Jump to content
Vespaforum.be

Dikte keerringen krukas

Roele

Recommended Posts

Ik ben bezig een wideframe motor vgl1m motor te reviseren, als ik de keerringen van de krukas en de lagers van de krukas in het carter monteer steken de lagers een klein beetje uit.

Ik heb de origninele keerringen gemeten en de kraagdikte  met smeerkanaaltje is van de originele 0,8mm dik en van de nieuwe die ik besteld heb 1,1mm

Iemand vertelde me dat ze soms het smeerkanaaltje plat kloppen van de keerring zodat ze dunner worden en de lagers niet meer uitsteken in het karter.

Is dit nodig of mag ik de nieuwe keerringen gewoon monteren, ik weet niet of mijn carterhelften mooi gaan toe kunnen  als ik de krukas monteer.

Ik heb wel de juiste, maar het oude type is achteraan plat en vooraan een boordje en het nieuwe type is een geperst smeerkanaaltje. De lagers zaten al dicht tegen de krukas toen ik de motor open gemaakt heb, daarom weet ik niet of de carterhelften gaan dichtkunnen

DSC05857.JPG

DSC05858.JPG

DSC05861.JPG

Ik zou dan ook idd de keerring plat kloppen, maar weet dat deze dan in dia vergroot! dus vijlen naar de juiste dia.

kogellager moet gelijk met carter zitten, want anders ga je deze idd niet dicht krijgen.

Greets