Ga naar inhoud
Vespaforum.be

sip scootershop


gtsSS

Aanbevolen berichten

Beste Nero als je commentaar wilt leveren doe dat dan in het Nederlands want ik begrijp geen snars van wat je allemaal zegt.Maar als ik zo tussen de regels Door lees reageer je negatief over hoe ik een bedrijf als Sip ervaar. Volgens mij stel ik een vraag in het algemeen over wat de ervaring hier op deze site is van dit bedrijf. Aan alle reacties te lezen is niet iedereen er tevreden over waar ik mij zoals je misschien begrepen hebt bij aan sluit. Overigens heb ik geen oud hok maar een gts 300 supersport. Dus jouw verhaal gaat niet helemaal op. Ik laat het hier verder maar bij want als ik mij verbaal zo zou gaan gedragen als jij doet doe jij vannacht waarschijnlijk geen oog meer dicht held!!!!!

Link naar reactie
1 uur terug, gtsSS zei:

 Ik laat het hier verder maar bij want als ik mij verbaal zo zou gaan gedragen als jij doet doe jij vannacht waarschijnlijk geen oog meer dicht held!!!!!

Ge moogt me altijd een pm'en, geen probleem... 

In uw eerste 6 post's gebruik je 5 maal het woord "klote", dit zegt meer over u dan over sip. Slaap lekker! :)

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Reageer maar niet meer op mijn posts dat lijkt mij het beste als je toch niet serieus kunt zijn en je frustraties op anderen op dit forum moet botvieren.  Een ding staat voor mij vast ik bestel nooit meer wat bij sip ik dacht dat dat mijn goed recht is. Overigens heb jij nero ( een naam die je eer aan doet ) totaal geen idee wat er allemaal aan dit hele verhaal vooraf gegaan is. Dus bemoei je lekker met je eigen zaken en val mij niet lastig met dom commentaar. ... .

Link naar reactie

Weet je wat me hier ergert... De onbeschofdheid van sommige mensen! Om een of andere reden vind ik een Vespa en onbeschofdheid niet samen gaan. Vespa straalt in mijn ogen sympathie en een samenhorigheidsgevoel uit dat afstamt uit de Italiaanse cultuur... maar dat is mijn persoonlijk gevoel natuurlijk.

Ik wil wel even vermelden dat dankzij shops zoals Sip de Vespa nog zo actueel is. Het is ook dankzij mensen zoals Nero dat ik op dit forum al ontzettend veel info heb kunnen vergaren. Gewoon door te lezen. Niet door te vloeken. En tjah dat je daarvoor in Duitsland moet bestellen dat kan nu eenmaal communicatieproblemen geven. En ok de kwaliteit is niet altijd top bij Sip daarom bestel ik ook meestal elders. 

Maar hey! Als je op,een vespaforum afkomt met woorden als 'een oud hok', mensen met kennis van zaken hier ligt af te zeiken en ligt te zagen over fout geschreven Nederlands  dat je zelf amper machtig bent, dan zouden ze gewoon je Vespa moeten afpakken en je een Flandria moeten geven! Die handleiding is in t Nederlands en je zou er misschien nog iets van kunnen leren.

Het draait om stijl! Een attitude! En die Vespa-stijl: die heb jij zeker niet! 

 

Link naar reactie

Gelukkig krijg ik genoeg reacties van mensen die het geheel met mij eens zijn. Die enkele die dan partij kiest voor een dom element die mij openlijk hier op dit forum voor klein kind van 5 en nog meer rare dingen loopt uit te maken boeit mij eerlijk gezegd niet.  Ik heb alleen maar frustraties geuit over de gang van zaken bij sip en gevraagd naar ervaringen van mede forumers logisch als je geld betaald wat zoek raakt! Dat er dan lieden zijn die persoonlijk gaan worden die zijn gewoon zielig. Ik ben bij sip een maand bezig geweest met een artikel. Heb 30 mailtjes gehad die allemaal automatisch gegenereerd zijn enz enz enz dan zeg ik en dat vind ik nog steeds dat ik het een klote bedrijf vind. En met mijn mening krenk ik hier niemand persoonlijk. Sta daar maar even bij stil voor je die halve gare bijvalt.

Link naar reactie

Normaal gezien reageer ik niet op onzin zoals hierboven, maar iemand die Nero een "halve gare" noemt kan men beter de toegang tot dit forum ontzeggen. Ik denk dat mijnheer gstSS zijn punt ondertussen wel duidelijk heeft gemaakt. Als ik niet tevreden ben van een zaak/website dan doe ik daar geen aankopen meer, maar ik blijf daar geen gal over spuwen. Er zijn andere websites en zaken waar je onderdelen kan krijgen, koop daar dan je onderdelen.

@PatRatlnSpee, prachtig antwoord.

Link naar reactie
37 minuten geleden, stefpa zei:

 maar iemand die Nero een "halve gare" noemt kan men beter de toegang tot dit forum ontzeggen. 

 

Of die kent Nero persoonlijk :-)))

grapje he, vooraleer ik hier een kind van 5 genoemd word...

 

Soit, popcorn tijd.

 

 

Link naar reactie

"Quantité négligeable" zoals ons bomma zaliger steeds wist te zeggen :lol:

Link naar reactie
Op 3 februari 2016om09:52, gtsSS zei:

Heb 30 mailtjes gehad die allemaal automatisch gegenereerd zijn enz enz enz dan zeg ik en dat vind ik nog steeds dat ik het een klote bedrijf vind. En met mijn mening krenk ik hier niemand persoonlijk. 

Wat hij zegt is perfect waar. Je kan het niet eens zijn met iemands taalgebruik, maar dat maakt het nog geen belediging. 

Nero valt hem zonder reden aan op een erg persoonlijke manier. Je kan dan veel posts hebben en veel bijdragen aan het forum. Dat was gewoon een érg stomme zet van hem. Als ik Nero was, en hier de volwassene wou zijn zou ik mijn verontschuldigingen aanbieden. Hier of via PB. Daar doe je niets fout mee. 

 

Ontopic: vergis jullie niet. Het heeft niets te maken met SIP of andere webshops dat vespa actueel blijft. Het is een simpel regeltje van vraag en aanbod. Als mensen blijven rijden, blijven de onderdelen gemaakt worden. NOOIT andersom. 

Je kan het ook zo bekijken: het is dankzij bedrijven als SIP die te veel slechte kwaliteit onderdelen verkopen, dat meer en meer mensen een degout krijgen van Vespa, of eraan te sleutelen. SIP is, zoals ik al zei uit zijn voegen gebarsten door een commercieel gedreven bedrijf te zijn ipv een passioneel gedreven bedrijf dat past bij die vespa cultuur. Dat is het grote verschil met bv. Maskes. En Maskes is het perfecte voorbeeld dat een passioneel gedreven bedrijf ook een commercieel succes kan zijn. 

 

last but not least... Ik plaatste mijn eerste online bestelling nu ongeveer 25 jaar geleden, samen met m'n pa op het moment dat internet nog een grote uitzondering was in België... en al zeker in de woonkamer. We moesten toen nog inbellen met de modem, en van webshops die we nu kennen was er geen sprake. We bestelden een afstandsbediening voor onze RC vliegtuigjes in Amerika. Die is nooit aangekomen. Ergens was er iets misgelopen. In de loop van de komende 25 jaar heb ik misschien met een gemiddelde van 2 online bestellingen per week behoorlijk wat ervaring opgedaan met online shoppen. En toch gaat er regelmatig iets mis. Betaalsystemen veranderen (iDeal niet beschikbaar in België zonder dat je het weet en op het icoontje van je eigen bank klikt, online banking plots met barcode scannen, sommige shops vragen voor extra verificatie van creditcard, vanuit azië accepteren ze soms enkel Western Union etc.). Shops kunnen slechte registratie hebben van betalingen (ook ervaring mee). Het loopt gewoon soms mis, en dat ligt bijlange niet altijd aan de koper. In het geval van SIP merk ik dat ze vaak problemen hebben met hun servers (website plat, erg traag laden etc.). Dat soort toestanden zijn nefast voor online betalingen, dus ik geloof perfect dat SIP daar vaker problemen mee heeft.

Link naar reactie

Tot nu toe heb ik goede ervaringen met SIP, bestellingen zijn keurig op tijd in huis en ook qua pasvorm tnt. niks te klagen (moet ik wel zeggen dat ik nog geen echt technische onderdelen besteld).

Wel moet je goed lezen (het liefst in het Duits) en een belletje doet wonderen.

En de boze jongens moeten maar even handjes schudden en biertje drinken!

Link naar reactie

als ik da zo lees geef ik den milf nero wel een beetje gelijk ,als sip er niet was  waren er toch veel minder  geknetterende 2 takten die onze aardbol vervuilen :) gts ss  als ge sip nie goed vind bestel daar niets meer!gts ss  het hoort niet op een forum van die vettige woorden .daarmee vind ik dat jij dat zo een beetje toch uitlokt ! 

@ nero toen jij uit de bocht kwam om te reageren op de topic hoop dat je niet bent uitgegleden met u vintage .lol kunt ge weer lekker onderdelen bestellen bij sip hahahaha.

Link naar reactie

Beste,

ik heb al op 3 plaatsen bestellingen laten komen en er is soms ook wel iets mis mee, het is altijd jammer dat je niet het juiste product hebt wat je dan op het moment moest hebben maar het is uiteindelijk het einde van de wereld niet.

Ik zeg meestal als je niks doet in het leven kan erook niks misgaan.

En wat Nero betreft ik ken hem niet persoonlijk,maar heb er al veel van opgestoken op het vespaforum 

Link naar reactie

Ik heb hier al veel onzin gelezen, maar hier zakt mijn broek van af (om het op zijn René's te zeggen). :)

@dimi: Eerst en vooral ben ik oud en wijs genoeg om te weten wanneer en aan wie ik mijn excuses moet aanbieden, hier is dit zeker niet het geval.

Ten 2de, Maskes is een droomfirma voor New Old Stock- en 2de hands onderdelen, maar waar denk je dat hij een groot deel van zijn repro- onderdelen aankoopt?  Het is niet omdat er een bruin, handgeschreven etiketje aan hangt dat deze beter passen dan die van Sip. 

Ten 3de, Sip heeft nog altijd een groot deel originele Piaggio- onderdelen ter beschikking, maar je moet dan wel het dubbele betalen als voor retro- onderdelen. 

En ten laatste, ik koop mijn Sip-onderdelen bij de plaatselijke Vespaboer met de te vervangen onderdelen bij de hand. Zo is er geen twijfel mogelijk over dat ik het juiste onderdeel meeneem, en verdient de plaatselijke middenstand er ook wat aan. Bovenop krijg ik meestal nog wat uitleg over hoe monteren, een tas koffie en een leuke babbel... 

@gtsSS: Waarschijnlijk is je klote-onderdeel nu al lang geleverd, want anders hadden we het hier wel vernomen... Waarom je voor GTS- onderdelen te bestellen bij Sip gaat is me een raadsel, je kan die toch gewoon rechtstreeks bestellen bij Piaggio (via een dealer)? 

Wat me hier op de lever ligt is het negativisme en- of het "ubergevoe"l van sommigen. Onder vespisten hoort een samenhorigheidsgevoel te heersen, gegroeid uit het (vaker dan bij andere motormerken) in panne te vallen en geholpen te worden door medevespisten, en niet het elkaar afbreken om zich nadien beter door te voelen?  

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

hehe...

De topicstarter vraagt of meer mensen slechte ervaringen hebben met de sip webshop... jij komt hier vertellen dat dat vast zijn eigen schuld is, en nu zeg je dat je de sip webshop niet gebruikt, maar via de plaatselijke dealer bestelt om problemen te vermijden.

 

Blijkt alsnog dat we (gtsSS, jij en ikzelf) het erover eens zijn. Je wist het gewoon zelf nog niet. High five!

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...