Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stuurslot / contactslot px 125 (2008) vervangen


Jans Thomas

Aanbevolen berichten

Hi, 

Een jaartje geleden mijn eerste 2ehands px gekocht en nu besloten om de drie cilinders (sloten te vervangen) want ik had alleen nog een reserve sleutel en die past niet optimaal dus neem zekere voor het onzekere...

Zadelslot en handschoenenkastje geen probleem, maar bij het stuurslot ging het mis. Wilde de zwarte kap (met 4 draden) verwijderen vanaf de voorkant maar dat brak af :o)

Nu heb ik bijna alles gedemonteerd, maar het metalen element krijg ik er niet uit, (volgens deze handleiding zou dit er makkelijk uit moeten kunnen komen http://papavespa.blogspot.be/2011/10/hoe-een-contactslot-verwijderen-how-to.html maar het komt maar een klein stukje naar voren..), zie bijgevoegde foto.

Wie weet hoe ik dit ijzeren stuk er toch uit kan krijgen? 

Vervolgens denk ik dat ik zoiets als deze set nodig heb  https://www.beedspeed.com/vespa-steering-lock-p-3853.html?osCsid=29ljmj9aspavodn05e11num094

Hier zit echter een klein metalen stripje bij (zie rode cirkel op foto,deze viel ook uit slot bij demonteren vandaag)

Wie weet waar/ hoe dit onderdeel gemonteerd moet worden?

Alvast super bedankt voor de tips!

Thomas

 

 

 

 

 

20160304_235357.jpg

Knipsel slot2.jpg

Link naar reactie

Dat ijzeren blokje kan er uit door je voorvork te laten zakken.  Je kan dit eigenlijk laten zitten en je nieuwe slot hierop gebruiken.

Het ijzeren stukje/plaatje is een veer. en komt tussen de alu bus met zwarte ring (met tekst on,off,...) en je frame.  Het zorgt er eigenlijk voor dat je cylinder er niet vanzelf uit getrokken wordt.

Succes

Erik

Link naar reactie

Bedankt Fireball. Zo ga ik het proberen.

Inderdaad, het ijzeren blokje dat er niet uitkomt, kan blijven zitten, want daar is in principe niks mis mee.

Het enige onderdeel dat echt kapot/ gebroken is, is de zwarte schakelaar met draden (2 op de foto, maar 4 in mijn geval, ook te bestellen)

Ik laat nog even weten of het lukt.

grtjs

Thomas

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...