Roele Geplaatst: 21 februari 2016 Delen Geplaatst: 21 februari 2016 Ik ben bezig een wideframe motor vgl1m motor te reviseren, als ik de keerringen van de krukas en de lagers van de krukas in het carter monteer steken de lagers een klein beetje uit. Ik heb de origninele keerringen gemeten en de kraagdikte met smeerkanaaltje is van de originele 0,8mm dik en van de nieuwe die ik besteld heb 1,1mm Iemand vertelde me dat ze soms het smeerkanaaltje plat kloppen van de keerring zodat ze dunner worden en de lagers niet meer uitsteken in het karter. Is dit nodig of mag ik de nieuwe keerringen gewoon monteren, ik weet niet of mijn carterhelften mooi gaan toe kunnen als ik de krukas monteer. Link naar reactie
wago Geplaatst: 21 februari 2016 Delen Geplaatst: 21 februari 2016 He Roele, Ben je zeker dat je de juist hebt? wat betreft smeergaatje in de keuring, zou ik deze zeker niet toekloppen! heb je foto? Link naar reactie
Roele Geplaatst: 21 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2016 Ik heb wel de juiste, maar het oude type is achteraan plat en vooraan een boordje en het nieuwe type is een geperst smeerkanaaltje. De lagers zaten al dicht tegen de krukas toen ik de motor open gemaakt heb, daarom weet ik niet of de carterhelften gaan dichtkunnen Link naar reactie
wago Geplaatst: 21 februari 2016 Delen Geplaatst: 21 februari 2016 Ik zou dan ook idd de keerring plat kloppen, maar weet dat deze dan in dia vergroot! dus vijlen naar de juiste dia. kogellager moet gelijk met carter zitten, want anders ga je deze idd niet dicht krijgen. Greets Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.