Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Einde px?


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Als je informatie klopt dan vrees ik het ergste en met alle huidige door de EU opgelegde milieu regeltjes lag/ligt dit natuurlijk al in de lijn der verwachting.

Ik zou het wel erg jammer vinden als daarmee ook de handgeschakelde techniek verdwijnt, maar wellicht vervangt Piaggio het tweetakt hart voor een viertakt en blijft hiermee toch een beetje ziel en zaligheid behouden. De tijd zal het ons leren in ieder geval.

 

Link naar reactie

Ze zijn alleszins niet van plan om onder de PX'en 4-takten te steken zoals bij LML maar willen zich verder focussen op de 'plastieken' modellen... :-(

Langs de andere kant, zeg nooit nooit bij Vespa :-)

Link naar reactie
11 uren geleden, Wutsie75 zei:

Ze zijn alleszins niet van plan om onder de PX'en 4-takten te steken zoals bij LML maar willen zich verder focussen op de 'plastieken' modellen... :-(

Langs de andere kant, zeg nooit nooit bij Vespa :-)

Zal wel jammer zijn, want dan gaat er wel een behoorlijke doses charme verloren in mijn ogen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Klopt helemaal, heeft ook in diverse motorbladen gestaan. Dit is het laatste jaar... zegt men... FUCK DE EU MET HUN ***REGELTJES!

Link naar reactie

Misschien stoppen ze wel met de PX-en omdat de verkoopcijfers niet meer zo "denderend" zijn. en men tegenwoordig te "lam" is om te schakelen ;)

Het draait tegenwoordig natuurlijk allemaal om de "omzetten" en dan valt de PX natuurlijk uit de boot, wegens de grote vraag naar "automaten".

Link naar reactie
Op 11 maart 2016om19:57, vespadiverso zei:

Sjieke start voor een nieuw topic: Ik heb gehoord... ... .

En wie was uw bron???

Er wordt zoveel gezeverd dat sommige dingen een eigen leven gaan leiden.

Als je iets gehoord hebt, geef dan tenminste uw bron weer, en niet van uw buurman hé.

Mocht het mijn buurman zijn had ik het hier niet gepost. 'T was bij de vespadealer. Omdat de emissienorm niet meer kan gehaald worden.

Link naar reactie

Tja dat zat er aan te komen hé,,,ik vermoed dat ge binnen een paar jaar geen 2t meer kan inschrijven en dat ge zult gebannen worden uit verschillende grote steden...maar 2t volledig verbieden zie ik nog niet gebeuren,,,en euhmm er zullen vele van gruwelen,maar elektrisch rijden gaat ge ook niet kunnen tegenhouden in de scooterwereld,dat gaat ook alweer een gewenning worden ( lees de soapserie tussen de classic en de plastic) ;),,,,hmm misschien moet ik eens nen hybride beginnen bouwen.

CHEERS

Link naar reactie

Een paar weekjes terug heb ik gereden op zo'n electrische BMW scooter. Okay... saai ogend, plastic, niet schakelen... maar wat een koppel en een trekkracht! Echter charme... ho maar en daarom rijden we Vespa.

Link naar reactie

Wat gaat dat geven in de toekomst voor onze oldtimers , mag ik hopen en mogen nog veel jaren mag rondbollen . Het moet zeker alleen wat centjes kosten , en voor de rest kijkt niemand naar de EU normen  . Wat er nu is   (bestaat)  kunnen ze van de baan halen ??

Mvg Gio

Link naar reactie

En je hebt ook nog zoiets als Alkylaatbenzine, maar dat word wel duur rijden dan. En ook hiermee voor de uitstoot norm niet gehaald natuurlijk.

De milieuzone die voor Amsterdam opkomst is maakt geen uitzondering voor klassieke brom/snorfietsen, en alles met een bouwjaar ouder dan 2009 gaat geweerd worden in de binnenstad! Al die politici zijn compleet verrückt!

Dit soort milieuzone's is trouwens ook goed voor de lokale middenstand, men wil/kan op deze manier de stad niet meer fatsoenlijk in of de parkeer/openbaar vervoer kosten zijn hoger dan de online verzendkosten. Dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

Groeten,

Rik

Link naar reactie

Euronormen... tsss. Europese regelmakers... ga eens in Azië / Afrika kijken. Daar zitten ze nog in een ander tijdperk als het over uitstoot gaat... Uitstoot is een mondiaal en globaal probleem, dat niet stopt aan de Europese buitengrenzen. Globale normen en anders kunnen ze er beter mee ophouden. Wij hier een minimale uitstoot nastreven en in de andere veel grotere delen van de wereld blazen ze gelijk wat de lucht in... zinloos Europa.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Vandaag in Torhout is VESPA shop binnengestapt omdat ik er toevallig langsreed. De zaakvoerder (heel vriendelijke dame trouwens)  had nog 1 px op voorraad staan, 4 in bestelling waarvan van 2 de leveringsdatum bekend is, de 2 andere is ze niet zeker of ze nog worden geleverd... Waar rook is is dus weldegelijk vuur :(

Link naar reactie

Nee hoor...

Piaggio probeert een Euro 4 blok te maken voor de PX.

http://iltirreno.gelocal.it/pontedera/cronaca/2016/06/11/news/vespa-piaggio-tenta-di-salvare-la-storica-px-1.13639033


PONTEDERA. The fight to avoid extinction is not a prerogative of human beings or animals. But also of objects or, in the specific case, of a product which over the years has made famous Piaggio . The Vespa Px , in fact, is (ideally) trying not to disappear in front of the "spectrum" of Euro 4 legislation that will become compulsory in effect since the beginning of 2017.

From "phased out" ... Two months ago, the Vespa model born in the eighties had been declared "in phased out", eliminated by the end of the year. At least that was leaked from around the Piaggio suppliers. The motivation brought by the leaders was economic: too expensive to adapt the Euro 3 engine to the more stringent rules for emissions called Euro 4. An order which had aroused amazement, both the story drawn from Px universe Piaggio, both production volumes anything but to be thrown away: between 3,500 and 4,000 vehicles per year. The discontent among the workers and their representatives, for this strategic decision of the company had spread across departments and desks of the union headquarters: "You see? Piaggio still reduces the volumes to be achieved in Pontedera".

... To the rescue attempt. Instead, a few weeks ago came a sort of twist that could eliminate an end the existence of the Vespa PX. The technicians, in fact, are working to try to make an engine intended for this model which since 1977 has far exceeded the three million copies sold. Until now, the beginning of 2016 to today, however, have been sold 543 between the models 125 and 150. But the challenge is to create an efficient and competitive engine with a fierce market, driven by good volumes compared to 'Last year. A situation that also concerns other vehicles, including, there would also be the Bee Tm.

New model. End averted or at least delayed if not will find the right features to continue a long tradition. All while Piaggio is preparing a new model to be built abroad on which is subject to strict confidentiality.

Link naar reactie

Piaggio maakt niet anders dan 4 takt motoren die onder tientallen modellen passen, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze bij Piaggio voor 1 model een uitzonderlijk ander type motor gaan maken.

Bajaj maakte al een 4takt motor die paste in een klassiekerig vespaframe eind jaren negentig en LML deed het hen tien jaar later op hun manier na... maar dat waren destijds bedrijven die teerden op dat ene model.

soit, grove korrel zout - ik verwacht eerder een moderne vespa met een px badge op dan een klassieke px met een unieke motor

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...