Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kickstarter van mijn Vespa gl


Maranoa

Aanbevolen berichten

Kunnen jullie me helpen met dit probleem,heb een nieuwe kickstarter geplaatst maar die staat hoger dan mijn vorige,de aanstootblokjes in de motor zijn nog intact.

Link naar reactie

Oké ik ga morgen nog eens een mailtje sturen naar maskes want hij beweerde dat dit de juiste zou moeten zijn die hij op zijn vgla plaatst? Alleszins bedankt al voor de hulp 

mvg,

thomas 

Link naar reactie

Gisteren avond nog een mail gehad van Maskes en dit zou moeten passen ze hebben het zelf op een Carter gemonteerd om dit te eens te bekijken en het zou normaal zijn, moet wel zeggen dat die mensen zich inzetten om dit opgelost te krijgen 

Link naar reactie

Op het foto te zien zijn ze niet het zelfde . Als je onderaan de tanden kijkt zie je het rand niet het zelfde lijn hebben. Bij het bovenste kickstarter  vanaf de tweede tandjes van rechts bekeken , zie je ze  schuin gaan aan de zijkant . En die andere vanaf de derde tand schuin gaan . Maar zeer duidelijk niet het zelfde qua uitzicht . Grt Gio  

Link naar reactie

Beste gio,

ik heb dit ook zo uitgelegd aan Peter van maskes maar die zei mij dat dit geen belang maakt voor de stand van de kickstarter,maar dat vermijdt dat de primaire tandwiel niet tegen de tanden van de kickstarter zou komen, dit hoor je als de motor draait en je tegen de kickstarter komt dan krijg je dat getik of gekraak.dit is de uitleg die ik gekregen heb maar ben er ook nog niet van overtuigd 

grtz,

thomas

Link naar reactie

Dit is een indicatie dat het niet de juiste is maar het heeft idd niets te maken met de hoogte van de kickstart in rust, wel met de "diepte dat men de kickstart kan naar beneden duwen. 

Is je oude kickstarttandwiel versleten (tanden krom waar de kickstart over gaat) of is de las gelost?  Anders zou ik de oude terug plaatsen. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Nee Nero de tanden zijn nog goed, juist ter hoogte waar de dichting zit heeft hij een lichte uitslijting,waardoor bij het warm draaien van de motor dat hij een beetje olie verlies heeft en nu hij open lag is het ideale moment om dit dus op te lossen.

grtz thomas

Link naar reactie

Idd Daan een slechte reproductie, ik had nog een motor liggen waarvan de kickstarter nog bruikbaar en goed was, we hebben er dan deze ingestoken en hopelijk zijn er geen lekjes te bespeuren.

mvg,

thomas

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...