ene klopt het achterlicht niet en bij de andere is het duidelijk repro. Net zoals de koplampranden en teller.

Persoonlijk ben ik geen fan van PX blokken onder wideframes, maar dat kan voor iemand anders net een meerwaarde zijn.

Al bij al lijken zo goed als alle originele waardevolle onderdelen specifiek aan het '53 model te ontbreken. Voor een purist of als investering een absolute no-go. Als het puur te doen is voor de looks en om af en toe eens verder dan de kerktoren te rijden... waarom niet. Zelfs al zijn ze niet origineel gehouden, kan je de eigenaar(s) moeilijk van slechte smaak betichten.

Ik ken de vraagprijs ook niet. Als een FB in die staat, maar volledig origineel zo'n 6000 euro moet kosten, zou ik aan deze (per stuk) misschien de helft geven. Of nee... ikzelf zou het er niet aan geven ;-)

 

ik zie nu pas die rare stukken plaatwerk onderaan het beenschild. Wat zou daar het verhaal achter zijn?... ziet er niet oké uit.

 

 

aangepast door dmi
  • Like 1
Link naar reactie

Ja, ben het verhaal is aan het opvragen en de prijsrichting, mijn gevoel is een goed gesmeerde aan en verkoop platform om hier en daar nog een beetje centen te verdienen. Als ze dan toch zo in orde zijn, waarom ze verkopen. Het rare is dat ze omgebouwd zijn met de zelfde look.

 

kurt

Link naar reactie
1 uur geleden, roufio zei:

volgens mij zijn dat omgebouwde acma's 

Volgens mij heb je 100% gelijk. Dan kloppen plots wel veel meer onderdelen trouwens.

Link naar reactie

En een ongebouwde acma heeft dan natuurlijk veeeeeel minder te zeggen als een echte FB, als ze de moeite nog niet doen op de aanweizingen weg te werken, waarmee zijn ze dan mee bezig.

 

Wat zijn ze dan waard, de prijs van het oud eizer?

 

kurt

  • Like 1
Link naar reactie

Voor mij ook duidelijk een ongebouwde acma. Met verschillende ontbrekende onderdelen. Het plaatje zie je nog hangen op binnenkant beenscherm. Op dit plaatje staat serienummer. Dan weet je onmiddelijk van welk jaar hij is. Is de originele motor er nog bij? Hier staat dezelfde nummer op. Ook vloerstips en kilometerteller zijn niet juist. Dan is een volledige originele acma veel meer waard dan dit samenraapsel. Als verzamelobject waardeloos voor mij  Voor deze bedragen zou ik nog wat verder zoeken  

 

Link naar reactie

leuke scooters als je iets leuk wil om regelmatig mee te rijden en mee te kunnen met het verkeer. De waarde ervan is, volgens mij, echter veel minder dan wanneer deze origineel gebleven waren.

Link naar reactie

Een man (Luc) van VC Meeuwen heeft precies één van de twee gekocht. Zag hem juist pronken op Vespa & Lambretta worldwide

https://www.facebook.com/groups/Scooteringcontacts/?fref=nf

Link naar reactie
13 minuten geleden, Mokonzi zei:

Een man (Luc) van VC Meeuwen heeft precies één van de twee gekocht. Zag hem juist pronken op Vespa & Lambretta worldwide

https://www.facebook.com/groups/Scooteringcontacts/?fref=nf

Correctie: Niet noodzakelijk van VC Meeuwen. Te snel conclusie getrokken op basis van een foto op facebook

Link naar reactie

Klopt,  de koper heeft er 4300 voor betaald. een goede deal voor de verkopende partij m.i.. Het is mooi van ver, maar zou hem wel eens in het echt willen zien. vooral de whitewall randen ogen me een beetje curry aan.

Link naar reactie
23 uren geleden, Mokonzi zei:

Een man (Luc) van VC Meeuwen heeft precies één van de twee gekocht. Zag hem juist pronken op Vespa & Lambretta worldwide

https://www.facebook.com/groups/Scooteringcontacts/?fref=nf

Nu pronkt hij er nog mee, tot hij van verschillende kenners te horen krijgt wat hij gekocht heeft...

aangepast door JPU
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...